Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sverige är bland EUs absolut rikaste länder. Jämfört med baltstaterna, östländerna och sydländerna är Sverige som Donald Trump jämfört med en hillbilly-sydstatare. Löfven tror på allvar att dessa mycket fattigare länder ska rycka in och lätta rika Sveriges plågor. Han är så naiv.

Han har inte fattat att många länder som gått med i EU har gjort det för att få ett lyft i sin egen ekonomi, inte för att solidariskt ta ansvar för andra länder. Den sistnämnda inställningen är förbehållen några få av de riktigt rika EU-länderna. Bryskt uppvaknande för Löfven väntar.

Fetningen min, men i detta fall spelar Löfven andrafiolen. Det var magistrala studentpolitikern Bildt som med vanliga trollkonster slog blå dunster i svenska folket om EU:s förträfflighet. Han gjorde det såklart i eget vinstintresse. Pojken har ju breda och djupa intressen i internationell ekonomi, involverad i Bilderberg-gruppen också.

I detta sammanhang är svetsaren lika bortkommen som han är överallt (utom kanske vid förhandlingsbordet för Metall). Han och S har aldrig känt något större engagemang egentligen för EU. Men eftersom han inte vet något eller förstår vem han är och var han är kan han bara köra på som han är sagd att göra. Heligast för honom är de internationella avtal som gråsossarna undertecknade förr och många av Palme. Då måste de följas för Socialdemokraterna i Sverige är världens samvete och föredöme.

Men den ekonomiska avansen för Sverige i EU har han ingen aning om och den finns inte. Endast för såna som Bildt och hans klass.
Citera
2015-11-06, 09:00
Medlem
Såhär kommer Tyskland göra:

http://www.irishtimes.com/news/world...alks-1.2418890

Man ska tydligen införa center för de som inte har rätt till asyl, där de får stanna innan man deporterar dem, mm.
Citera
2015-11-06, 09:01
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Min tolkning efter detta är att tältlägret i Revinge var ett försök till signal politk som flyktingarna synade och såg då att tälten inte är igång. Således misslyckades det också.

Ja, detta är ju ett spel för det Svenska folket

Man börjar sätta upp tältläger och prata om att nu är kapaciteten fylld; men för den sakens skull så har man absolut ingen avsikt att faktiskt sluta ta in invällarna

Detta säger ju både Morgan och den andra häxfittan

Civil olydnad är det enda som finns kvar nu.. Någon dag nu snart så kommer en Svensk säkerligen att bränna ner en gymnastiksal, och då börjar kalabaliken på riktigt

Den dagen ser jag fram emot
Citera
2015-11-06, 09:18
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar
Ja, detta är ju ett spel för det Svenska folket

Man börjar sätta upp tältläger och prata om att nu är kapaciteten fylld; men för den sakens skull så har man absolut ingen avsikt att faktiskt sluta ta in invällarna

Detta säger ju både Morgan och den andra häxfittan

Civil olydnad är det enda som finns kvar nu.. Någon dag nu snart så kommer en Svensk säkerligen att bränna ner en gymnastiksal, och då börjar kalabaliken på riktigt

Kanske smått Off Topic,
Gillar användande av ord såsom, 'häxfittan' samt 'civil olydnad' m.m.

Vem är andra H.F? Menar ni Å.R?
Senast redigerad av DragonOnWall8 2015-11-06 kl. 09:23.
Citera
2015-11-06, 09:25
Medlem
von.Durchfalls avatar
Nu när boendeplatserna helt är slut undrar man ju i sitt stilla sinne: Var tar de ca 1500-2000 migranter som kommer från och med idag vägen? Åker de tillbaka? Bosätter de sig på gatan? Hos någon svensk familj eller någon landsman?
Citera
2015-11-06, 09:41
Medlem
Karmans avatar
En ynkedom att se Morgan Johanssons flackande blick i Aktuellt igår. Maken till handlingsförlamning och naivitet har sällan skådats. Med sådana politiker kan det inte annat än att gå åt helvete!

Han kunde inte förutse att migrantvolymerna skulle öka starkt? Really? Halva Flashback har ju förstått det i 10 år snart...
Senast redigerad av Karman 2015-11-06 kl. 10:14.
Citera
2015-11-06, 09:44
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelzebra
. Och det borde de andra EU länderna ställas i skamvrån för. Dags att de hjälper till nu för i helvete.
Man måste vara otroligt naiv och korkad om man tror att övriga EU-länder kommer att hjälpa till!

Den här invasionen måste vi stoppa själva!
Citera
2015-11-06, 09:48
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Kanske smått Off Topic,
Gillar användande av ord såsom, 'häxfittan' samt 'civil olydnad' m.m.

Vem är andra H.F? Menar ni Å.R?

Nej, våran så kallade 'finansminister'

Kan fan inte hålla mig från att ta till diverse tillmälen när man pratar om denna ondsinnade subba
Citera
2015-11-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar

Nej det tycker jag inte. Det finns mycket kvar att göra på laglig väg (se min signatur t.ex). Vad har du själv gjort för att stoppa eländet, SkogsEinar? Jaså inte ett skit mer än att beklaga dig på flashback, något annat har du väl inte tid med, och nu ser du fram emot brända flyktingar?
Citera
2015-11-06, 10:01
Medlem
Någon som vet hur det har gått med löftet att skicka tillbaka de 6 000 som redan fått avslag och fått avslag? Eller har vår Morgan redan glömt det löftet?
Citera
2015-11-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Du har i allra högsta grad rätt! Jag hittar ingenting i ditt inlägg att opponera mig emot, och denna inställning är precis vad jag tidigare efterlyst i andra trådar. Polariseringen är på god väg att slita landet mitt itu, och bidrar till att cementera den nuvarande situationen som på många vis är ohållbar.

För egen del struntar jag fullständigt i om sveriges befolkning i framtiden är svart, vit, violett eller blå. Det viktiga är att vi ser till att upprätthålla vårt välfärdssystem och ett samhälle där man känner sig delaktig och efter förmåga bidrar till helheten, oberoende av vilken religion man praktiserar eller vilken kultur man tillhör.

Bra sagt!
Citera
2015-11-06, 10:03
Medlem
Farväl välfärden. Adjö demokratin. Godnatt Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in