Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-19, 01:17
  #1
Medlem
Tja!

Om jag droppar cbd-olja på en sativa strain, blir det samma sak som att röka en indica dominerad då? Och CBD motverkar väl ruset om det är högre än thc:et? Vad skulle då hända om jag fick min bud att innehålla över 50% cbd? Skulle jag få thc:ets ångestdämpning utan att bli bäng?

Sry ifall dumma frågor!
Med vänlig hälsning
Citera
2015-11-19, 02:55
  #2
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tja!

Om jag droppar cbd-olja på en sativa strain, blir det samma sak som att röka en indica dominerad då? Och CBD motverkar väl ruset om det är högre än thc:et? Vad skulle då hända om jag fick min bud att innehålla över 50% cbd? Skulle jag få thc:ets ångestdämpning utan att bli bäng?

Sry ifall dumma frågor!
Med vänlig hälsning
Man trodde förr att cbd nivåer hade något att göra med om det var indica eller sativa. Idag vet man att det kan finnas mycket cbd i sativa, eller mycket cbd i indica. Det spelar ingen roll. Indica/sativa ruset beror på andra ämnen.

Men du kan få ett lugnare rus om du intar din cbd olja innan du röker både sativa och indica. Eftersom cbd motverkar thc:s negativa effekter. Det borde fungera att droppa det på gräset och sedan röka. Men bäst är nog om du sväljer oljan.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-11-19 kl. 03:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback