2015-11-16, 13:01
Bannlyst
Jag önskar mig en speciellt tråd fokuserat just om bankerna och deras syfte med kriget i Mellanöstern och även upproret i EU länderna. Detta är något som vi har missat diskutera i PU och även något som många har glömt att se genom.

Jag vill först och främst be er att kolla på denna video där han förklarar klart och tydligt vem som ligger bakom kriget och uppror i Mellanöstern länderna:

Varsågoda: https://www.youtube.com/watch?v=KmQw6CryE9M

Kort och gott sagt är det judarna och deras egna banker som tjänar på dessa krig. Vad han säger är vad hela världen vet men 10-15 av organisationer, som kontrollerar 95% av de media inte skulle tillåta att visas i media.
Vad han säger om bankerna och vinst beslutsfattare att tjäna pengar och dess prostituerade amerikanska presidenter och sjuka generaler utkämpar en omoralisk krig mot fredliga människor är alla sanna.
Glöm inte hur George Bush när han hävdade och höll inte med neokonservativa. Glöm heller inte hur Israel skickade stora miljarder dollar summa av pengar till USA och pumpade Bush att förklara krig mot Irak och ta bort Saddam. Israel var den största donationen och supporten av Irakkriget.

Jag är medveten om att "judarna" har blivit väldigt uttjatat på flashback och på nätet de senaste tiden men det är en sanning som måste komma fram till allmänheten vi kan heller inte blunda för hur det ser ut bakom kulisserna. Vi måste börja med och se saker under ytan än bara det som väljs man ska se på media som i stort sätt kontrolleras av judarna både svenskt media och utländsk för den delen.

Vad bankerna på detta egentligen? Vet politikerna i respektive länder om detta eller är de under "pistolhot" även om de vet om saken?
Senast redigerad av toni.bang 2015-11-16 kl. 13:04.
Citera
2015-11-16, 13:12
Medlem
NakedwithGunss avatar
Alla trådar som omnämner det utvalda folket åker i papperskorgen punkt slut
Citera
2015-11-16, 13:15
Medlem
MrMadoffs avatar
Här är en länk i samma ämne mer aktuell sådan dock http://www.liveleak.com/view?i=10a_1447626668

Du kan väl lägga till den i trådstarten om du tycker den passar.
Citera
2015-11-16, 13:17
Medlem
sickboy-teds avatar
TS, du har delvis rätt. Förstår inte varför du drar in judarna i det hela men ja, bankerna är långt ifrån oskyldiga ang. krigen i Mellanöstern. Jag kan rekommendera dokumentären "Zeitgeist" från 2008 som finns på Netflix. Den förklarar allt i detalj.
Citera
2015-11-16, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickboy-ted
TS, du har delvis rätt. Förstår inte varför du drar in judarna i det hela men ja, bankerna är långt ifrån oskyldiga ang. krigen i Mellanöstern. Jag kan rekommendera dokumentären "Zeitgeist" från 2008 som finns på Netflix. Den förklarar allt i detalj.

Vem är de populära bankerna? Ja det är judarna som äger dem. Jag har inget emot judar det hade lika gärna varit svenskar eller japaner för den delen men det är bättre att folk ska få ögonen på vad som är sant och falsk.
Citera
2015-11-16, 13:32
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:

Det är väl givet att Israel är de som tjänar mest på det hela?

Sedan är det väl relativt känt att Zeitgeist etc, är sponsrat av George Soros och hans paraply org.
Citera
2015-11-16, 13:41
Medlem
sickboy-teds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Det är väl givet att Israel är de som tjänar mest på det hela?

Sedan är det väl relativt känt att Zeitgeist etc, är sponsrat av George Soros och hans paraply org.
George Soros är ju en man att se upp till. Ser inte problemet. Vad menar du med att det är Israel som tjänar mest på det hela?
Citera
2015-11-16, 13:44
Medlem
buffelmannens avatar
Citat:
George Soros är ju en man att se upp till. Ser inte problemet. Vad menar du med att det är Israel som tjänar mest på det hela?

https://www.youtube.com/watch?v=EJ6WLB9oRUk
Senast redigerad av buffelmannen 2015-11-16 kl. 13:47.
Citera
2015-11-16, 16:05
Medlem
bernad_laws avatar
Detta får diskuteras i Konspirationer.

Politik - Utrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2015-11-16, 16:23
Medlem
sickboy-teds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffelmannen
https://www.youtube.com/watch?v=EJ6WLB9oRUk
Sorry men jag orkar inte kolla igenom ett 50 minuters långt okänt youtube klipp. Kom med konkreta argument istället, på vilket sätt tjänar Israel på att storbankerna sätter Mellanöstern i kaos?
Citera
2015-11-16, 19:37
Avstängd
Citat:
Sorry men jag orkar inte kolla igenom ett 50 minuters långt okänt youtube klipp. Kom med konkreta argument istället, på vilket sätt tjänar Israel på att storbankerna sätter Mellanöstern i kaos?

Den som inte tagit del av Mearsheimer och Walts information om israellobbyn AIPAC bör göra det. Den där dokumentären är ett utmärkt alternativ för den som inte kan eller vill läsa boken.

/Johan
Citera
2015-11-16, 23:05
Avstängd
Citat:

Ursäkta! Jag vill även göra ett bidrag till frågeställningens besvarande: Israel befinner sig redan i en situation med terrorism som knappast kommer att mildras över tid. Dock hanterar de situationen ganska framgångsrikt och har såväl missilförsvar som en mur mot fienden.

Vi i Europa och USA får ta kostnaden istället för Israel eftersom araberna inte kommer åt dem - de tillåter ju inte direkt invandring av araber... - som vi gör i Europa. Terrorismen migrerar alltså från Israel till västvärlden.

USA har en efter en eliminerat alla starka arabledare som haft minsta möjlighet att hota Israel överhuvudtaget. Assad var sist ut och sedan återstår enbart iranierna.

Ta Irak till exempel. Saddam var en stark ledare - visst var han grymt brutal, men samtidigt lyckades han bygga upp en militärmakt och ordna upp sitt land samt avfyra några scuds mot Israel. Idag är landet kluvet mellan en lång rad klaner och helt sönderbombat. Befolkningen är på väg att invadera Europa till fots.

Varje basic geopolitisk grundanalys visar att Israel är den enda som tjänat på det kaos som USA skapat efter 9/11.

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in