Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-11, 10:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vilket inte är någon anledning att inte följa det.

Like it or not, my beauty, bear with it, eller som det heter på ryska
нравится не нравится терпи моя красавица
Det är s typisk rysk mentalitet att skylla på den svage, men, som ryssarna brukar säga Сила есть, ума не надо, den starke behöver inte vara klok.
2022-02-11, 10:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, men du får gärna tro det. Det är vad din "store ledare" vill att du ska tro.
Löjligt personangrepp. Jag försöker sansa diskussionen så den blir mindre ensidig och mindre falsk. Man måste se båda sidors intressen i en konflikt.
Citat:

Krim var ockuperat. Rysk trupp fanns över HELA Krimhalvön, ukrainska myndigheter var utrymda eller under rysk militär bevakning och du svamlar o matt de inte var ockuperade?
Man gjorde en statskupp i Kiev och drev bort den valde presidenten med Västs hjälp. Sedan försökte man göra samma sak på Krim där den ryska militärbasen var eftertraktad.
Citat:
Ryssland är angriparen, Ryssland är de som måste backa för att det ska bli varaktig fred i regionen. Rysslands ledare driver sitt folk i fördärvet om de fortsätter, men det intresserar säkert inte dig som köpt propagandaapparatens koncept.
Folket i Krim, Donetsk och Luhansk har sagt sitt och Ryssland försvarar deras intressen så klart. Det blir nog ingen stabil fred förrän dessa regioner respekteras.
Du kan ju inte tycka att det är rätt att göra statskupp och strunta i folkopinionen. Det är fel, olagligt och omoraliskt.
2022-02-11, 10:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Löjligt personangrepp. Jag försöker sansa diskussionen så den blir mindre ensidig och mindre falsk. Man måste se båda sidors intressen i en konflikt.
Det är en i grunden rimlig ståndpunkt, men då alla vet vem som angrep vem och varför så blir ditt försvar av Rysslands agerande lite ensidigt och korkat. Ryssland agerar som en klassisk mobbare, men jag antar att du ställer dig på mobbarens sida i skolan också och säger "ja, men den svage jäveln, han förtjänade detta"?

Citat:
Man gjorde en statskupp i Kiev och drev bort den valde presidenten med Västs hjälp. Sedan försökte man göra samma sak på Krim där den ryska militärbasen var eftertraktad.
Det var inte en statskupp. Det var folket som reste sig mot den Rysslandsfinansierade och genomkorrupte presidenten. Det fanns inget hot mot de ryska militärbaserna på Krim och vem skulle vilja ha en förfallen militärbas...?

Citat:
Folket i Krim, Donetsk och Luhansk har sagt sitt och Ryssland försvarar deras intressen så klart. Det blir nog ingen stabil fred förrän dessa regioner respekteras.
Du kan ju inte tycka att det är rätt att göra statskupp och strunta i folkopinionen. Det är fel, olagligt och omoraliskt.
Folkopinionen var emot presidenten, det var väl ganska tydligt? Det är ingen statskupp om presidenten flyr landet när hans korruption genomskådas och inte vill stå till svars för den. Du har väl sett lyxen i presidentens "hus"? Jösses...
2022-02-11, 11:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är en i grunden rimlig ståndpunkt, men då alla vet vem som angrep vem och varför så blir ditt försvar av Rysslands agerande lite ensidigt och korkat. Ryssland agerar som en klassisk mobbare, men jag antar att du ställer dig på mobbarens sida i skolan också och säger "ja, men den svage jäveln, han förtjänade detta"?
I så fall är Biden din store ledare, enligt ditt eget resonemang.

Citat:
Det var inte en statskupp. Det var folket som reste sig mot den Rysslandsfinansierade och genomkorrupte presidenten. Det fanns inget hot mot de ryska militärbaserna på Krim och vem skulle vilja ha en förfallen militärbas...?

Folkopinionen var emot presidenten, det var väl ganska tydligt? Det är ingen statskupp om presidenten flyr landet när hans korruption genomskådas och inte vill stå till svars för den. Du har väl sett lyxen i presidentens "hus"? Jösses...
Det finns olika uppfattningar om vad som hände, du håller dig till den som USA/Nato propagerar.

Oavsett detta måste man minska spänningarna nu. Västs falska anklagelser mot Ryssland måste ta slut och man måste lyssna på folkviljan i Krim, Donetsk och Luhansk, så att det blir fred där.
USA har egentligen inget med detta att göra alls. Konflikten skulle lösas bättre om bara de inblandade förhandlade.
Inte ens Zelensky gillar Västs gapighet.

Hur skall vi tolka att Biden nu uppmanar alla amerikaner att lämna Ukraina? Man kan tolka det som att Nato förbereder ett angrepp.
2022-02-11, 12:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
I så fall är Biden din store ledare, enligt ditt eget resonemang.
Jaså, hur tänkte du då? För att Biden gjort vad...? För att han ställer upp emot mobbaren? Japp, då stämmer det.

Citat:
Det finns olika uppfattningar om vad som hände, du håller dig till den som USA/Nato propagerar.
Nej, jag kan läsa, jag var vaken 2014 och hängde med i händelserna och jag har vänner i Ukraina (och Ryssland), de säger alla samma sak - det var rysk inblandning som ledde till eländet.

Citat:
Oavsett detta måste man minska spänningarna nu. Västs falska anklagelser mot Ryssland måste ta slut och man måste lyssna på folkviljan i Krim, Donetsk och Luhansk, så att det blir fred där.
Detta är en sund inställning, men det rimliga kravet är att Ryssland backar... Om sedan folket i fria val väljer en annan väg framåt och detta godkänns av ukrainska parlamentet så är det dessa beslut som ska genomföras.

Citat:
USA har egentligen inget med detta att göra alls. Konflikten skulle lösas bättre om bara de inblandade förhandlade.
Inte ens Zelensky gillar Västs gapighet.
Han gillar stödet, men han vill så klart undvika utökat krig och se till att Ukraina fungerar under givna omständigheter.

Citat:
Hur skall vi tolka att Biden nu uppmanar alla amerikaner att lämna Ukraina? Man kan tolka det som att Nato förbereder ett angrepp.
Det låter helt befängt. De vill snarare inte behöva bli tvungna att rädda sina medborgare efter en rysk invasion.
2022-02-11, 12:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jaså, hur tänkte du då? För att Biden gjort vad...? För att han ställer upp emot mobbaren? Japp, då stämmer det.
Du påstod att Putin var min store ledare för att jag inte ställer upp på Västs falska anklagelser. Du sväljer deras propaganda och då måste du ju vara Biden-anhängare.

USA/Nato är mobbaren snarare.
Citat:
Nej, jag kan läsa, jag var vaken 2014 och hängde med i händelserna och jag har vänner i Ukraina (och Ryssland), de säger alla samma sak - det var rysk inblandning som ledde till eländet.
Många säger tvärtom, statskuppen hade inte blivit av utan Västs inblandning.
Citat:
Detta är en sund inställning, men det rimliga kravet är att Ryssland backar...
Vad skall Ryssland backa från?
Citat:
Om sedan folket i fria val väljer en annan väg framåt och detta godkänns av ukrainska parlamentet så är det dessa beslut som ska genomföras.
De har ju gjort sina vägval. Detta borde respekteras av Kiev.

Citat:
Han gillar stödet, men han vill så klart undvika utökat krig och se till att Ukraina fungerar under givna omständigheter.
Ja, det borde han göra, så mycket stöd som Ukraina har fått från Väst. Förstod han att han sålde sitt land till krigshetsare i samma veva? Eller trodde han att USA faktiskt månade om Ukraina och folket där?

Citat:
Det låter helt befängt. De vill snarare inte behöva bli tvungna att rädda sina medborgare efter en rysk invasion.
USA vet att det inte blir någon rysk invasion, men de fortsätter hoppas på det.
2022-02-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Att veta var Rysslands diverse avkrokar ligger någonstans är inte "elementära geografikunskaper" herr troll.

Håller helt med dig, det är oväsentligt att känna till varenda stad, by eller område i olika länder.
Men om en högt uppsatt politiker eller diplomat får en sådan fråga och inte känner till var platserna ligger, bör man inte uttala sig på det sättet. I synnerhet då hon är där för att träffa sin motpart i ärendet.

Hon gjorde bort sig totalt och har förstört sin trovärdighet, hon borde istället svarat något i stil med att hon inte känner till var platserna ligger och därför inte kan svara på frågan. Kan tänka mig att det blir en uppläxning väl hemma i London igen.
2022-02-11, 14:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Du påstod att Putin var min store ledare för att jag inte ställer upp på Västs falska anklagelser. Du sväljer deras propaganda och då måste du ju vara Biden-anhängare.
Jag kanske ej sagt det till dig, men jag har vänner i både Ukraina och Ryssland och talar och skriver ryska flytande så jag klarar av att ta till mig båda sidor alldeles utmärkt. Jag ser igenom Kremls propaganda.

Citat:
USA/Nato är mobbaren snarare.
Hur tänkte du då? Det är Ryssland som ockuperar sisådär 10% av Ukrainas territorium och som är direkt ansvariga för ungefär 15 000 ukrainares död (och många, många fler skadade och fördrivna från sina hem). Kan inte se att USA gjort så att en enda ukrainare mist livet eller tvingats fly...

Citat:
Många säger tvärtom, statskuppen hade inte blivit av utan Västs inblandning.
Så kan det för all del mycket väl vara, genom att stödet man kände från väst gjorde att man från de som kämpade mot den korrupte presidenten kände sig säkra på att man gjorde det rätta. Det förändrar inte den ryska inblandningen.

Citat:
Vad skall Ryssland backa från?
Krimhalvön och de ockuperade områdena i östra Ukraina. Sedan får de gärna stå kvar med sina soldater på andra sidan gränsen, det försvagar bara deras möjligheter till ny aggression ju längre de står där och inte agerar.

