2015-12-20, 20:53
Medlem
Ponera att ens fru sen 8 år går bakom ryggen på en.
Varpå man frågar ut henne och hon blå neckar,
Även fast man nästan kommit på henne och hon ljuger ännumera hon kom undan genom att säga att denna främmande person skulle bara duscha?
Ponera att denna fru ligger med andra och låter en ligga med henne därefter,
Ponera att denne fru inte har haft inkomst och berott totalt på en, hon har pluggat kurser och fått pengar då och då,
Ponera att hon säger varje dag att hon pluggar men sanningen är att hon knullar runt medan du är på jobbet,
Ponera samtidigt att hon haft för avsikt att leva på detta sätt i ett helt år till tills hon är klar med sina "kurser"
Kan hon anmälas då för bedräger eller odrägligt beteende? Alternativ psykisk misshandel?
Senast redigerad av WhatItIs 2015-12-20 kl. 20:55.
Citera
2015-12-20, 20:54
Medlem
eXtremos avatar
Du får gärna utveckla på vilket sätt rekvisiten i nämnda lagrum uppfylls.

Sedan får du gärna hänvisa till lagrum avseende rubriceringen "psykisk misshandel".

Vidare är jag osäker på om din fru är en kvinna eller man, då du synes använda "denne" och "denna" i ditt inlägg.
Citera
2015-12-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Du får gärna utveckla på vilket sätt rekvisiten i nämnda lagrum uppfylls.

Sedan får du gärna hänvisa till lagrum avseende rubriceringen "psykisk misshandel".

Sorry fattar inte vad du syftar på
Citera
2015-12-20, 21:01
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs
Sorry fattar inte vad du syftar på
Har du lässvårigheter? Motivera på vilket sätt du anser rekvisiten för bl.a. bedrägeri vara för handen.
Citera
2015-12-20, 21:07
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Kan hon anmälas då för bedräger eller odrägligt beteende? Alternativ psykisk misshandel?
Det ska du säkert klara av att göra. Vem som helst som har lite mål i mun kan anmäla allt möjligt de inbillar sig har hänt: https://polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/
Citera
2015-12-20, 21:14
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ponera att ens fru sen 8 år går bakom ryggen på en.
Varpå man frågar ut henne och hon blå neckar,
Även fast man nästan kommit på henne och hon ljuger ännumera hon kom undan genom att säga att denna främmande person skulle bara duscha?
Ponera att denna fru ligger med andra och låter en ligga med henne därefter,
Ponera att denne fru inte har haft inkomst och berott totalt på en, hon har pluggat kurser och fått pengar då och då,
Ponera att hon säger varje dag att hon pluggar men sanningen är att hon knullar runt medan du är på jobbet,
Ponera samtidigt att hon haft för avsikt att leva på detta sätt i ett helt år till tills hon är klar med sina "kurser"
Ponera att du skriver ponera 200 gånger till.

Testa anmäl, värsta som kan hända är att det inte blir något.
Citera
2015-12-20, 21:38
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Varför har du inte slängt ut henne?

Svårt att anmäla nånting nån har gjort mot dig som bedrägeri. Om ni har ett kontrakt på att hon ska vara trogen mot att få en summa pengar för kurser och du kan bevisa att hon varit otrogen så möjligtvis. Men det är ett jäkla långskott.
Citera
2015-12-20, 21:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Odrägligt beteende, nja...

Ledsen grabben, men man kan bli rejält upplurad av kvinnor (och även av män) som man bor med eller är gift med utan att det för den skull är brottsligt . Det du beskriver ovan är inte brottsligt. Det är inte brottsligt att bli försörjd av någon, snarare är det din plikt att försörja din fru. Ingen kan tvinga henne att bli klar med sina kurser och framförallt, det är inte brottsligt.

Däremot skulle det vara brottsligt om hon utan ditt medgivande tog ut pengar från dina konton och förskingrade dem. Men att pippa runt och vara otrogen och leva på sin stackars make är inte brottsligt. Mitt råd är att lämna henne och låt inte hon få diktera villkoren och gå inte på hennes lögner.
Citera
2015-12-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Lasse
Nej, i det här läget är den svenska juridiken begränsad, även fast svenska kvinnor är konstant otrogna. Det är så sjukt, men du måste ta saken i egna händer och se till att den här kvinnan aldrig aldrig får möjlighet att göra detta igen.

Hur ska jag stoppa henne från knulla runt när jag måste gå och jobba måndag till fredag? Finns det något jag kan göra med lagens hjälp
Citera
2015-12-21, 08:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Hur ska jag stoppa henne från knulla runt när jag måste gå och jobba måndag till fredag? Finns det något jag kan göra med lagens hjälp

Du kan ju aldrig äga din frus kropp och egna vilja.
Sluta vara en jävla cuckold och försök få henne att bara vilja ha dig och ingen annan.

Juridiskt kan du inte göra ett skit förutom att skilja dig. Vi har inga moraliska lagar som straffar otrohet likt muslimska länder. Kvinnor och män äger sina egna kroppar och får med dom göra vad dom vill.

Jag tror om jag får laborera och tänka fritt att majoriteten av alla respektive som är otrogna blir drivna till det. Vare sig det är män eller kvinnor.
Man får inte vad man vill ha hemma sexuellt eller emotionellt, då söker man det man saknat utanför äktenskapet.

Investera i äktenskapet och din fru istället för att försöka hämnas. Eller skilj dig.
Citera
2015-12-21, 08:51
Medlem
CaptainKulings avatar
Om du inte vill att hon skall knulla runt så får du göra henne nöjd med dig. Om du inte lyckas med det så är det väl bara att göra slut. Att försöka ta till juridiken när du inte kan få din flickvän att vara trogen är lika patetiskt som att springa hem och gråta hos mamma.
Citera
2015-12-21, 09:14
Medlem
äktenskapsbalken 6 kap. 2 § Om det som den ena maken skall bidra med inte räcker till för den makens personliga behov eller för de betalningar som den maken annars ombesörjer för
familjens underhåll, skall den andra maken skjuta till de pengar som behövs.
Detta sätter väl punkt för denna diskussion, du kan alltså inte anmäla henne för bedrägeri för att hon lever på dig när hon studerar, ni har alltså lika ansvar för ekonomin i en relation, pluggar hon eller om hon av annan anledning står utan inkomst måste du skjuta till medel, alltså kan du inte påstå att lurat dig.
Sedan förstår jag inte varför du inte skiljer dig om du nu vet att hon bedrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in