Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 14:50
  #1
Medlem
Captinheros avatar
Vad tror ni om nästa år? Tidningarna har blivit mer och mer kritiska. Övriga länder hånar Sverige för vår idioti. Under flera månader har tusen tals vällt in i detta land.

Utan någon som helst vilka eller varför de kommer hut. Men man märker att det har blivit mer pk att vara invandrarkritiskt. Åsikter för som 6 månader sen skulle vara helt kränkande och del. Har blivit accepterade.

Hur tror ni nästa år kommer att fortsätta ? Samma idioti? Stora demonstrationer ? Omröstning? Nyval? Massitvisningar och stängda gränser? Hur kommer det se ut i regeringen ? Polis skola vård m.m.För sd? Samhället? Kaos eller återhämtning ? Diskutera
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2015-11-08 kl. 14:52.
Citera
2015-11-08, 14:52
  #2
Medlem
Jag tror inte på mirakel så jag skulle nog chansa på att allt brakar.
Citera
2015-11-08, 15:20
  #3
Avstängd
Kriget lär ju inte ta slut på många år i Syrien .

Är ju många från Irak som kommer o andra länder..


Så invandring kommer fortsätta i samma takt .

I framtiden lär ju klimatflyktingar komma med.
Citera
2015-11-08, 15:35
  #4
Medlem
Jag tror nog att 2016 så kommer Sverige klara sig relativt bra, visst saker börjar kollapsa just nu, men jag tvivlar på att de system som håller bollen i rullning kommer att totalhaverera över en natt. Så skulle tippa på att de klarar sig i alla fall fall några månader till förmodligen hela vägen fram till sommaren, utan att medelsvensson känner av några större problem. Däremot så är nog 2016 det året då sista muttern skruvas på och bussen börjar åka, antingen ut emot stupet eller mot ett paradigm skifte.

Personligen ser jag framemot att se vilka åtgärder som görs eller vilka systemförändringar som kommer upp på bordet. En sak är i alla fall säker, min arbetsplats går redan på knäna och vi funderar på en framtida strejk om vi inte helt enkelt får antingen ett system som är mer lätthanterligt eller fler handläggare. Just nu så är det risk att rättssäkerheten kommer sättas ur spel på många offentliga förvaltningar, simpelt nog tiden räcker inte till för att bygga upp ordentliga underlag för avslag eller bifall på ansökningar(främst ekonomistisk bistånd men också ansökan gällande fritandvård i mitt fall).

En del av handläggarna har tyvärr gått ned på att ge 100% bifall för att hinna med vilket inte heller är bra varken för brukaren, rättssäkerheten eller för kommunens ekonomi. Problemet som jag på sistone stött på är att några av mina kollegor gett bifall på ansökningar som är uppenbara avslag. Det leder till om jag ger en person avslag med anledning att det inte finns underlag så blir det en massa strul med juridiken då det ska överklagas, krävs en specifik handläggare(ja det uppkommer ibland) etc. Handläggarna har inte tid med att ta upp varje avslag i förvaltningsdomstol, speciellt inte när de bara skakar på huvudet och skriver på att det är ett uppenbart avslag.
Citera
2015-11-08, 17:21
  #5
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Vad tror ni om nästa år? Tidningarna har blivit mer och mer kritiska. Övriga länder hånar Sverige för vår idioti. Under flera månader har tusen tals vällt in i detta land.

Utan någon som helst vilka eller varför de kommer hut. Men man märker att det har blivit mer pk att vara invandrarkritiskt. Åsikter för som 6 månader sen skulle vara helt kränkande och del. Har blivit accepterade.

Hur tror ni nästa år kommer att fortsätta ? Samma idioti? Stora demonstrationer ? Omröstning? Nyval? Massitvisningar och stängda gränser? Hur kommer det se ut i regeringen ? Polis skola vård m.m.För sd? Samhället? Kaos eller återhämtning ? Diskutera

Nästa år får vi en regering för folket.. Nästa år får vi 300 miljarder i EU-stöd för att ta hand om flyktingarna.. Nästa år slutar alla tiggare att tigga och går till migrationsverket och ber om att få bli medborgare... Nästa år slutar alla blattar i Göteborg och Malmö att skjuta/spränga varandra.. Nästa år får alla utbildade svenska ungdomar jobb i Sverige.. Nästa år försvinner PK-ismen och realism träder in istället...

Nej vadf*n inget av det här stämmer ju! Det kommer att bli ett helvete nästa år igen.

Mvh
Citera
2015-11-08, 18:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodong
Kriget lär ju inte ta slut på många år i Syrien .

Är ju många från Irak som kommer o andra länder..


Så invandring kommer fortsätta i samma takt .

I framtiden lär ju klimatflyktingar komma med.

Det kan blåsa upp nya krig också i arabvärlden med tiden. Kanske i Jemen och Libyen igen då situationen där 4 år efter Gaddafis död är helt katastrof!

Sen så försöker också en hel del i Balkan hoppa på flyktingtåget till Sverige. Massa kosovoalbaner försöker ta sig hit redo att leva på bidrag.


Det ser ganska mörkt ut för Sverige och svenska folket. Eller i och för sig, det är redan ganska mörkt för oss.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback