Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-17, 08:02
  #37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Vad jag vet har inga icke-fysiska produkter någon tullsats, det vore ju dessutom befängt att behöva betala för förtullning av en vara som ej har förtullats, att betala för en tjänst som inte utförts. Men byråkrati har ju iofs en vana att vara befängd.
jo det är precis det jag menar. _egentligen_ spelar formen på varan ingen roll, tullsatsen gäller alltid.
nu är ju så pass smidigt att icke fysiska varor/produkter inte har någon tull.

det var kanske lite väl byråkratiskt förklarat

dock så ska ju en mjukvara momsas.
Citera
2015-11-22, 18:40
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Vissa TV-apparater klarar båda teknikerna. Har själv ägt en inhandlad på Spangdahlem AFB för tre år sedan för att klara både NTSC/PAL så att jag kunde se både tysk och amerikansk TV på flygbasen. Skulle skarpt avråda dig från att köpa TV från USA på grund av NTSC/PAL-problematiken. Har du otur kommer du på din höjd kunna spela Xbox på ditt "klipp".

Någon annan som kan lite mer om det här?
Om man kopplar in en 120Hz tv som stödjer NTSC/PAL, byter den automatiskt till 100Hz för att motsvara PAL när den kopplas in, eller är detta inställningar som användaren måste sitta och pilla med?
Citera
2015-11-22, 20:24
  #39
Medlem
Att köpa en TV som kostar 25000:- i Sverige kan gå för 5000 under Black Friday på bestbuy,amazon,walmart eller newegg.

Och iom att de företagen inte skickar till Sverige går det bra att gå via ett annat leveransföretag (en temporär fraktadress i usa) där frakt/moms/tull går på ytterligare 2500:- Det är en ganska bra deal. Sedan finns det ju fler sätt att få ner kostnaderna, att få en viss del av kostnaden som "gift" eller "sending back for repairs", många är snälla och skriver de på lådorna ...det är lättare att skicka saker runt om i världen än det är för folk att resa runt i världen, allting går att lösa när det gäller handel.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback