Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-05, 11:03
  #13
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goose420
Som folk redan har skrivit så är brunt oftast mer potent än grönt. Sen så har du förmodligen fått tag på riktigt jävla skitweed.
Hur kommer det sig att du köper 2or?

Han bor antagligen i en del av landet där vissa i regel säljer 4or i stället för 5or för o tjäna extra pengar . Antagligen en mindre ort.
Citera
2015-11-05, 11:06
  #14
Medlem
The.Swedes avatar
Det var väl dålig skit du fick. 0,2 grönt eller brunt ger mig samma rus. Bättre lycka nästa gång
Citera
2015-11-05, 21:23
  #15
Medlem
Kan ju säga att jag inte bor i en liten stad.

en 2'a brunt kostar 200, köper det två gånger i månaden och tycker det räcker för att få ett riktigt bra rus var och varannan dag. Jag blir så rökt så jag knappt kan stå upp, är alltså väldigt bra hasch!

Jag litar på min langare, han hade ju inte brunt inne så han erbjöd grönt. Hade en stor påse som han tog fram med flera olika sorters i. Jag kan inget om grönt, så jag bad honom välja det bästa han hade. 200 kronor för det, precis som för brunt.

Jag vet hur man röker pipa, har gjort det i flera år. Men tänkte om man kanske skulle göra någonting med gräset först? Röker ju brunt rent direkt från påsen, gjorde likadant med grönt.

Oh well, ska röka upp allting nu ikväll sen blir det att köpa brunt.

Är det verkligen så konstigt att jag bara köper 2'or? :P

Man kan köpa 1'or också. Hade en kompis som köpte 12 gram brunt, man får rabatt på varje 5'a så köper man två 5'or får man 12 gram.


Jag har självklart våg med mig, det är så exakt det bara går. Aldrig under 2 gram, kanske 2,1 gram oftast. ^__^
Citera
2015-11-05, 21:26
  #16
Medlem
Kan även tillägga att jag inte riktigt fattar vad på det gröna man ska röka. Jag tar en stor bit, tar bort pinnarna och lägger i biten i pipan och tänder på den.
Citera
2015-11-05, 21:38
  #17
Avstängd
Intressant tråd. Måste levt under vanföreställningar i drygt 20 år. Har otaliga gånger fått 2g grönt räcka längre än 2g brunt. Och tvärtom. Allt utifrån kvalitet.

Vanligaste felet jag upplevt är att folk röker riktigt potent grönt rent och en massa går till spillo. Att blanda med tobak har funkat bra för att få en lämplig "volym" att röka.

Känner inte alls igen mig i detta. Bara kvalitet kontra kvalitet istället för brunt kontra grönt.

Men men.. det verkar vara bara jag..
Citera
2015-11-05, 21:52
  #18
Medlem
Du ska ju grinda ner det, ihop med tobak eller knaster. Om du vill att det ska brinna bra..
Men vill du röka det rent så grinda ändå ner det innan. Sen beror det mkt på hur bra flushat, torkat och kurerat det är.
Citera
2015-11-05, 22:47
  #19
Medlem
RickRozays avatar
Torkade cannabis-knoppar i pipa, bara knopparna, utan tobak/"knaster" är stor risk för slösat berusningsmedel, alltså att man bränner upp det utan att få in det i lungorna, då "grönt" brinner utan att glöda lika länge.

Jag brukade packa pipan med smulat hasch, ett platt lager, sedan ett lager tobak och så vidare, tills pipan var full, fyfan, den pipan räckte till en halvtimmes nöje för tre pers. Jag tror att man körde vartannat lager så att man kunde slänga askan av det man rökt, och arbeta sig nedåt. Goda tider.

Jag ska testa tobak, weed, tobak, weed, nästa gång. Ska bli riktigt trevligt!

edit: lizalfos, gör som jag ska, du blir mycket bengare av weed, ska du se.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2015-11-05 kl. 22:54.
Citera
2015-11-06, 09:47
  #20
Medlem
kangas92s avatar
Skumt.. För mig river brunt oftast mer i halsen än grönt. Iaf om man röker rent grönt, så känns det knappt, river till om man håller in för länge.. Brunt river ju direkt när du suger in
Citera
2015-11-06, 11:04
  #21
Medlem
JA DU RÖKER PÅ FEL SÄTT!!!!
leta upp mina tidigare inlägg och testa.

och till er andra. vad fan har bosättnings ort och storlek på "påse" göra med trådens frågeställning?
det är nåt jävla synas höras syndrom här på Fläshen. käften bara.
Citera
2015-11-06, 17:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
JA DU RÖKER PÅ FEL SÄTT!!!!
leta upp mina tidigare inlägg och testa.

och till er andra. vad fan har bosättnings ort och storlek på "påse" göra med trådens frågeställning?
det är nåt jävla synas höras syndrom här på Fläshen. käften bara.

Jag har läst vad du skrivit, men det var inte till så mycket hjälp DÅ JAG REDAN GÖR SÅDÄR!

Blandade ut det med tobak, jag började flyga efter 3 djupa lungbloss.
Citera
2015-11-07, 13:15
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Kan även tillägga att jag inte riktigt fattar vad på det gröna man ska röka. Jag tar en stor bit, tar bort pinnarna och lägger i biten i pipan och tänder på den.
Det du ska röka är de torkade knopparna (eng. "bud"), och mer specifikt de små kristallerna som täcker knopparna(trichomer). Har du kvar något av rökat kan du kanske slänga upp ett foto på det - man kan ofta se om det är bra eller dåliga grejer.

Det är möjligt att du har hög THC-tolerans, då du har hållit dig till brunt vilket har högre THC-halt/g (som många redan har pekat ut), och därför inte kände av så mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback