Citat:
Ursprungligen postat av
Caspern50
text,,,
Vad gör ni.
Jag tror att du bara försöker provocera men jag ska svara dig ändå.
Jag är själv ny med äppel teve så jag kanske kan ge dig ett noob-perspektiv. Den lilla lådan gör att du kan se film/serier/tv/radio/spela spel mm i din tv. Du får bättre bildkvalitet och ljud på köpet också jämfört med om du kollar på de ”vanliga” tv kanalerna.
Du kan även använda äppel teven ihop med din mobil om du så vill, typ visa bilder mm.
Det räcker att du köper lådan för att komma igång men då kan du bara se typ svts gratiskanaler o så, tanken är att du ska skaffa någon form av play-tjänst. Alla dessa är gratis första månaderna, utan bindningstid så du kan i lugn och ro utforska dom en och en i taget.
När du väl har en sån tjänst har du massor av film och serier att kolla på, när du vill hur du vill. På tvn, i telefonen, på surfplattan, i datorn mm. Reklamfritt så klart. Alla serier o sånt är gratis, det är filmerna som ibland kostar några tior att se. Har själv inte känt behovet att hyra film ännu men ska så klart prova det nån dag också. Du kan dock se en hel del film gratis, brukar vara de senaste som kostar.
Du behöver så klart en internetuppkoppling också. Äppel teven är konstant uppkopplad.