Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Vad är den partsinlagan värd när du inte tolererar andra? Dina nazist kompisar har bombat miljonstäder hur länge som helst, kanske sa du försöka ha lite sans och balans i din syn på omvärlden?

Vilka miljonstäder är det? Finns bara en och det är Donetsk som är nära att vara en miljonstad i dräggområdena.

Sanningen svider va rysstroll att dräggen bombar civila

Och ja alla ukrainska inkallade är nu nassar ha ha vilken värld lever du i?

Det är bra mycket nazister i dräggens led kan jag säga dig så kom inte och kasta skit på ukrainska soldater att alla skulle vara nazister.

Eller hur var det när dräggen langade in artillerield i Mariupol som finns på video rakt in bland bilar vara en mindre lastbil träffades, men nej rysstroll är ju blinda för fakta det vet vi ju sen innan.
Senast redigerad av pettersson72 2016-03-10 kl. 17:36.
2016-03-10, 18:34
Medlem
En präst vittnar om hur Savchenko betedde sig mot krigsfångar. Han satt fången länge och blev sönderslagen. Jag antar att hans vittnesmål sänds till den internationella domstolen. Vi får också veta hur illa Savchenko betedde sig i domstolen. Det visade sig vara kontraproduktivt.

Citat:
Lugansk Archpriest Vladimir Moretskiy, recently freed from Ukrainian captivity, related the conditions that he and his companions endured in captivity. According to the priest, they were brutally tortured.

"To say that they beat us would be saying nothing. They killed us. They shot us. They hit us not just with hands and feet, but with rifle butts and with anything at hand," said the liberated priest.

He added that Nadezhda Savchenko, who is currently under arrest in Russian Voronezh,"especially distinguished herself." "She personally threatened to turn over all of our group for organ-harvesting for the money. When the others didn't agree to hand over our bodies for organ-harvesting, she threatened to shoot us, not to waste the expense of delivering us to the SBU.

Archpriest Vladimir Moretsky was taken into Ukrainian captivity in May, 2014.

The actual release was just a few days ago.

http://www.fort-russ.com/2016/03/sav...ners-with.html

Savchenko denied access to Ukrainian doctors over obscene behavior in court – Lavrov

http://novorossia.today/savchenko-de...-court-lavrov/
2016-03-10, 19:45
Medlem
DN:s Anna-Lena Laurén rapporterar om Savchenko. Poroshenko fick henne att avbryta hungerstrejken får vi veta. Savchenkos attityd i domstolen är märklig. Den som riskerar mer än tjugo år i fängelse bör bete sig klokare. Hon tror på ett ryskt Maidan, dvs. hon drömmer. Att få önskningar att se ut som verklighet är ett ukrainskt fenomen i dessa tider. Att vara kontraproduktiv är det också.

Är Savchenko skyldig? Jag är inte jurist och kan omöjligen studera förundersökningen, så det får domstolen avgöra.

Savchenko sitter i Rada. Jag tror inte att hon har hög lön, men hon kanske "skummar av", hon som andra. Ett annat ukrainskt fenomen.

Västerländska politiker använder Savchenko som ett vapen mot Ryssland. Ja, det var ju väntat, och även Wallström sjunger i den kören, hon formades ju under tio år i Bryssel och det är svårt att känna igen henne nuförtiden (förr var hon fantastisk, ett föredöme, en kvinna av folket). I Bryssel blev hon rik, men förlorade förståndet, ett västerländskt fenomen. Kerry hänvisar nedan till Minsk2 och han hade lika gärna kunnat hänvisa till jordens hemliga avtal med månen.

Citat:
Under torsdagen avbröt hon dock hungerstrejken efter en uppmaning från ukrainska presidenten Petro Porosjenko, rapporterar AFP.

Den amerikanska utrikesministern John Kerry har kallat rättegången mot Savtjenko ett brott mot Minskavtalet. Han kräver att piloten omedelbart ska frisläppas. Ryska utrikesdepartementets taleskvinna Maria Zacharova svarar med att uppmana Kerry att sätta sig in i frågan.

– John Kerry måste känna till att det inte står ett ord om Savtjenko i Minskavtalet, skriver Zacharova på sin Facebooksida.

Savtjenko har blivit en nationalhjälte i Ukraina, där hon också är invald i parlamentet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ukr...maren-fingret/
2016-03-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det stämde visst inte...
http://www.stopfake.org/en/fake-with...uld-be-killed/

Vi kan höra Bogdan kräva massmord på 1,5 miljoner Donbass-bor och en kvinnlig läkarstudent kräver också massmord. Att försöka förneka ett inslag på Hromadske TV fungerar inte, det talar för sig själv.

Stopfake är en sajt jag inte längre besöker. Den har flera gånger fått mothugg och är minsannn inte Guds egen sanning. Det pågår ett informationskrig. Bogdans uttalande är besvärande och måste debunkas, så tänker propagandisterna i väst och i Ukraina, men det är svårt att debunka en videosnutt där han själv talar.
2016-03-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Nu tycker jag du överdriver Ukrainas förträfflighet en aning här - visst, dom har mer demokrati och går mot ett bättre håll än Ryssland för tillfället, men det är fortfarande ett väldigt korrupt land med en otrolig massa slem på olika högre poster i samhället.

Dom har lång väg kvar att gå tills dom kommer upp i nivå med t ex Österrike.

Dock så hoppas jag så klart att dom fortsätter åt rätt håll, och samarbetar närmre med oss i EU efter den här krisen med Ryssland - Ukraina har allt på att vinna på att närma sig oss, och självfallet så har vi i EU-länder en hel del att hämta från Ukraina också.
ja lite för optimistisk kanske jag är, men att mota Putin i grind med lite positivt om Ukraina mitt i alla problem landet står inför känns ändå rätt Ukraina solkas ju dagligen ner av rysk propagandamedia trots att man så sakta är på rätt väg. Problem är till för att lösas och bara ryssen jagats ur landet så man får förhoppningsvis ett lugn i Ukraina att börja nysta i härvan av oroligheter Putin är pappa till, och givetvis den utbredda korruptionen. Att fjärma sig politiskt från Ryssland är utan tvivel av största vikt så landet kan utvecklas normalt. Och att återta Krim och andra ockuperade områden är nog en fråga högt upp på dagordningen i Kiev. Till skillnad mot Ryssland så tror jag Ukraina om bara några år har börjat skapa den välfärd befolkningen så hett efterlängtar. Det rör redan på sig så att säga.
2016-03-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
DN:s Anna-Lena Laurén rapporterar om Savchenko. Poroshenko fick henne att avbryta hungerstrejken får vi veta. Savchenkos attityd i domstolen är märklig. Den som riskerar mer än tjugo år i fängelse bör bete sig klokare. Hon tror på ett ryskt Maidan, dvs. hon drömmer. Att få önskningar att se ut som verklighet är ett ukrainskt fenomen i dessa tider. Att vara kontraproduktiv är det också.

Är Savchenko skyldig? Jag är inte jurist och kan omöjligen studera förundersökningen, så det får domstolen avgöra.

Savchenko sitter i Rada. Jag tror inte att hon har hög lön, men hon kanske "skummar av", hon som andra. Ett annat ukrainskt fenomen.

Västerländska politiker använder Savchenko som ett vapen mot Ryssland. Ja, det var ju väntat, och även Wallström sjunger i den kören, hon formades ju under tio år i Bryssel och det är svårt att känna igen henne nuförtiden (förr var hon fantastisk, ett föredöme, en kvinna av folket). I Bryssel blev hon rik, men förlorade förståndet, ett västerländskt fenomen. Kerry hänvisar nedan till Minsk2 och han hade lika gärna kunnat hänvisa till jordens hemliga avtal med månen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ukr...maren-fingret/
Man har inte förlorat förståndet om man säger att Ryssland är en säkerhetsrisk i Europa, man har kvar förståndet helt enkelt. Att försvara Ukraina och kritisera Ryssland är ju det normala och friska beteendet vilket vi som bor i väst skall vara tacksamma över. Tänk bara den obehagliga tanken att ha bott i Ryssland och dagligen fått höra skiten som rysk media försöker förmedla om Ukraina och västvärlden. Gillar själv inte Margot Wallström men i fallet Ryssland är hon ovanligt uppriktig och ärlig, liksom vår försvarsminister.
Ukraina och Georgienkrigen har ju visat att Ryssland inte är att lita på och att landet utgör ett allvarligt hot mot freden.
2016-03-10, 22:09
Medlem
Ukraina sänder en sång om Krim-tatarernas lidanden under Sovjet till Eurovisionsfestivalen. En polsk journalist tar upp saken och tycker att Polens bidrag borde handla om polackernas lidanden i Ukraina under kriget. Överheten bestämmer det mesta numera, så Ukraina kanske vinner.

Citat:
Controversial Russian politician Vitaly Milonov also thought that if the Ukrainians are singing about the history and crimes of the past, then maybe we need to remind Ukrainians about the horrible crimes of the UPA in Volhynia?

The most interesting thing about Volyn is that it is remembered more by young poles than the Poles who were born during the USSR. Example? Here's a song by some Polish guy. He immediately explains to Ukrainians - no, he's not on the payroll of the Kremlin, he's just a Polish patriot.

http://www.fort-russ.com/2016/03/pol...end-volyn.html
2016-03-10, 22:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Ukraina sänder en sång om Krim-tatarernas lidanden under Sovjet till Eurovisionsfestivalen. En polsk journalist tar upp saken och tycker att Polens bidrag borde handla om polackernas lidanden i Ukraina under kriget. Överheten bestämmer det mesta numera, så Ukraina kanske vinner.

http://www.fort-russ.com/2016/03/pol...end-volyn.html

Bra att se att ryssarna reagerar över Ukrainas ESC-bidrag, det behövs lite debatt i Ryssland som omväxling och inte bara rysk historierevisionism och önsketänkande. Är det förresten inte lustigt att Polen och Ukraina kommer väldigt bra överens i dag, medan Ryssland är politiskt och ekonomiskt isolerat? Hur kan detta komma sig tror du? Ring dina polare i Kremls propagandaavdelning och återkom.
2016-03-10, 23:23
Medlem
30 ryska soldater har dödats i striderna i Avdiivka i veckan samtidigt som ryssarna bara lyckades avancera 500 meter. Moralen bland separatisterna uppges vara uppgiven. Separatisterna har bekräftat antalet döda i nedanstående länk.

Ska dom ta över Donbass så kommer det krävas betydligt mer ryska soldater till köttkvarnen.

https://twitter.com/strelkov_info/st...16401311797249
2016-03-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Bra att se att ryssarna reagerar över Ukrainas ESC-bidrag, det behövs lite debatt i Ryssland som omväxling och inte bara rysk historierevisionism och önsketänkande. Är det förresten inte lustigt att Polen och Ukraina kommer väldigt bra överens i dag, medan Ryssland är politiskt och ekonomiskt isolerat? Hur kan detta komma sig tror du? Ring dina polare i Kremls propagandaavdelning och återkom.

Jag har rapporterat vad flera polacker tycker om Bandera och hans folk. Senast avgick flera höga polska officerer. Troligen pga de nya makthavarnas Rysslandsfientlighet och farliga politik. Officerer, höga poliser och säkerhetsmän är just nu Europas enda hopp. I USA vred de om armen på Obama.
2016-03-11, 00:08
Medlem
Alla, jag tror även förnekarna, vet att Ukraina/Ruina är på väg att gå under ekonomiskt. Samtidigt läser jag inlägg enligt vilka Ryssland under VP stadigt är på väg nedåt. Det stämmer inte. Sanktionerna är ett problem, men det är tillfälligt tack vare importsubstitutionen (vänta bara några år så får ni se permanenta lösningar, jag följer utvecklingen, studerar rysk ekonomi, och imponeras, nu kan mer hända än under Stalin-åren) och det löser sig med oljepriset.

Ukraina behöver en man/kvinna som VP. Jag önskar verkligen landet, folket, väl. Här kan ni se vad VP och hans medarbetare har åstadkommit sedan år 2000. Inlägget skrevs av en fransman, som vill ha tillbaka Charles de Gaulle, en av mina idoler. En klok man. VP ökade ryssarnas köpkraft trefalt, förstår ni vad det betyder?, och det är precis vad de stackars ukrainska och franska folken behöver. Och vi.

Citat:
Since Putin is the boss:

GDP went from $195 billion (1999) to $2,113 billion in 2013.

Per-capita GDP went from $1,320 to $14,800.

Inflation went from 36,5% to 6.5%.

Gold reserves went from $12,6 billion to $511 billion.

Government debt went from 78% of the GDP to 8% of the GDP.

Average monthly pension went from 499 rubles to 10,000 rubles.

Average monthly wage went from 1522 rubles to 29,940 rubles.

What would I give for a president like that in France. Charles, come back from heaven, please!

http://www.tennis-x.com/xblog/2015-0...comment-650824
2016-03-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
30 ryska soldater har dödats i striderna i Avdiivka i veckan samtidigt som ryssarna bara lyckades avancera 500 meter. Moralen bland separatisterna uppges vara uppgiven. Separatisterna har bekräftat antalet döda i nedanstående länk.

Ska dom ta över Donbass så kommer det krävas betydligt mer ryska soldater till köttkvarnen.

https://twitter.com/strelkov_info/st...16401311797249

Ja de får mest spö hela tiden nu, finns massa rapporeter om försök av ryssarna att ta sig bakom linjerna och sabotera men de får dra sig tillbaka gång på gång. Ukraina är inte att leka med nu rent militärt, snacka om att bygga upp ett försvar från ingenting till det som det är nu med motiverade soldater som vill driva ut ryssarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in