Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Min definition av sverigevän har jag fått genom att läsa fb där det är tydligt att sverigevän är kod för nationalist åt SDU hållet snarare än SD. Självklart finns det även många sverigevänner tex i Tanzania som fortfarande minns och älskar Olof Palme. Troligen är det inte dessa vi syftar på?
Du får uppdatera ditt vokabulär, "Sverigevänner" är ett typiskt SD-ord. Se valfritt tal av Åkesson.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reflector
Enligt expressen så står ju MK för det han skrivit i artikeln.
Dock borde SD lära sig att aldrig ge efter för deras försök till uthängning och guilt by association.
När David Baas säger till MK:
-"Jag har bevis för att du skrivit artiklar i Avpixlat"
så ska MK svara:
-"Jaha, det är det många som gör, jag skriver iallafall inte i Expressen som är Sveriges näststörsta lögnaktiga skvallerblaska. Var det något mer du ville?"
-"I de här artiklarna använder du otroligt hård retorik.."
-"Ja, det händer man blir minst sagt förbannad när regeringen förstör Sverige, om du vill hänga ut mig för min hårda ord så är det OK för mig att du publicerar alla mina artiklar oförkortade i din egen tidning i ett stort uppslag så får svenska folket själv avgöra. Men ni brukar inte vilja ta emot våra invandringskritiska artiklar."
typ.
"Ja... Jag passar på den."
- Karlsson, 2015 i Almedalen, på frågan om han föredrar Avpixlat eller Aftonbladet.
Det här hade varit en ickefråga om Karlsson själv inte haft en sådan beröringsskräck för alternativmedia. Nu tar han ju faktiskt avstånd från Avpixlat, ńär han ursäktar sig med att det då var en nystartad tidning han inte kunde veta något om osv säger han säger han ju indirekt att den idag är en sida man inte kan associera sig med. På samma sätt, med tanke på hur han använt "neofascistiska" delen av alternativmedia (Fria Tider, Motpol osv.) som slagträ i uteslutningarna, ironiskt ofta i ren sådan guilt by association, så kan inte Wallerstein nu självklart, rakryggat och desarmerade säga att "Just de artiklarna vi länkade var välskrivna, relevanta och informativa för vad vi i det sammanhanget ville belysa, fler frågor?". Istället tvingas också Wallerstein, likt sin husse, kräla på marken inför Baas och ursäkta sig. Är Karlsson konsekvent skulle dessutom Wallerstein ligga illa till nu för ett ärende hos MU nu för " ideologisk avvikelse", men där vet vi ju att det mer handlar om att få bort folk i Karlssons maktkamp än för faktisk ideologisk avvikelse.
Jansson hanterar det hela överlägset bäst, men så har han heller inte samma problem som Karlsson som målat in sig i etablissemangsmedias hörn. Till alla er som argumenterar för att Karlsson borde få skriva anonymt och tycker grävandet i sådana identiteter är fel, ni försvarar fel snubbe. Karlsson med undersåtar har själv sprungit till expo för att få hjälp att gräva fram skit på andra
Sverigevänner och läckt interna partidokument till AFA/researchgruppen såväl som etablerad media för att skapa drev mot och förstöra livet på för andra Sverigedemokrater han är rädd för och vill kunna utesluta. Han är den siste, liksom var och en som ger honom sitt stöd, som har någon moralisk rätt att klaga över uthängningar.
Dagens uthängning var tunn, ytterst tunn, och hade enkelt kunnat desarmeras genom lite ryggrad men Karlsson har på eget bevåg genom sitt historiska agerande och undvikande svar idag lyckats göra den något betungande. Om inte annat för alla de SD-sympatisörer som trodde att Avpixlat var kosher för SD och därför skrattade åt avslöjandet.
/Anders Lundgren. (Den dagen kommer. Förr eller senare.)