Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-13, 17:22
  #1
Medlem
arneankanns avatar
Hej vänner! Jag har sedan ett par dagar tillbaka haft det ledande budet på ett fint Dreamcastpaket på tradera. Jag hade faktiskt det ledande budet, 1225 (maxbud 1800) fram till att det var två sekunder kvar av annonsen och någon bjöd över mig. Jag hann inte ens reagera och bjuda över igen, trots att jag satt inne på sidan och stirrade. Traderas system, att de inte förlänger annonsen vid ett bud i slutet är löjligt. Man ska ite behöva vara en sniper för att kunna vinna budgivningar.

Men så är tyvärr fallet nu. I min besvikelse (var rätt inställd på att äga en Dreamcast) började jag leta runt efter andra annonser. På tradera fanns ingenting bra då jag är noga med att jag vill ha den boxad och på blocket fanns bara ett intressant paket men det var svindyrt. Hittade inte direkt något på ebay heller. Detta fick mig av någon anledning att googla på saken och då fann jag en intressant sida, nämligen nostalgibutiken.com.

Denna sida har ett dreamcast i sin box för ett enligt mig rimligt pris, men jag är osäker på om sidan är legit. Min fråga till er är helt enkelt om någon har handlat där eller vet någon annan som gjort det? Är det isåfall en vettig sida?

Tack på förhand!
Citera
2015-12-13, 17:31
  #2
Medlem
ArischManns avatar
verkar vara en sida att lita på, då de har butik kontaktuppgifter osv..
Citera
2015-12-13, 17:31
  #3
Medlem
Min grabb har beställt spel och lite annat därifrån några gånger. Riktig nörd som har butiken, men han är ärlig och vi har fått allt vi beställt. Grabben fick bra hjälp då ett spel han ville ha inte fanns i "butiken" och då letade han runt hos kollegor och fixade fram ett på några veckor. Känner du dig lite osäker så ta köpet genom Klarna, så har du viss garanti för produkten/leveransen.
Citera
2015-12-13, 17:37
  #4
Medlem
PUSClFERs avatar
Även om sidan ser väldigt amatörmässig ut känns den ändå pålitlig eftersom de verkar ha en fysisk butik och en postadress som ser ut att leda till ett hem.

Däremot kan jag inte hitta butiken på hemsidan som den påstås vara i (http://storasabygard.se/foretagen). Eftersom det verkar vara en liten butik i ett glesbefolkat område kan det helt enkelt bara vara så att hemsidan inte har uppdaterats ännu.

Om du ändå känner dig osäker skulle jag ringa butiken och prata lite med dem.
Citera
2015-12-13, 18:22
  #5
Medlem
absolut, dom.. eller han som har butiken går absolut att lita på.
Har både köpt och sålt spel till honom
Citera
2015-12-13, 20:34
  #6
Medlem
arneankanns avatar
Skickade iväg en beställning! Tack gott folk
Citera
2015-12-14, 21:59
  #7
Avstängd
Gosifs avatar
Grön sida. Bra service och leveransen gick snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback