Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Har för mig att JH var en av de centerpartister som vid tiden för FRA-omröstningen stod utanför riksdagen och som protesterade högljutt och dyrt och heligt lovade att rösta emot den om han någon gång skulle hamna i riksdagen. Sedan hamnade han där så småningom och utifrån vad jag har förstått så tillhörde han då dem som röstade för ytterligare utökningar av FRA-lagen (vet att enbart två borgerliga ledamöter opponerade sig och han var inte en av dem). Minns att jag kollade igenom hans blogg i samband med det för att se om han hade några bra förklaringar till detta, men det var då helt tyst kring de här frågorna.
Det fanns ett gäng borgerliga debattörer runt 2006-2008 som uttryckte vettiga åsikter, men som sedan på ett eller annat sätt fick politisk makt och därefter sålde ut sig själva fullständigt, och enligt vad det verkar var JH en av dem.
Minns att Annie Lööf (då Johansson) hotades med fysiskt våld av Fredrik Reinfeldt. Hon berättade det i efterhand. Hon var väldigt rädd och vågade efter påtryckningar inte rösta emot FRA.
Idag är hon partiledare. Hon har försökt göra partiet mer liberalt. Men Inget om att gå mot strömmen vad gäller FRA.