Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-18, 00:20
Medlem
Tjo, här kommer mina soundcloud länkar att hamna.
Jag måste erkänna att jag är något av en amatör, har hållit på med musik sedan jag var barn och har en serie av gitarrer och andra instrument till hands hemma men använder ingen professionell utrustning för inspelning. Använder mig av Audacity, en vanlig datormic och en gitarr när jag spelar in. Har fram tills nyligen bara skrivit musik/texter åt andra inom svensk hiphop men har velat börja producera egen musik.

Hela anledningen till att jag skapade denna tråden är egentligen för att jag precis la upp en låt som jag gärna skulle vilja ha lite feedback på. Jag skrev den för drygt en timme sedan och spelade in direkt efter att jag skrivit färdigt texten. Där är en del fails på gitarren men jag hoppas ni kan leva med det for now.
https://soundcloud.com/a*t/hundred-times

Peace out homies
Senast redigerad av MondoBizarro 2016-06-20 kl. 16:51.
Citera
2015-12-18, 04:24
Medlem
Blodsritens avatar
Har ju lite småfel med gitarrspelet men det gör inte så mycket. Fick hela sångens ide i huvudet
Atmosfären är i min smak, tror dock att det finns många artister som gjort exakt samma tidigare. Låten har ju potential, det gäller ju att ta tillvara den på rätt sätt. Tex vid 2:45 kunde du ju ha ackompanjerats av en melodislinga på ett annat instrument. Du kan ju experimentera lite med strukturen. texten lagom bra. ojojoj, kom på redan hur låten kunde utvecklas på nya sätt
Citera
2015-12-18, 11:52
Medlem
Potential!
Citera
2015-12-19, 14:31
Medlem
Börja med att köpa en ordentlig mikrofon och ett datorprogram där du kan stärka vokalerna och lite annat smått och gott. För övrigt, tråkig melodi men väldigt bra text och du kan sjunga, men man hörde inte direkt din fulla potential här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in