2015-12-21, 02:18
Medlem
Hello,
Simpel fråga som jag tror många undrar över.
Är det olagligt att finna sig på en fest där andra tar droger?

Jag misstänker att det inte är så. Men jag vill veta om jag bryter lagen, skulle jag finna mig i en sådan situation, och välja att tiga.

Om ni kan/vill så svara gärna också på var gränsen går, ungefärligt, för anmälningsplikt.

Endast seriösa svar, tack

Edit: by the way, jag ber om ursäkt om det redan finns detta ämne och jag inte kunnat hitta det. Länka gärna i så fall, tack
Citera
2015-12-21, 02:24
Medlem
Yppsilons avatar
Det är endast olagligt att inneha, bruka, överlåta och förmedla narkotika. Så nej du gör garanterat inget olagligt. Låt nu dina narkomaner får knarka ifred. Dom vill bara bli höga

Sen har du ingen skyldighet att anmäla detta heller.
Citera
2015-12-21, 12:37
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruthgy
Hello,
Simpel fråga som jag tror många undrar över.
Är det olagligt att finna sig på en fest där andra tar droger?

Jag misstänker att det inte är så. Men jag vill veta om jag bryter lagen, skulle jag finna mig i en sådan situation, och välja att tiga.

Om ni kan/vill så svara gärna också på var gränsen går, ungefärligt, för anmälningsplikt.

Endast seriösa svar, tack

Edit: by the way, jag ber om ursäkt om det redan finns detta ämne och jag inte kunnat hitta det. Länka gärna i så fall, tack
Olagligt är det inte, men det kan skapa problem för dig. Om du uppehåller dig i en knarkarkvart och polisen kommer dit, så är sannolikheten stor att du blir medtagen för provtagning.

Och du skulle i förlängningen kunna tvingas att vittna i en rättegång och då är det olagligt att inte berätta sanningen
Citera
2015-12-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Det är endast olagligt att inneha, bruka, överlåta och förmedla narkotika. Så nej du gör garanterat inget olagligt. Låt nu dina narkomaner får knarka ifred. Dom vill bara bli höga

Sen har du ingen skyldighet att anmäla detta heller.

Tack så mycket, då vet jag =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in