Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-22, 16:00
  #1
Medlem
Har på sistone bara fått tag i gräs med alldeles för hög THC-halt i förhållande till CBD't. Detta skapar bara ett paranoia-inducerat rus med massa oro. Tycker det börjar bli mer standard av odlare att tänka "THC är allt som spelar roll, ju högre halt desto bättre rus". Detta stämmer ju inte någonstans, det är ju balansen man vill åt. Bra gräs och hasch är i min mening balanserat och gör dig lugn i kropp och sinne. Någon annan här som får tag i liknande skit? Får nog helt enkelt byta kran.
Citera
2015-11-22, 16:01
  #2
Medlem
Vanligt. Folk har inte koll och fattar att en bra balans mellan cbd-thc är det bästa.
Citera
2015-11-22, 16:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde1985
Vanligt. Folk har inte koll och fattar att en bra balans mellan cbd-thc är det bästa.

Exakt, man kanske ska dra igång en egen odling och slippa gatuskräpet
Citera
2015-11-22, 16:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Exakt, man kanske ska dra igång en egen odling och slippa gatuskräpet
Jo det är väl bästa alternativet. Men tycker inte det ska behövas 2015.
Citera
2015-11-22, 16:10
  #5
Medlem
TrampLOLs avatar
Eller så skiter dom i det. dom får sålt det ändå. Nog inte vanligt med så pass "Seriösa" kranar som har sådan koll på vad för strain dom säljer och kan erbjuda en sort med högre halt cbd.

Min erfarenhet nu mera är att de flesta kranar här omkring jag känner till vet inte vad dom säljer, antagligen är det grönt eller brunt.

Men efter ha varit iväg på trevliga resor, så kan jag också säga att jag gillar bra balans mellan cbd-thc
Citera
2015-11-22, 16:12
  #6
Medlem
Det är därför jag kan tycka att en strain med lägre THC halt men en bra balans är mycket trevligare röka än något starkt.
Citera
2015-11-22, 22:30
  #7
Medlem
Surrealismens avatar
Just det här fenomenet började ju debatteras livligt i England efter all skunk som cirkulerade där och gjorde folk "galna". Ovana ungdomar och hög THC halt är ett dåligt recept. Precis som ovana ungdomar och starksprit är en dålig kombination.

Verkar dock som att marknaden har snappat upp problemet i Canada och USA. Dels på grund av att turister åker dit och är vana vid deras skit gräs hemma, och får en väldigt obehaglig upplevelse. Men också för att konsumenterna kräver det.

https://news.vice.com/article/has-co...ecome-too-high

Det känns så dumt att sträva efter att en drog ska vara så potent som möjlig. Tror enbart det är på grund av att det är olagligt. Få njuter ju av 90% alkohol... Missbrukarna kommer dock alltid vilja ha det starkaste.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback