Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaas
Reg nr DEG099
fast enligt transportstyrelsen är detta en grå audi, visserligen en rs6:a, men grå, i annonsen var den väl vit?
Citera
2015-12-29, 10:49
Medlem
Med all säkerhet folierad som flertalet av deras bilar är.
Kolla reg nr på Q- cars på FB
en RS 6 med siffror i reg nr som slutar på ???099 och har stått i deras bilhall.

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
fast enligt transportstyrelsen är detta en grå audi, visserligen en rs6:a, men grå, i annonsen var den väl vit?
Citera
2015-12-29, 10:57
Medlem
Kollade företagets hemsida. Är det inte massa epafolk som snurrar i byns rondeller eller dom kanske bara har en? Såvitt jag kan se så har dom ingen EPA eller A-traktor i sortimentet. Angående hastigheten så verkar platsen för olyckan inte vara en plats där hög hastighet är möjlig. Det kommer en skarp vänster kurva i samband med viadukten som går under E18 strax efter korsningen.
Sen så är stopplikt alltid stopplikt.

Citat:
Ursprungligen postat av bisak
Åker förbi bilfirman dagligen, dom gånger man ser en cool bil så går det brett i rondell, kurvor och det är olika bilar hela tiden som grabbarna provkör! Så varför skulle det gått sakta denna gång, alltid varit fart å fläkt på grabbarna!
Citera
2015-12-29, 13:25
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikleviathan
Davi* Björ* var den som överlevde krocken...
Vad är källan? Inte för att det på något vis är omöjligt men det är väldigt tyst i kretsarna runt honom
Citera
2015-12-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaas
Med all säkerhet folierad som flertalet av deras bilar är.
Kolla reg nr på Q- cars på FB
en RS 6 med siffror i reg nr som slutar på ???099 och har stått i deras bilhall.
hittar dom inte på Facebook vad söker man på?
Citera
2015-12-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Kollade företagets hemsida. Är det inte massa epafolk som snurrar i byns rondeller eller dom kanske bara har en? Såvitt jag kan se så har dom ingen EPA eller A-traktor i sortimentet. Angående hastigheten så verkar platsen för olyckan inte vara en plats där hög hastighet är möjlig. Det kommer en skarp vänster kurva i samband med viadukten som går under E18 strax efter korsningen.
Sen så är stopplikt alltid stopplikt.

En 2014 rs6:a hinner upp i ruskigt hög fart från rondellen ut till olycksplatsen. Uppåt 250 skulle jag tro.
Det är ett krön innan man kommer fram till korsningen och med såna bilar hinner man nog bromsa ner tillräckligt för att klara kurvan under viadukten. Det är ju inte nån standard Volvo v70 vi pratar om.
Jag blev för övrigt omkörd av en vit r8 på just den vägsträckan förra veckan och det gick fruktansvärt fort. Den drog vidare mot kolbäck och jag mötte den igen precis utanför kolbäck. Gissar att r8:an också var från firman.

Såg att de har eller har haft just en vit r8:a inne.
Senast redigerad av banantarta 2015-12-29 kl. 14:00.
Citera
2015-12-29, 14:53
Medlem
Quality Cars
och DG solfilm Hallstahammar på nätet/ foliering

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
hittar dom inte på Facebook vad söker man på?
Citera
2015-12-29, 15:07
Medlem
En RS6 går att få upp i enorma hastigheter men om den här killen nu har kört bilen och han har koll på platsen som enligt folk som är boende i området är en farlig trafikplats, så borde han ju vetat att man inte gasar igenom den korsningen. Ja det är spekulationer från min sida men det är det även från din. Klart intressant är ju att få reda på vad som hänt..Nu går flertalet rykten om fordens beteende innan smällen. Fortsättning följer.

Citat:
Ursprungligen postat av banantarta
En 2014 rs6:a hinner upp i ruskigt hög fart från rondellen ut till olycksplatsen. Uppåt 250 skulle jag tro.
Det är ett krön innan man kommer fram till korsningen och med såna bilar hinner man nog bromsa ner tillräckligt för att klara kurvan under viadukten. Det är ju inte nån standard Volvo v70 vi pratar om.
Jag blev för övrigt omkörd av en vit r8 på just den vägsträckan förra veckan och det gick fruktansvärt fort. Den drog vidare mot kolbäck och jag mötte den igen precis utanför kolbäck. Gissar att r8:an också var från firman.

Såg att de har eller har haft just en vit r8:a inne.
Citera
2015-12-29, 18:25
Medlem
småsurs avatar
Jag tänkte fel först och skulle vilja påpeka att det är lika troligt(oavsett vem som körde bilarna) att utgången av händelsen blir densamma om:

1. En person i audi RS6 kör på en ford med två muppar i, mupparna dör.
2. Två muppar i en ford kör på en audi RS6, mupparna dör.

eller vad tror ni? det är ju lätt att tro illa om lokomotivet RS6, det är ett monster.
Citera
2015-12-29, 21:01
Medlem
https://www.facebook.com/QualityCars...type=3&theater
Citera
2015-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
En RS6 går att få upp i enorma hastigheter men om den här killen nu har kört bilen och han har koll på platsen som enligt folk som är boende i området är en farlig trafikplats, så borde han ju vetat att man inte gasar igenom den korsningen. Ja det är spekulationer från min sida men det är det även från din. Klart intressant är ju att få reda på vad som hänt..Nu går flertalet rykten om fordens beteende innan smällen. Fortsättning följer.

Jag skulle nog säga att det är stor chans att nån har struntat i att det är en farlig korsning, med tanke på hur mycket risker folk tar i trafiken . Det ör ju inte ovanligt att folk kör för fort på fel ställen.

Vad jag menade med min långa förvirrade mening i första inlägget var att det säkert går att komma över krönet i 200+ och öndå hinna bromsa innan kurvan. Vilket man säkert räknar med om man sitter i en rs6.
Citera
2015-12-29, 21:28
Medlem
Med en sån Audi är du uppe i långt över 200 innan du är uppe på E18! Visst är kurvan skarp men har själv en standard bil å det går lätt att hålla över 100 igenom om man har brått! R8ans chaufför är inte rädd om körkortet!😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in