Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-10, 14:14
Medlem
Fiskfjolls avatar
När jag kollar här i forumet så är det många inlägg om drönare. Så jag undrar om någon kan förklara vad själva grejen är? Tröttnar man inte när man flugit runt med den ett tag?

Nej jag har ingen hobby men nog behöver jag en alltid.
Citera
2015-12-10, 14:55
Medlem
Finns väl dom som flyger varje sommar med sina modellflygplan sedan 40 år tillbaka. Vad är skillnaden?

För min egen del så flyger jag för att få bra video/bilder för diverse hobbyprojekt.
Citera
2015-12-10, 15:27
Medlem
nedboys avatar
Har för mig att jag hörde någonting om en svensk som laddade upp videoklipp från när han flyger och filmar in i fönster hos folk. Någon som vet var de finns?

Men det är väl som allt. Att bara flyga tröttnar man nog snart på. De som gör det rutinmässigt gör det nog av en anledning mer än att "bara flyga" med den? Som att filma och använda filmerna till någonting?
Citera
2015-12-12, 18:33
Medlem
Att bara flyga är kul. Men att flyga FPV är skitkul

Dvs kamera med videosändare på farkosten och videoglasögon så man ser vart man flyger.

https://www.youtube.com/watch?v=3DyRGpKtz-M
Citera
2015-12-12, 20:19
Medlem
De är riktigt kul! Speciellt med kamera på. Ingenting jag tröttar på, dock en dyr hobby.

Jag tycker du ska testa på!
Citera
2015-12-13, 04:40
Medlem
1000001s avatar
Som line of sight flygare kanske man tröttnar efter ett tag, men de flesta utvecklas och rör sig mot FPV och större eller mindre/snabbare maskiner.
Det är inte heller bara flygandet som den här hobbyn innehåller, den är också mycket kunskapsbringande med allt elektriskt och lödande.
Allmänt bra-o-veta grejer helt enkelt.

Sen det här med o tröttna tror jag inte folk gör... Jag tror mer det har med att annat viktigare såsom jobb och familj tar över, då det är en väldigt tidskrävande & kostsam hobby när du har tagit dig förbi hundrakroners drönare från tekninmagasinet...
Många äldre i pensionsåldern är mycket aktiva i den här hobbyn, som säger en del.
Citera
2015-12-13, 13:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
När jag kollar här i forumet så är det många inlägg om drönare. Så jag undrar om någon kan förklara vad själva grejen är? Tröttnar man inte när man flugit runt med den ett tag?

Om man gillar det kan man överväga det som hobby.
Om du istället gillar att t.ex. knyppla så kan du överväga det som hobby.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Nej jag har ingen hobby men nog behöver jag en alltid.

Själva grejen med en hobby, förutom att det är ett tidsfördriv, är
väl att man hittar något som man tycker om att hålla på med.

Helt klart är att olika människor tycker om olika saker.
Det tycker jag är berikande. Jag tycker det skulle vara tråkigt
om alla knypplade – eller flög med drönare.

Om nu varken drönare eller knypplig skulle vara din grej, så
kan du hitta några andra förslag här.

Jag har också en fråga till OP:
– Vad är själva grejen med att ifrågasätta något som det uppenbart
finns andra som gillar? Varför räcker det inte att konstatera att det
inte är din grej? Eller kommer du nu att gå igenom de 289 hobbyn
som listas i länken ovan och fundera över vad som är grejen med
var och en av dom?

mvh/Bo
Citera
2020-01-11, 03:00
Medlem
Man bör tröttna snabbt när man måste följa en massa krångliga regler. Så måste du söka tillstånd för att sprida på nätet, så du kan inte visa upp nåt här om dan. Du kanske får avslag så blev filmen värdelös som var tänkt att sprida.

Är det ett nöje, att var du inte får flyga och vad du inte får sprida. Ingenting är din ensak som ska vara slav under en massa förhållningsregler

Med flygplan så är det ännu sämre, då måste du vara medlem i en RC-flygklubb och bara kan flyga på flygområdet.

Så folk kör nog hellre radiostyrd bil och båt som man kan göra bara sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in