Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-05-30, 13:46
Medlem
vonDunajewskans avatar
För övrigt tror jag inte hon har kickats ut från en enda bloggportal förutom Nuow, eftersom hennes tidigare bloggar finns kvar. Jag tror att hon frivilligt lämnade, varför vet jag inte.

Jag vet inte heller om hon verkligen varit en "officiell" bloggare på tidigare plattformar, vad jag vet kan vem som helst registrera sig på åtminstone Finest.

Samma vad det gäller sponsorer... Hon har ju redan avslöjats med att inte ha det där samarbetet med Ving som hon sagt sig ha, så det måste väl säga en sak. Enda andra företag jag sett som hon skall ha haft "samarbete" med (hennes ordval, inte mitt) verkar ha varit ett litet smyckesföretag, men jag tror inte att jag sett henne bära deras smycken eller recensera dem, bara att företagets banner lagts upp som en vanlig bild i ett inlägg och inget mer (vad jag minns!).

Det är i och för sig vanligt att mindre bloggar försöker hjälpa varandra och folk som personligen känner en egenföretagare kan skriva om dem, men då brukar det förekomma tydligt att detta bara är tips och ifall bloggaren får betalt. Oftast inte.
Att många skriver vilka märken eller var de har köpt sina kläder är vanligt även utan sponsorer (bara för läsarnas skull!), men även det förekommer sällan på CH:s blogg.
Nu driver hon kanske snarare en mammablogg än en livsstilsblogg, men om hon får sponsorer eller bara vill tipsa om produkter, borde vi inte då se några sådana tips? Enda jag sett är att hon bloggade om att ha fyndat någon overall.

Jag tror som folk här skrivit tidigare: en gång i tiden hade hon kanske många besökare på sin blogg (förmodligen en hel del under Panetoz-vändan), nu är det bara vi (som borde ha vett att använt unvis.it och nu syftar jag kanske bara på mig själv), några familjemedlemmar, folk som läst om hennes brottslighet i tidningarna samt arga och ledsna människor som blivit bedragna.
Citera
2016-05-30, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
För övrigt tror jag inte hon har kickats ut från en enda bloggportal förutom Nuow, eftersom hennes tidigare bloggar finns kvar. Jag tror att hon frivilligt lämnade, varför vet jag inte.

Jag vet inte heller om hon verkligen varit en "officiell" bloggare på tidigare plattformar, vad jag vet kan vem som helst registrera sig på åtminstone Finest.

Samma vad det gäller sponsorer... Hon har ju redan avslöjats med att inte ha det där samarbetet med Ving som hon sagt sig ha, så det måste väl säga en sak. Enda andra företag jag sett som hon skall ha haft "samarbete" med (hennes ordval, inte mitt) verkar ha varit ett litet smyckesföretag, men jag tror inte att jag sett henne bära deras smycken eller recensera dem, bara att företagets banner lagts upp som en vanlig bild i ett inlägg och inget mer (vad jag minns!).

Det är i och för sig vanligt att mindre bloggar försöker hjälpa varandra och folk som personligen känner en egenföretagare kan skriva om dem, men då brukar det förekomma tydligt att detta bara är tips och ifall bloggaren får betalt. Oftast inte.
Att många skriver vilka märken eller var de har köpt sina kläder är vanligt även utan sponsorer (bara för läsarnas skull!), men även det förekommer sällan på CH:s blogg.
Nu driver hon kanske snarare en mammablogg än en livsstilsblogg, men om hon får sponsorer eller bara vill tipsa om produkter, borde vi inte då se några sådana tips? Enda jag sett är att hon bloggade om att ha fyndat någon overall.

Jag tror som folk här skrivit tidigare: en gång i tiden hade hon kanske många besökare på sin blogg (förmodligen en hel del under Panetoz-vändan), nu är det bara vi (som borde ha vett att använt unvis.it och nu syftar jag kanske bara på mig själv), några familjemedlemmar, folk som läst om hennes brottslighet i tidningarna samt arga och ledsna människor som blivit bedragna.
Snälla kan inte du som är insatt i ämnet vara vänligt att göra en sammanställning+stämningsansökan och rättegång
https://minfil.org/a8ncn8b7b1/_tal_D...rinHedlund.pdf
som kan skickas till början av tråden så att alla kan snabbt få en överblick. (be en moderator snällt om hjälp) Den här personen kommer inte att erkänna något, utan att det är helt uppenbart, så gör det hela så uppenbart som möjligt, historien bara jäser vanvett. Om inte annat för barnens skull så bör hon nog tagga ned till en rimlig nivå. Även om hon själv vill säga att hon får kritik för att hon är orädd.

En mycket allvarlig psykisk misshandel av en man att säga något sådant, att man är gravid med någons barn etc. och det verkar ju aldrig ta slut heller. Känns som så jävla ledsamma grejer att gå samman ett kompisgäng och vänta-längta på biljetter och sen finns det inga... Det skulle vara mycket värt för förstagångsläsare eller nybörjare som jag själv att få se en sådan sammanfattning. Och den historiska sträckningen av verksamheten.

Nej, hon kan ha slutat frivilligt, i stället för att andra gjorde det eller vad som helst. Har dock lite svårt att förstå varför man slutar om man nu är en så framgångsrik toppbloggare, vilket leder mig att tro att det finns en rad saker i varje fall jag inte vet. Det effektivaste sättet att kontrollera kommentarerna är nog ändå via att äga sin egna blogg och göra vad man vill med dem. Det svinaktiga beteendet och frontandet med ungarna det känns som en vandrande katastrof på väg att hända. Men ok, det är bara min åsikt.

Javisst är det sannolikt att trafiken kom från några rubriker på några damtidning
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-05-30 kl. 15:14.
Citera
2016-05-30, 15:13
Bannlyst
Sportradion i SR P1 meddelade detta alldeles nyss:

"Över hundra svenska fans kan ha lurats på EM-biljetter"

Min tanke gick genast till.. -ja, gissa vem.
Vidare i texten:

<Över hundra svenska fotbollssupportrar kan ha blivit lurade på biljetter till sommarens EM.
På supporterorganisationen Camp Swedens officiella Facebooksida publicerades i morse flera inlägg av supportrar som köpt biljetter av en och samma person.
Biljetter som helt enkelt inte existerar.>

Inte kan det väl ha varit detta CH syftade på när hon babblade om sitt nya jobb?

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6443210
Citera
2016-05-30, 15:21
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Snälla kan inte du som är insatt i ämnet vara vänligt att göra en sammanställning+stämningsansökan och rättegång
https://minfil.org/a8ncn8b7b1/_tal_D...rinHedlund.pdf
som kan skickas till början av tråden så att alla kan snabbt få en överblick. (be en moderator snällt om hjälp) Den här personen kommer inte att erkänna något, utan att det är helt uppenbart, så gör det hela så uppenbart som möjligt, historien bara jäser vanvett. Om inte annat för barnens skull så bör hon nog tagga ned till en rimlig nivå. Även om hon själv vill säga att hon får kritik för att hon är orädd.

En mycket allvarlig psykisk misshandel av en man att säga något sådant, att man är gravid med någons barn etc. och det verkar ju aldrig ta slut heller. Känns som så jävla ledsamma grejer att gå samman ett kompisgäng och vänta-längta på biljetter och sen finns det inga... Det skulle vara mycket värt för förstagångsläsare eller nybörjare som jag själv att få se en sådan sammanfattning. Och den historiska sträckningen av verksamheten.

Hjälp, är jag insatt? Jag har verkligen för mycket fritid! -Haha, nej, men jag hade faktiskt tänkt skriva precis som du "snälla, kan någon sammanfatta!". Eftersom jag som sagt har för mycket fritid kan jag i alla fall försöka, det finns så många här i tråden som bidragit med info, så om de vill göra det få de gärna hojta till. Vad säger ni?
Om jag skall göra det skriver jag i så fall bara ut det vi har "dokumentation" på, skvaller och analyser lämnar jag därhän eller länkar till. I så fall får jag sätta mig med det senare under dagen/kvällen, dock!

Ja, jag ser det också som psykisk misshandel av den här D som pekades ut som pappa, framförallt är det förtal. Som redan luskats fram existerar inte ens en dementi eller en ursäkt från CH, varken gällande D eller den ihopljugna våldtäkten eller basketproffsutsagan.
Citera
2016-05-30, 15:31
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Sportradion i SR P1 meddelade detta alldeles nyss:

"Över hundra svenska fans kan ha lurats på EM-biljetter"

Min tanke gick genast till.. -ja, gissa vem.
Vidare i texten:

<Över hundra svenska fotbollssupportrar kan ha blivit lurade på biljetter till sommarens EM.
På supporterorganisationen Camp Swedens officiella Facebooksida publicerades i morse flera inlägg av supportrar som köpt biljetter av en och samma person.
Biljetter som helt enkelt inte existerar.>

Inte kan det väl ha varit detta CH syftade på när hon babblade om sitt nya jobb?

