Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 06:34
  #1
Medlem
Tjena

Jag har väl rökt cb ett 10-tal ggr så är väldigt novis. Är väldigt intresserad och både positivt och lite negativt överraskad av drogen. Har 4 rus jag är intresserad att höra vad ni har att säga om. Resten har mest varit flummiga och bara allmänt roliga.

1. Första rediga pipstoppet med rent brunt. Rökte ca 4 bloss.
Jag Var först bara skön men sen satte jag mig vid köksbordet, antagligen för att jag blev för hög. Blev stenad, kunde rent av inte röra mig. (Är ordet bara missbrukat och detta är dess riktiga betydelse, stoned/förstenad?). De gick till den gräns att jag inte kunde styra min kropp, såg hur min hand välte ett vattenglas men jag var fast i samma ställning med huvet lutandes över bordet. Detta pågick under ca 10 min enligt polarna men för mig var det som 1h. Samtidigt som detta så hörde jag en mening som en irriterande kompis sa, den meningen upprepades ett antal ggr, minns inte hur många. Hörde sedan enbart hennes röst i rummet.

"Drömmen" övergick till att jag blev utburen av några pundare som hade lurat mig. In i en ambulans till en sjuksäng där jag dog och ojjade mig över hur jag knarkat bort mitt liv(detta verkar vara ett vanligt nybörjarfel).

Sedan var de som att åka i en torktumlare tillbaka när jag antar att jag öppnade ögonen. Vet ej säkert. Då kunde jag röra handen och armen men de var som att lederna var osmorda. Började tycka att de va ganska skumt å lite kul efter sjukhusdöden som var hemsk.
Skakade till mig lite och tänkte att de inte var på riktigt och så. Nyktrade till ganska fort sedan, ca 30-60min efter blosset. Ursäkta den dåliga tidsuppfattningen. Började gå hemåt, vinglade som satan över hela vägen men tog mig hem till ett jävligt god macka och skön säng.

Nr2

Blandning mellan grönt och hash. Vet ej hur mycket, en joint i alla fall. Tog ca 10 mindre bloss.

Blev förhimla tung i kroppen och tyckte hiphopen var jävligt skön, lyssnar på rock i vanliga fall. Detta slutade med att jag blev väckt av en tjej och enligt henne hade jag skräck i blicken. Minns detta men var inte de minsta rädd men bestämd på att jag skulle sina. Blev buren till en säng där jag drömde att jag dog och kom till en paralell värld med en massa spelkort. Vaknade dagen efter och visste inte vart jag va direkt men de gick bra.

Nr3

Strawberry Fields, köpt av en gammal gubbe i LA. Luktade i hela baren när han öppnade burken(nästan). Kanske inte är en garanti att de är bra men vad vet jag.
En liten bud som en lillfingernagel och rund då. Blandade 50/50 med tobak och rökte hela.
Kände effekten direkt så gick in på toan för att inte väcka någon. Stod där framåtlutad länge och såg in i framtiden vad kompisen skulle köpa för bil och att han skulle bli arg på mig för att jag bjöd alla på röka dagen efter. (Jag gjorde det, han blev arg och sa typ samma grejer som jag drömt/sett) det förklarar jag med att jag känner honom väldigt väl, kul ändå. Stod där och flummande på och pratade med folk i drömmarna lite sen blev det torktumlaren tillbaka, typ som att hela yttre synfältet snurrar men mitten står still. Och jag snurrar med med huvudet som en hund efter en boll. Relativt nykter äter jag en snickers och somnar gott.

Nr4 är den som är ungefär likadan som alla de roliga. Då jag blir jättekul är det alltid grönt ja rökt, varierande mängd, oftast rent.

Leker tittut med min polare som är lika hög. Han sitter på marken med en massa folk som står runt, jag hoppar upp bakom folket och han bara flinar. Varken jag eller han vet om detta verkligen hände eller om jag såg i syne. Han minns inte att han suttit där men han var inte lika hög som jag.
Går sen runt och gör roliga ljud och flinar på.
Då detta lugnar ner sig börjar jag diskutera med folk och är allmänt kärleksfull. Har teorier som ingen förstår, dom är så invecklade men så tydliga för mig. Allt är så tydligt, jag ser tydligt, jag känner bubblorna av ölen jättetydligt i halsen. De kittlas ända ner i magen. Sen står ja däckad ett tag för at spy och sen sova. Har aldrig spytt så kopiöst.

5
älskar när musiken är så bra att ögonen rullar bak i skallen. Sing this song all together and see what happens-Rolling Stones. Efter en öl och 5bloss grönt.

Alla dessa gånger 1-4 har jag varit påverkad av alkohol också. Utan alkoholen blir det aldrig så intressant utan mer lugnt.

Min fråga är om man kanske har lite psykiska spöken eller är de bara för att ja varit jättehög? Har psykfall i släkten så de förvånar mig inte om jag är ett haha.
Funderar på att ta de lugnt med att blanda alkohol och cb dock. Men de är så jävla intressant att besöka sitt inre.

Ursäktar om detta hör hemma nån annan stans
Citera
2015-11-08, 06:43
  #2
Medlem
FashionMonsters avatar
balans är nyckeln, balanserade strains svåra att finna

Intressant att du var i U.S.A
Där har dom ju så kallade apotek där man kan välja och vraka i olika sorters gräs.

Det finns så många olika varianter av cannabinoider, en viss cannabisplanta kan ge ett rus som inte alls går att hitta hos en annan planta.
Många av oss som varit på den svarta marknaden ett tag vet att man kan få tag i allt mellan himmel och jord, vilket kan vara som rysk roulette ifall man är känslig för vissa typer av gräs, oftast "skunk" med alldeles för hög THC-halt.

Ju högre andel THC(Psykoaktivt) en planta har brukar den som regel ha lägre andel av CBD(Antipsykotiskt).
Kollar man nogrannare förstår man att det är ännu mer komplex ur en uppsjö cannabinoider.

Så du som verkar vara känslig (även fast dom flesta blir trippigt påverkade första gångerna) borde hålla dig ifrån svarta marknader och endast försiktigt leta upp fina kontrollerade produkter, gärna på det antipsykotiska planet, inom den medicinska marknaden.
(Alternativt odla specifika strains själv efter research & personliga experiment)
__________________
Senast redigerad av FashionMonster 2015-11-08 kl. 06:49.
Citera
2015-11-08, 08:48
  #3
Medlem
Haha verkar kul att röka med dig. jag rökte först en typ av spice som såldes lagligt i matäfferen i de land jag bode i då. då blev det väldigt mycket som du beskriver. På grönt eller brunt måste jag röka ganska mycket för att komma i samma stadie.

ta det bara försiktigt
Citera
2015-11-08, 17:11
  #4
Medlem
Hallå vad fan röker ni på egentligen för att få såna här jävla rus? 4 bloss?

Jag röker iallafall medium-bra gräs men har aldrig blivit så jävla flippade som ni på fb verkar bli, har ingen hög tolerans eller
Citera
2015-11-08, 18:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Hallå vad fan röker ni på egentligen för att få såna här jävla rus? 4 bloss?

Jag röker iallafall medium-bra gräs men har aldrig blivit så jävla flippade som ni på fb verkar bli, har ingen hög tolerans eller

Ja jag är ganska fundersam jag också. Verkar som de skiljer olika från person till person. Om inte det så kan jag bara förklara det med att jag varit ganska berusad varje gång jag blivit sådär knas. Kanske har druckit en kvarting eller mer varje gång de blivit så.
Är jag nykter och röker är det betydligt lindrigare. Dock kan de bli som exempel no5.
Citera
2015-11-08, 18:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Intressant att du var i U.S.A
Där har dom ju så kallade apotek där man kan välja och vraka i olika sorters gräs.

Det finns så många olika varianter av cannabinoider, en viss cannabisplanta kan ge ett rus som inte alls går att hitta hos en annan planta.
Många av oss som varit på den svarta marknaden ett tag vet att man kan få tag i allt mellan himmel och jord, vilket kan vara som rysk roulette ifall man är känslig för vissa typer av gräs, oftast "skunk" med alldeles för hög THC-halt.

Ju högre andel THC(Psykoaktivt) en planta har brukar den som regel ha lägre andel av CBD(Antipsykotiskt).
Kollar man nogrannare förstår man att det är ännu mer komplex ur en uppsjö cannabinoider.

Så du som verkar vara känslig (även fast dom flesta blir trippigt påverkade första gångerna) borde hålla dig ifrån svarta marknader och endast försiktigt leta upp fina kontrollerade produkter, gärna på det antipsykotiska planet, inom den medicinska marknaden.
(Alternativt odla specifika strains själv efter research & personliga experiment)

Tack för ett bra svar!

Jo jag gissar att jag är känslig. Men de är jävligt intressanta upplevelser må jag säga, dock vet jag inte hur nyttigt det är. Har under några rus varit så styra bort "onda" syner och nojja med att tänka "Vafan de är bara gräs ju".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback