Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-14, 10:57
  #1
Medlem
skogluundarns avatar
Kommer ihåg att det fanns en sida som man kunde använda en fejkdomän, för en fake email t.ex typ Billgates@microsoft.com eller typ Obama@government.us.com, någon annan som förstår vad jag menar? Man kunde använda sidan för att skicka email...
Citera
2015-11-14, 11:00
  #2
Medlem
vtcs avatar
Den engelska termen för detta är "spoofing". Söker du på "email spoofing" eller "spoof email" så hittar du säkert någon öppen tjänst.
Citera
2015-11-14, 11:11
  #3
Avstängd
Ja emailspoofing, men det är i princip omöjligt idag eftersom det hamnar i skräpkorgen. Ditt target måste använda t.ex. Squirrelmail för att ta emot ett spoofat mejl.
Citera
2015-11-14, 16:03
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
Undrar lite om en liknande grej. Det fanns en sida där man kunde få en adress till t.ex. en hemsida. Vet att jag registrerade några lattjo adresser, det var typ mulla.nato o krekar.gov.

Någon som vet om den finns kvar?
Citera
2015-11-14, 22:35
  #5
Medlem
fuskarens avatar
Det är väldigt lätt att spoofa mail själv om man har linux eller mac. Problemet är bara som flera har nämnt innan att det oftast hamnar i skräp.
Men det kan vara kul att leka med ändå, så här är kommandot.
Kod:
sendmail -F "Bill Gates" -f billgates@microsoft.com person@gmail.com
To: person@gmail.com
Subject: Hi
Hi! I'm Bill Gates.
.

På vissa system kan det behövas lite set up innan, men testa gärna. person@gmail.com är mailen ni vill skicka till. Resten kan ni nog lista ut.
Citera
2015-11-16, 10:07
  #6
Medlem
Om domänen du spoofar har ett SPF-record, och den mottagande mailservern kontrollera detta, hamnar det du skickar i skräpfoldern. Om avsändardomänen saknar SPF-record är det dock inga problem att spoofa, och du kan använda i princip vilken öppen SMTP som helst för detta.
Citera
2015-11-16, 19:42
  #7
Medlem
vtcs avatar
Kanske är det här av intresse?

http://motherboard.vice.com/en_uk/re...e-someone-else
Citera
2016-08-21, 13:43
  #8
Avstängd
rettningiledets avatar
Finns det någon email spoofer där man kan bifoga en fil? Jag vill att det ska se ut som jag har fått en bifogad fil från en viss email.
Citera
2016-08-21, 20:16
  #9
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Om domänen du spoofar har ett SPF-record, och den mottagande mailservern kontrollera detta, hamnar det du skickar i skräpfoldern. Om avsändardomänen saknar SPF-record är det dock inga problem att spoofa, och du kan använda i princip vilken öppen SMTP som helst för detta.

Du glömmer dock att det finns betydligt fler kontroller av mail än enbart SPF.
Citera
2016-08-22, 12:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Du glömmer dock att det finns betydligt fler kontroller av mail än enbart SPF.

Javisst, men inte som ser någon särskilt bred användning.
Citera
2016-08-24, 20:13
  #11
Avstängd
Man kan väl skapa en ny Hotmail som heter typ billjates @Outlook.com och sen vidarebefordra det från den. Då slipper man
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback