2024-10-20, 17:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
För mig funkar det om jag avaktiverar "Enhanced tracking protection" i Firefox (genom att klicka på skölden till vänster om adressfältet). På svenska heter det väl utökat spårningsskydd eller något liknande antar jag. Har jag däremot det aktiverat får jag upp en varning om att jag måste stänga av adblock. Lyckligtvis tittar jag bara på tv4 en eller två gånger per år...
Din inställning verkar inte existera i min ouppdaterade windows 7 "Version 109.0.5414.120 (Officiell version) (64 bitar)"
Det betyder ju att extra tracking protection inte kan vara aktiverat heller i mitt fall

Firefox 79 released Enhanced Tracking Protection 2.0

Det går inte att kolla om jag har över version 80 i Firefox, pga av att den infon inte finns
i about
Citera
2024-10-20, 18:08
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
i Firefox på PC dator?
Ja det gör det för mig iallafall.
Citera
2024-10-21, 21:38
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Vill man köra Chromium framöver så är det Brave som gäller. Inbyggd reklamblockerare som inte är beroende av MV3. Stödjer 100% uBlocks filterregler och är lika effektiv.

Vill man fortsätta använda uBlock Origin är det Firefox som gäller.
precis. förstår inte att flera vet om detta. brave kan fortfarande köra ublock, vad manifest3 ändrade var att de längre inte låter extensions pre-loada sidor, och på så vis även förhindrade extensions att blockera domäner genom att ladda en hostfil, brave kan fortfarande göra detta efter manifest3 iom det sen längesen vart inbyggt i webläsaren.

brave://settings/shields/filters?search=shields
Senast redigerad av neomunaa 2024-10-21 kl. 21:40.
Citera
2024-12-07, 18:19
Medlem
Båda är bra tycker jag
Citera
2024-12-12, 20:53
Avstängd
adblock hade väl slutat blockera nån, klagades det på

men om de funkar lika bra att blockera yt-skräp så är jag nöjd och anser att u-block är bäst isf hursomhelst

nån som rekommenderade u-matrix och försöker förstå mig på skiten bara

kör dnsguard också, undrar vilken som lämpar sig bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in