Citat:
De har ju gjort sina vägval. Detta borde respekteras av Kiev.
Det skulle säkerligen respekterats om det inte hade varit för att man från ryskt håll lagt sig i Ukrainas inre angelägenheter. Tänk dig att Finland invaderar Karelen och håller en folkomröstning och hävdar att Karelen numera, återigen, är en del av Finland... Hur tror du Ryssland skulle reagera?

Citat:
Ja, det borde han göra, så mycket stöd som Ukraina har fått från Väst. Förstod han att han sålde sitt land till krigshetsare i samma veva? Eller trodde han att USA faktiskt månade om Ukraina och folket där?
Den enda part som agerat aggressivt hittills i Ukraina är Ryssland... Tror nog det är uppenbart för de flesta.

Citat:
USA vet att det inte blir någon rysk invasion, men de fortsätter hoppas på det.
Det är inte trolig att Putin vågar sig på en invasion, nej... USA hoppas nog inte på det, det är inte bra för någon. Sämst för Ukraina, riktigt illa för Ryssland och illa för alla andra...
2022-02-11, 15:35
Medlem
arbetets avatar
Smäller det nu?:

Conflict News
@Conflicts
BREAKING: South Korea bans travel to Ukraine and Japan advises all citizens to leave immediately.
https://twitter.com/Conflicts/status...BuheD7s8dJ1S6g
2022-02-11, 15:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag kanske ej sagt det till dig, men jag har vänner i både Ukraina och Ryssland och talar och skriver ryska flytande så jag klarar av att ta till mig båda sidor alldeles utmärkt. Jag ser igenom Kremls propaganda.

Hur tänkte du då? Det är Ryssland som ockuperar sisådär 10% av Ukrainas territorium och som är direkt ansvariga för ungefär 15 000 ukrainares död (och många, många fler skadade och fördrivna från sina hem). Kan inte se att USA gjort så att en enda ukrainare mist livet eller tvingats fly...

Så kan det för all del mycket väl vara, genom att stödet man kände från väst gjorde att man från de som kämpade mot den korrupte presidenten kände sig säkra på att man gjorde det rätta. Det förändrar inte den ryska inblandningen.

Krimhalvön och de ockuperade områdena i östra Ukraina. Sedan får de gärna stå kvar med sina soldater på andra sidan gränsen, det försvagar bara deras möjligheter till ny aggression ju längre de står där och inte agerar.

Det skulle säkerligen respekterats om det inte hade varit för att man från ryskt håll lagt sig i Ukrainas inre angelägenheter. Tänk dig att Finland invaderar Karelen och håller en folkomröstning och hävdar att Karelen numera, återigen, är en del av Finland... Hur tror du Ryssland skulle reagera?

Den enda part som agerat aggressivt hittills i Ukraina är Ryssland... Tror nog det är uppenbart för de flesta.

Det är inte trolig att Putin vågar sig på en invasion, nej... USA hoppas nog inte på det, det är inte bra för någon. Sämst för Ukraina, riktigt illa för Ryssland och illa för alla andra...
Nej, Ryssland ockuperar inte något.
Med tanke på den furiösa tonen från USA och alla falska anklagelser, så tror jag att USA inte kommer att backa. De har startat den här kampanjen för att invadera Ryssland.
2022-02-11, 16:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej, Ryssland ockuperar inte något.
Med tanke på den furiösa tonen från USA och alla falska anklagelser, så tror jag att USA inte kommer att backa. De har startat den här kampanjen för att invadera Ryssland.
Okej, lek dum om du vill, Ryssland ockuperar över 10% av Ukrainas territorium. Det är ett faktum.

Invadera Ryssland? Hahahaha, okej... Om du verkligen tror det så behöver du psykologisk hjälp, eller rättare sagt, det är ju konstaterat genom att du påstår att Ryssland inte ockuperar delar av Ukraina.
2022-02-11, 19:51
Medlem
Just nu så misstänker jag att ukrainarna förbereder sig ochtänker sälja sig dyrt om det otänkbara händer att lede fi i forma av ryssar väller över gränsen likt lämmeltåg. För att tillfoga ryssf-n så mycket skada som bara möjligt är ju det Ukraina kan göra. Man kan ju aldrig vinna rent militärt över Ryssland, men det kunde ju inte Afghanerna heller. Så ett blodbad på inträngade ryssar är nog det alternativ man har för att försvar sitt land mot dessa hjorder från norr.
Men nu vet vi i alla fall att den fernissa som en ansvarstagande "landsfader" som Putin försökt utmåla sig för att vara var och är rejält tunn när han nu visar upp sitt rätta vessleansikte. En korrupt tjuvaktig liten president som sätter Europas fred och stabilitet i potten för drömmen att försöka utvidga sitt rike på bekostnad av bl.a Ukraina är ju det vi nu ser.

Inte undra på att Ryssland med lille Putin och den korrupta regimen med sina ständiga vapenskrammel aldrig riktigt kommer ifatt den övriga civiliserade världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in