• 1
  • 2
2015-12-20, 19:38
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Dumma frågor kräver dumma svar.

Det var nästan två år sedan jag flyttade och jag har, som jag nämnde i TS, handlat på samma sätt förut utan några som helst problem. Och jag har inte ändrat till fel adress. Jag vet var jag bor. Jag visste också vart jag skulle flytta när det begav sig så det blev rätt även där. Hade det blivit fel, mot förmodan då jag är en särdeles begåvad och skärpt människa, så hade det nog uppenbarat sig innan dagens datum, då det som nämnt är ett jävla tag sedan jag flyttade.

Du kan få adressen så kan du åka dit och hämta paketet om du tycker synd om säljaren. Annars håll käft (och skriv inget heller). Hoppas för övrigt att dina barn dör i cancer och du får se eländet. Dra åt helvete. Horunge!

Det var precis så det låg till, skulle det visa sig.

Min leveransadress är min folkbokföringsadress. Det har aldrig krånglat innan utan det är säljarens misstag. Då bör jag således ha ryggen fri, känns det som?

Citat:
Hoppas för övrigt att dina barn dör i cancer och du får se eländet. Dra åt helvete. Horunge!

Vad har du för typ av särbarnsproblem?

Du inser väl att du framstår som en idiot? Varför var det ett problem att jag frågade de frågor som jag gjorde?
Citera
2015-12-20, 19:57
Medlem
Köper en hel del på olika ställen och i nästan alla fallen så måste jag hämta ut paketet hos ombud. Nu bor jag i bostadsrätt och det är inte mycket paket som går i de smala brevinkasten. Det är inte så att du på sidan man se kollinummer på försändelsen? Kommer en avi i lådan så lär ju inte personen som nu bor på din gamla adress kunna hämta ut paketet ändå utan din legitimation. Be om kollinummer och följ sedan paket och helt enkelt hämta ut det när det finns hos ombudet. Mest Postnords app får man tom digital avi och slipper ha lappen med sig.
Citera
2015-12-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vad har du för typ av särbarnsproblem?

Du inser väl att du framstår som en idiot? Varför var det ett problem att jag frågade de frågor som jag gjorde?
Ta du och sopa framför din egen dörr innan du säger något. Frågorna var inget fel, det var din attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs
Köper en hel del på olika ställen och i nästan alla fallen så måste jag hämta ut paketet hos ombud. Nu bor jag i bostadsrätt och det är inte mycket paket som går i de smala brevinkasten. Det är inte så att du på sidan man se kollinummer på försändelsen? Kommer en avi i lådan så lär ju inte personen som nu bor på din gamla adress kunna hämta ut paketet ändå utan din legitimation. Be om kollinummer och följ sedan paket och helt enkelt hämta ut det när det finns hos ombudet. Mest Postnords app får man tom digital avi och slipper ha lappen med sig.
Det var ett bra förslag. Tror inte det är så avancerat då det är begagnade grejer som skickas hit och dit, men ett kollinummer eller försändelse-ID borde ju vara möjligt att skaka fram.
Citera
2015-12-20, 21:24
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ta du och sopa framför din egen dörr innan du säger något. Frågorna var inget fel, det var din attityd.

Fel på min attityd? Allt jag gjorde var ju att ställa tre frågor? Vad snackar du för skit. Lär dig visa respekt mot andra och svara respektfullt på frågor du får.
Citera
2015-12-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fel på min attityd? Allt jag gjorde var ju att ställa tre frågor? Vad snackar du för skit. Lär dig visa respekt mot andra och svara respektfullt på frågor du får.
Du avslutade inlägget med "Nå!" vilket är så man tilltalar sin tjänare, dräng eller liknande. Jag svarade på frågorna i samma ton som du ställde dem. Håll dig till ämnet för övrigt.

Uppdatering i sakfrågan som tråden gäller: det verkar inte vara några problem. Det är säljaren som slarvat och jag behöver inte bry mig mer än så här. Tack för de givande svaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in