Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Du påstod att Putin var min store ledare för att jag inte ställer upp på Västs falska anklagelser. Du sväljer deras propaganda och då måste du ju vara Biden-anhängare.
Jag kanske ej sagt det till dig, men jag har vänner i både Ukraina och Ryssland och talar och skriver ryska flytande så jag klarar av att ta till mig båda sidor alldeles utmärkt. Jag ser igenom Kremls propaganda.
Citat:
USA/Nato är mobbaren snarare.
Hur tänkte du då? Det är Ryssland som ockuperar sisådär 10% av Ukrainas territorium och som är direkt ansvariga för ungefär 15 000 ukrainares död (och många, många fler skadade och fördrivna från sina hem). Kan inte se att USA gjort så att en enda ukrainare mist livet eller tvingats fly...
Citat:
Många säger tvärtom, statskuppen hade inte blivit av utan Västs inblandning.
Så kan det för all del mycket väl vara, genom att stödet man kände från väst gjorde att man från de som kämpade mot den korrupte presidenten kände sig säkra på att man gjorde det rätta. Det förändrar inte den ryska inblandningen.
Citat:
Vad skall Ryssland backa från?
Krimhalvön och de ockuperade områdena i östra Ukraina. Sedan får de gärna stå kvar med sina soldater på andra sidan gränsen, det försvagar bara deras möjligheter till ny aggression ju längre de står där och inte agerar.
Citat:
De har ju gjort sina vägval. Detta borde respekteras av Kiev.
Det skulle säkerligen respekterats om det inte hade varit för att man från ryskt håll lagt sig i Ukrainas inre angelägenheter. Tänk dig att Finland invaderar Karelen och håller en folkomröstning och hävdar att Karelen numera, återigen, är en del av Finland... Hur tror du Ryssland skulle reagera?
Citat:
Ja, det borde han göra, så mycket stöd som Ukraina har fått från Väst. Förstod han att han sålde sitt land till krigshetsare i samma veva? Eller trodde han att USA faktiskt månade om Ukraina och folket där?
Den enda part som agerat aggressivt hittills i Ukraina är Ryssland... Tror nog det är uppenbart för de flesta.
Citat:
USA vet att det inte blir någon rysk invasion, men de fortsätter hoppas på det.
Det är inte trolig att Putin vågar sig på en invasion, nej... USA hoppas nog inte på det, det är inte bra för någon. Sämst för Ukraina, riktigt illa för Ryssland och illa för alla andra...