Hej!
Jag undrar ifall det är okej att använda en isfackla på aula-scenen i en skola?
De är ju avsedda att användas inomhus och det krävs ingen tillstånd från polisen.
Men ändå har ihockeyfans blivit bötfällda för att ha använt isfackla på scen?
Hej!
Jag undrar ifall det är okej att använda en isfackla på aula-scenen i en skola?
De är ju avsedda att användas inomhus och det krävs ingen tillstånd från polisen.
Men ändå har ihockeyfans blivit bötfällda för att ha använt isfackla på scen?
Och möjligheten för brandlarm finns väl?
På scen har nog inga hockeyfans använt facklor...du menar kanske på läktaren vilket inte är så konstigt om det finns ett förbud för detta vilket jag har för mig att det gör.
Dra av en fackla på en aulascen har allstå ingenting att göra med om det är tillåtet på en hockeyarena.
Utlöser du brandlarmet hoppas jag att du åker på kostnaderna för utryckningen.
Vad sägs om att fråga skolan om lov först eller är du en sån där tuff unge som skiter i regler och gör vad du vill?
Bara för att något inte är generellt förbjudet betyder det inte att man alltid får göra så. Det är inget olagligt för mig att befinna mig i din lägenhet, så länge du samtycker till detta. Och utlöser du ett brandlarm är det du som får stå för kostnaderna.
På scen har nog inga hockeyfans använt facklor...du menar kanske på läktaren vilket inte är så konstigt om det finns ett förbud för detta vilket jag har för mig att det gör.
Dra av en fackla på en aulascen har allstå ingenting att göra med om det är tillåtet på en hockeyarena.
Utlöser du brandlarmet hoppas jag att du åker på kostnaderna för utryckningen.
Vad sägs om att fråga skolan om lov först eller är du en sån där tuff unge som skiter i regler och gör vad du vill?
Vet mistern vart man vänder sig till för att fråga? Rektorn?
Bara för att något inte är generellt förbjudet betyder det inte att man alltid får göra så. Det är inget olagligt för mig att befinna mig i din lägenhet, så länge du samtycker till detta. Och utlöser du ett brandlarm är det du som får stå för kostnaderna.
Det är så fiffigt att dina lärare/rektor kan svara på detta. Tomtebloss och allt annat som ryker och avger värme kan utlösa brandlarm. Dock så kan fina lärare/rektor se till att brandlarmet stängs av precis där om du får godkänt att använda det du vill under ett uppträdande.
Gör du det på eget bevåg kan det bli snordyrt med utryckningskostnad 6-20000kr samt att du kan göra dig skyldig till brott. Skulle det dessutom hända något så är du rökt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!