• 6
  • 7
2019-12-20, 23:18
Medlem
Paatiences avatar
Savosolar - SAVOS

Vad tror ni om denna aktie?

-96% p tre r r ju en riktig katastrof, men det verkar som det finns en chans att de r p uppgng, i r r de +35% och haft en del trevliga PM:s. De har ven ftt upp en hel del anlggningar som har varit lyckade och bra vilket skapar bra referenser. Det r ven spnnande med deras verksamhet i Kina och sedan verkar de vara igng med ett avtal med Uniper vilket kan bli stort. Deras finansiella status verkar dock vara som en berg- och dalbana s det r en vldig hgrisk-aktie.

Ngra andra som ger aktier hos Savosolar? Vad tror ni om 2020?
Citera
2020-04-18, 11:26
Medlem
Iris-Ts avatar
Ja men det var ju tur man han slja av innan all vinst frsvann.. Men jag ska erknna att jag hade fel nr det kommer till Savosolar. Allt verkade s bra till slut och det kndes som vndningen var p vg men nej. Finnpajsarna klarar uppenbarligen inte att driva fretag. Inte ett enda rtt lyckas man stadkomma och den enda informationen man lyckas haspla ur sig r att det inte gr s bra.. Vad hnde med Kina? Vad hnde med allt?

Slj slj slj!
Citera
2020-05-18, 23:38
Medlem
Hnder hr egentligen? Fortstter att sjunka som en sten ven en dag som denna nr alla andra gr upp.
Ngra ordrar p G? Smller uppt nr lnderna brjar ppna upp sig igen?
Miljfrgan dd?
Citera
2020-05-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Hnder hr egentligen? Fortstter att sjunka som en sten ven en dag som denna nr alla andra gr upp.
Ngra ordrar p G? Smller uppt nr lnderna brjar ppna upp sig igen?
Miljfrgan dd?

Miljfrgan r nog inte dd. Jag har ocks Savo och det brjar ju bli uppenbart att de helt enkelt inte klarar av att ta tillrckligt betalt fr sina projekt fr att f vinst. D kvittar det ju om det kommer nya ordrar...
Citera
2020-05-19, 18:13
Medlem
Paatiences avatar
Slt ut mig helt frn fretaget, gjorde det fr ca 2 mnader sen

- Jag har noll frtroende fr Savosolars VD. Han har krt bolag i botten frut och jag tror det finns risk att han gr det i det hr fallet ocks tyvrr. Det krvs en ny VD fr att jag ska kpa in mig igen.

- De har inte lyckats prestera under hgkonjuktur, varfr skulle de lyckas om vi gr in i en recession?

- Vad hnde med Uniper???!!

- Nyemission efter nyemission..

Jag trodde det var ett turn-around case men icke, s fel jag hade! Sjukt trkigt.
Citera
2020-07-22, 13:45
Medlem
Buttersss avatar
Ngon som vet ngot om SAVOS? Funderar p att kpa in mig kommande veckor, kanske sker ngot hr snart, vad sger ni?
Citera
2021-02-17, 14:57
Medlem
Ngon som r kvar i denna aktie?
Har gtt in och ut ngra gnger, hnder ju inte mycket positivt.
Snarare mest negativt. Rttegngen har varit och faststllt att man skall betala skadestnd p 130.000 euro. Ingen av parterna kommer verklaga s det r snart historia och vi kan blicka framt.

Men blicka framt mot vad? Finns det potential och vilja kvar?
Solenergin kommer ju f sig en ny rush i r, enligt alla prognoser.
Andra bolag i samma bransch r redan halvvgs till mnen medans Savo str och dammar.

Har kollat p en del p youtube frn VDN.
Mste sga att hans hlsa ser smre och smre ut fr varje r, r nog mycket alkohol i den finska gubben.

Men med allt detta sagt och att rttegngen ntligen r historia, kan Savo flyga upp ngra kronor bara av rushen nr Biden, EU och resten av vrlden brjar slnga mer pengar p solenergin?

Kan man f kunder i Kina? Kina som iofs verkar satsa p kolkraft (motsgelsefullt) fr att stdja industrierna. Men kanske fr dom tryck frn Biden och vriga att satsa mer p energin?
Kina har ju lovat att vara energineutrala 2060.

Och Savos produkt r ju just fr industrier?
Knns inte som man kan frlora strre summor p att g in hr igen, om inte gubben dr av alkohol och hela skiten kraschar.
Kollar man p bilder p vriga i teamet s ser det ju inte ut som ngra genier heller.
Men, kan man lyftas av bara rushen och "potentialen"?
Citera
2021-02-17, 19:11
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ngon som r kvar i denna aktie?
Har gtt in och ut ngra gnger, hnder ju inte mycket positivt.
Snarare mest negativt. Rttegngen har varit och faststllt att man skall betala skadestnd p 130.000 euro. Ingen av parterna kommer verklaga s det r snart historia och vi kan blicka framt.

Men blicka framt mot vad? Finns det potential och vilja kvar?
Solenergin kommer ju f sig en ny rush i r, enligt alla prognoser.
Andra bolag i samma bransch r redan halvvgs till mnen medans Savo str och dammar.

Har kollat p en del p youtube frn VDN.
Mste sga att hans hlsa ser smre och smre ut fr varje r, r nog mycket alkohol i den finska gubben.

Men med allt detta sagt och att rttegngen ntligen r historia, kan Savo flyga upp ngra kronor bara av rushen nr Biden, EU och resten av vrlden brjar slnga mer pengar p solenergin?

Kan man f kunder i Kina? Kina som iofs verkar satsa p kolkraft (motsgelsefullt) fr att stdja industrierna. Men kanske fr dom tryck frn Biden och vriga att satsa mer p energin?
Kina har ju lovat att vara energineutrala 2060.

Och Savos produkt r ju just fr industrier?
Knns inte som man kan frlora strre summor p att g in hr igen, om inte gubben dr av alkohol och hela skiten kraschar.
Kollar man p bilder p vriga i teamet s ser det ju inte ut som ngra genier heller.
Men, kan man lyftas av bara rushen och "potentialen"?
Frnybar energi har haft kraftig uppgng medan savosolar inte ens har rrt sig utan istllet sjunkit, det sger en hel del vilket bottenskrap den hr aktien r, ingen vill kpa ven om det r solenergi-hype. Har de ens lyckats leverera ngot i Kina?

Synd att de inte lyckas leverera d de har en bra produkt. Det krvs nog en kraftig frndring bland ledningen och styrelse fr att det ska hnda ngot.
Citera
2022-11-04, 10:20
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Ngon som vet ngot om SAVOS? Funderar p att kpa in mig kommande veckor, kanske sker ngot hr snart, vad sger ni?
Nu hnde det. 140% upp senaste tre mnaderna..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in