2016-09-16, 21:00
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Nu blev CH ju frihetsberövad igår (15/9), vilket inte är en nyhet för någon, men det som fascinerar mig är att hon anhölls i sin frånvaro 13/9 13:00. Betyder inte det att hon måste ha upplysts om detta den dagen, exempelvis direkt via telefon? Kanske kunde de inte få tag i henne förrän dagen därpå, men om CH blev kontaktad via sin advokat borde hon väl ändå ha svarat i telefon?

Hur fungerar detta, när blir någon uppmärksammad på att denne anhållits...?

Jag är tämligen säker på att man inte får veta om i förväg att man är anhållen. Kanske var det så enkelt som att polisen åkt till hennes bostad, men att hon inte var hemma och därmed blev anhållen i sin frånvaro tills de fick tag i henne.

Vill också passa på att tacka de flesta av skribenterna i den här tråden för hysterisk underhållande inlägg, klockrena analyser och fantastiska smeknamn.
Citera
2016-09-16, 21:01
Medlem
henki420s avatar
Tror heller inte att det finns någon behandling för en grandios patologisk lögnare, eller vad hon nu kan kallas. Fängelse eller fotboja tror jag fungerar bra. Självklart ännu hårdare straff om hon fortsätter med bedrägerierna.
Citera
2016-09-16, 21:04
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag är tämligen säker på att man inte får veta om i förväg att man är anhållen. Kanske var det så enkelt som att polisen åkt till hennes bostad, men att hon inte var hemma och därmed blev anhållen i sin frånvaro tills de fick tag i henne.

Vill också passa på att tacka de flesta av skribenterna i den här tråden för hysterisk underhållande inlägg, klockrena analyser och fantastiska smeknamn.

Jag har som sagt inte så mycket insikt i denna del av processen. Men det låter ju rimligt, om personen blir varnad per automatik om anhållandet får ju hen chans att undanhålla sig! Nån med mer info om detta?
Citera
2016-09-16, 21:08
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
Jag har som sagt inte så mycket insikt i denna del av processen. Men det låter ju rimligt, om personen blir varnad per automatik om anhållandet får ju hen chans att undanhålla sig! Nån med mer info om detta?

Ah, låter mycket rimligt, man vill ju inte förvarna. Jag reagerade på att jag tyckte det var underligt att hon inte bloggade dagarna efteråt.
Citera
2016-09-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tack för svar! Sammanfattningen i trådstarten verkar dock vara gammal, men jag får väl läsa den igen!

På sidan 197 eller där i faggorna hittar du en sammanfattning av Catrin senaste påhitt.

Edit: inlägg nr 2353 ska du läsa...
Senast redigerad av DeLegerat 2016-09-16 kl. 21:28.
Citera
2016-09-16, 21:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tack för svar! Sammanfattningen i trådstarten verkar dock vara gammal, men jag får väl läsa den igen!
Sammanfattning av vD:
(FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter
Citera
2016-09-16, 21:41
Medlem
Sitter hon häktad eller bara anhållen?
Citera
2016-09-16, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Sitter hon häktad eller bara anhållen?
Hon är anhållen, häktningsförhandling senast måndag men enligt åklagaren:
Citat:
det blir sannolikt i morgon och också på söndag finns möjlighet. Det ska vara en skyndsam förhandling i häktningsfrågan så jag tror inte att dom skjuter på det.
Citera
2016-09-16, 21:49
Medlem
Den 13:e när hon blev anhållen i frånvaro var hon på finlandsbåten. hon kom hem vid 19-tiden, enligt hennes FB.
Citera
2016-09-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plexus100
Den 13:e när hon blev anhållen i frånvaro var hon på finlandsbåten. hon kom hem vid 19-tiden, enligt hennes FB.

In i det sista reste hon. Helt otroligt. Hon skulle ju resa till Polen igen om bara någon dag väl? Frågan är väl varför det tog till den 15e att hämta henne om hon kom hem den 13e. Vad gjorde hon den 14e tro. Varför hämtade dom inte henne då.
Citera
2016-09-16, 21:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plexus100

Då bloggade hon sitt senaste/sista inlägg från finlandsbåten. Much YOLO, very party.

Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
In i det sista reste hon. Helt otroligt. Hon skulle ju resa till Polen igen om bara någon dag väl? Frågan är väl varför det tog till den 15e att hämta henne om hon kom hem den 13e. Vad gjorde hon den 14e tro. Varför hämtade dom inte henne då.

"In i det sista reste hon." Som en dödsruna.
Citera
2016-09-16, 21:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Enligt bloggen var hon väl fortfarande på finlandskryssningen på eftermiddagen den 13/9. Undrar om hon hade blivit formellt delgiven när hon postade inlägget om kryssningen?

Om jag inte minns fel så lade hon upp någon bild på K1 på IG några timmar efter kryssningsbilderna. Men nu är väl hennes IG stängt för oss vanliga dödliga. Någon som har tillgång?
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-09-16 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in