2015-11-12, 14:03
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Skönt med lånefinansiering. Då klarar jag mig ett tag till.
Jag undrar om regeringen, precis som bolånetorskarna, kan göra ränteavdrag på lånen.

Ränteavdragen, ja... Om vi minskade avdragsmöjligheten med en tredjedel så skulle dessa 11 miljarder vara finansierade. I stället lånar staten pengar till massinvandring för att ha råd att ge skattelättnader till människor som konsumerar skyhögt över deras egentliga betalningsförmåga.

Ni får gärna använda den sista meningen som signatur!
Citera
2015-11-12, 14:03
Medlem
Och världens mesigaste journalistkår törs inte ens ställa de tuffa frågorna till Magdalena Andersson....
Citera
2015-11-12, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Soros gnugfar händerna, svenskarna ska låna pengar för att finansiera sin egen undergång. Vi kommer slösa bort alla dessa miljarder som vi hade kunnat bygga upp städer för i 3e värden.

Fyfan han bara cashar in den jäveln....han ligger bakom hela den här skiten från första början
Citera
2015-11-12, 14:04
Medlem
Kostnaden för asylinvandringen ackumuleras. De som redan har kommit kostar och de som kommer nästa år kostar. Så alla kostnader ökar hela tiden.

Okej, men nu har Sverige alltså gått ut med att man lånar pengar för att finansiera folkutbytet. Jag kan se framför mig hur debatten går om 10-15 år när man fortfarande diskuterar ifall det var vansinne från början till slut eller om det var bra för Sveriges ekonomi.

Då sitter man där och konstaterar att sisådär en 1500-3000 miljarder kr har man fått låna och sjuklövern hävdar ändå att Sverige gått med vinst.
Citera
2015-11-12, 14:05
Medlem
Och världens mesigaste journalistkår törs inte ens ställa de tuffa frågorna till Magdalena Andersson....

"Inga besparingar inom vård och skola" sade Finansminister Andersson...

Nä, naturligtvis inte....för det är ju flyktingarna som ska ha vård och skola!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euphoricmind
Ja 2015 gäller det för
Retroaktivt?

Annars är vi rätt rökta... Speciellt med tanke på att det antagligen blir fler som söker asyl här på grund av att de inte får fortsätta till Norge/Finland annars.

Jag brukar inte vara orolig, men nu är fan undergången nära
Citera
Medlem
Skriuws avatar
Nån som snabbt kan dra hur pass mycket sämre räntan blir vid nästa lånupphandling blir? Behöver vi låna nu så behöver vi låna sen också det är helt uppenbart. Så hur snabbt blir lånefällan vi nu kliver in i svindyr och ohållbar?
Citera
2015-11-12, 14:07
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Mesiga kanske är fel ord. Journalitikerna är ju till 98% för den här utvecklingen. De har ju jobbat och hetsat för det här i åratal. Äntligen är den mångkulturella totalinvandringsorgasmen här!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Skönt med lånefinansiering. Då klarar jag mig ett tag till.

Detta med "krona för krona" gäller bara som krav när sossarna själva inte får bestämma..

Annars är det helt ok att låna - bara för riktigt lönsamma "investeringar" dock
Citera
Medlem
Våra barn ska alltså betala för att för att få ett medeltidssamhälle utan välfärd. Och man försöker motivera det med att man vill hjälpa 40-åriga (skägg-)barn. Smakligt..

Inte ens den senaste mandatperiodens apatiska Alliansregering kan ni överglänsa. Oduglingar. Klåpare.
Senast redigerad av petzor 2015-11-12 kl. 14:11.
Citera
2015-11-12, 14:08
Bannlyst
Sverige skall alltså låna pengar för att ta hit kriminella bidragstagare? Fy fan vad händer med Sverige ?

Vad är det för stolleregering? Hur får vi bort den illa kvickt innan det är bortom all räddning?
Citera
2015-11-12, 14:09
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jaha, då kan vi glömma alla reformer som skulle gynna svenska folket. Noll och intet i en oöverskådlig framtid för varenda jävla krona skall ju finansiera flyktingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in