Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-11-29, 14:48
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Aj aj aj
Blir jo bare verre og verre det her. Og så denne skisport-sesongen da, (som jeg hadde gledet meg til nesten mer enn en mesterskaps-sesong) , faller jo fra hverandre fra første stund
Citera
2023-11-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Blir jo bare verre og verre det her. Og så denne skisport-sesongen da, (som jeg hadde gledet meg til nesten mer enn en mesterskaps-sesong) , faller jo fra hverandre fra første stund

Lugnt, vi betar av det nu istället för sen bara
Citera
2023-12-15, 12:01
Medlem
FNLSs avatar
Kan bli tävlingar från ramsau på Eurosport idag om vädret tillåter, till min ( och kanske bara min) stora glädje
Citera
2023-12-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Viaplay har klantat sig när det gäller lördagens NOK för damer. Trycker man på sändningen får man se bilder från efter damernas backhoppning innan det plötsligt klipps in bilder när de sista NOKarna åker över mållinjen.
Jo tack, jag märkte det förra helgen. Jag har tjatat på Viaplay i flera år att dom borde införa rutiner bland sändningsteknikerna och/eller kundtjänsten att ägna ynka 15ek vid varje stream/sändningsstart och kontrollera så verkligen rätt bild och rätt ljudspår går ut(vilket i sin tur hade kunnat åtgärdas i tid om dom började alla streams när InFront-feeden börjar, istället för 5min innan start när sändningsfönstret börjar), men dom bryr sig inte och/eller saknar kompetens för att se vart man kan förbättra och förebygga fel(Några konsulter lär dom således aldrig bli). Viaplay's produkt är därmed som den är, totalt värdelös, och värdig en konkurs.

Insåg senare att NOK'n förra helgen sändes även på Yle så jag hade kunnat sett det live om jag varit lite mer alert, men det är så jäkla många olika källor till direktsänd sport att hålla koll på så jag missar något nästan varje helg.

Sen hade Viaplay ju ingen kommentering, och det ser ut att bero på att dom verkar ha sålt några eller alla samtliga av sina NOK-rättigheter till NRK och Yle, varvid det inte finns nån norsk Viaplay-kommentering att lägga ut för Sverige, och att slösa pengar på någon egen lär dom ju inte göra när dom har överbetalda övergödda idioter som Janne och Lyon att betala för att förstöra vintersportsändningar.

Det usla företaget kan inte gå i konkurs snabbt nog. Förstört sport i 35år har dom gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kan bli tävlingar från ramsau på Eurosport idag om vädret tillåter, till min ( och kanske bara min) stora glädje
Jag kollar alltid damernas NOK och därmed just nu för att se hur det går för norskorna(och en glad finska som man fick en intervju med där intervjuaren hade mycket att säga innan frågan var ställd.), som tydligen fick hoppningen inställd i förmiddags. Halvt OffTopic så hoppas jag alla hinner komma i mål så det inte krockar med dambackhoppningen strax på VSportVinter/Viaplay kl. 15:25.

Finskt på podiet!!! När hände det senast?

Men nu blir man ju lite nyfiken på om Viaplay sålt av även dom svenska NOK-rättigheterna till Discovery, och om det kommer gå på Eurosport resten av säsongen, eller om det bara är vissa race, har för mig damernas var uppdelat förra året?

Jaja, inget svenskt på damsidan än, men norskt, finskt och japanskt plus vackra snötäckta landskap blir man alltid glad av, och även helnordiskt podium!

Edit: Eurosport bröt innan podiet, det fick man dock se på YleArenan. Hoppas Yle börjar med svensk kommentering också.
Senast redigerad av pumahunter 2023-12-15 kl. 15:37.
Citera
2023-12-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Men nu blir man ju lite nyfiken på om Viaplay sålt av även dom svenska NOK-rättigheterna till Discovery, och om det kommer gå på Eurosport resten av säsongen, eller om det bara är vissa race, har för mig damernas var uppdelat förra året?
Österrike, Schweiz och möjligen något land till säljer sina rättigheter separat denna rättighetsperiod. Schweiz har Viaplay köpt in (förmodligen för att det går längdåkning där) men Österrike har fortfarande SVT och Discovery rättigheterna.

FIS har nu centraliserat alla rättigheterna till nästa period och så bolaget som köper in dem kommer initialt ha rättigheterna till tävlingar i alla länder.
Citera
2023-12-15, 17:14
Medlem
FNLSs avatar
Masstart för herrarna till absolut ingens glädje, allra minst min.

Kul däremot för en 16 årig finska som blev trea bakom den vanliga duon.
Citera
2023-12-16, 16:29
Medlem
FNLSs avatar
The streak is over. Westwolds första förlust på nästan två år när Hagen tog sin första seger.
Citera
2023-12-16, 17:01
Medlem
FNLSs avatar
Dubbelseger för lamparter. Inte ofta riiber släpper såna lägen
Citera
2024-01-12, 20:56
Medlem
FNLSs avatar
Man testade supersprint i undercupen idag. Först prolog och sedan fick man dra av bonus sekunder för kvart semi och final. Och så räknades det om till backhoppning poäng.

Jag vet inte. Jag är alltid skeptisk när Fis hittar på nya saker. Det blir sällan bra.

Fis får nog fundera på hur man ska redovisa resultatet. Tvåan kom 31 sekunder efter och trean 25 sekunder efter.
https://www.fis-ski.com/DB/general/r...d=3208#results
Senast redigerad av FNLS 2024-01-12 kl. 21:00.
Citera
2024-02-10, 11:02
Medlem
FNLSs avatar
Masstart igår vilket innebär ren hopptävling i stort sett. Lägg ner skiten eller räkna om poängen
Citera
2024-03-21, 18:18
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Gratulerer til Ida Marie Hagen med verdenscupen sammenlagt, og nå også Norgesmester.
Ingen over-ingen på siden.
https://www.reddit.com/r/Winter_Ohly...and_ida_marie/
Citera
2024-03-22, 18:56
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Ooops she did it again ! Verdenscupen sammenlagt og 2 NM-gull på denne fine lille kruttpakka nå
https://www.tv2.no/sport/vi-vil-vaer...sten/16515949/
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in