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6443210

Nej, det är en 28-åring från Sölvesborg.
Citera
2016-05-30, 16:48
Medlem
Fleschs avatar
CH får idag en kommentar på sin blogg:
''Hur har du mage att spendera pengar på take away frukost!?''
Hon svarar:
''Man måste kunna leva någorlunda även om man är dömd till att betala skadestånd.. Sry. Mer om det i annat inlägg''

Det är så uppenbart att allt snack om att förändring och att ta sitt straff är just det - bara snack. Jag har så svårt att förstå hur hon tänker. ''Man måste kunna leva också'' - nej jag tycker att hon förlorade den rätten i och med domen, hon har levt lyxliv i flera år på oskyldiga människors bekostnad och borde numera endast fokusera på att göra rätt för sig. Jag tror inte att hon är så jävla korkad att hon faktiskt inte förstår att ju mer hon unnar sig desto längre tid tar det för henne att bli skuldfri, jag är övertygad om att hon inte är ett dugg angelägen att rätta till det här egentligen men självklart vill hon få det att se ut så. Att hon i detta läge väljer att behålla bloggen och fortsätta sina sjuka lögner tyder på att hon är långt ifrån frisk och stabil.
Citera
2016-05-30, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Hon svarar:
''Man måste kunna leva någorlunda även om man är dömd till att betala skadestånd.. Sry. Mer om det i annat inlägg''

Det är så uppenbart att allt snack om att förändring och att ta sitt straff är just det - bara snack. Jag har så svårt att förstå hur hon tänker. ''Man måste kunna leva också'' - nej jag tycker att hon förlorade den rätten i och med domen, hon har levt lyxliv i flera år på oskyldiga människors bekostnad och borde numera endast fokusera på att göra rätt för sig. Jag tror inte att hon är så jävla korkad att hon faktiskt inte förstår att ju mer hon unnar sig desto längre tid tar det för henne att bli skuldfri, jag är övertygad om att hon inte är ett dugg angelägen att rätta till det här egentligen men självklart vill hon få det att se ut så. Att hon i detta läge väljer att behålla bloggen och fortsätta sina sjuka lögner tyder på att hon är långt ifrån frisk och stabil.

Citat: "..jag är övertygad om att hon inte är ett dugg angelägen att rätta till det här egentligen". Finns inget skäl att tro att din övertygelse skulle komma på skam, för CH ser inte minsta orsak till att rätta till något. CH är en samvetslös narcissist av värsta sorten och hon kommer inte att på egen hand försöka ställa till rätta det hon har åstadkommit. Tro mig: Hon skulle aldrig kunna komma på tanken att frivilligt lämna ens en krona till sina offer. Aldrig!
Citera
2016-05-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Hon svarar:

Inte bara frukost, utan takeaway thai mat dessutom.
Att hon inte skäms!
Nej hon ska fan inte leva ett nogurlunda normalt liv, inte förens hon gjort rätt för sig.
Jag ställer mig frågan igen, hur i helvete kan hon inte vara omyndigförklarad?
Citera
2016-05-30, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Inte bara frukost, utan takeaway thai mat dessutom.
Att hon inte skäms!
Nej hon ska fan inte leva ett nogurlunda normalt liv, inte förens hon gjort rätt för sig.
Jag ställer mig frågan igen, hur i helvete kan hon inte vara omyndigförklarad?

Nu sker det inte längre någon omyndighetsförklaring av människor i Sverige, utan man talar om förvaltarskap, d v s att någon förlorar sin s k rättshandlingsförmåga (får ej ingå avtal etc).

Nu tycker jag iofs att CH på alldeles egen hand håller på att demonstrera för omvärlden att hon inte är rättskapabel och att hon inte har förmåga att se till sina barns bästa. Tydligen triggar våra skriverier här om det otrevliga i att att hänga ut barnen, så nu försöker hon ännu mer desperat visa vilken fantastisk mamma hon är. Det är hon inte.
Citera
2016-05-30, 21:12
Medlem
Haha men va??!!
Enligt CH har hon inte möjlighet att ta ett heltidsjobb så länge hon är under övervakning, dvs att övervakaren inte godkänner att hon jobbar eftersom hon då inte är tillgänglig för stickprover.

https://catrinhedlund.com/2016/05/30...over/#comments

Kan det vara så illa att hon tror på detta själv eller tror hon bara att hennes läsare är så korkade att de köper en sån rövarhistoria?
Citera
2016-05-30, 21:19
Bannlyst
"Oh shit såg du målet!?"

Det är rubriken på en artikel som CH publicerar idag på sin blogg. I artikeln skriver hon bl a följande:
<Så vi traskade nöjda och glada till bilen efter träningen.>

@Catrin Hedlund: Vem körde bilen? Du har väl inte glömt att du saknar körkort? Du vet väl om att du har förlorat körkortet p g a rattonykterhet?
Citera
2016-05-30, 21:29
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinanird
Haha men va??!!
Enligt CH har hon inte möjlighet att ta ett heltidsjobb så länge hon är under övervakning, dvs att övervakaren inte godkänner att hon jobbar eftersom hon då inte är tillgänglig för stickprover.

https://catrinhedlund.com/2016/05/30...over/#comments

Kan det vara så illa att hon tror på detta själv eller tror hon bara att hennes läsare är så korkade att de köper en sån rövarhistoria?
En kombination av det fetade, troligen. Med läsare anses de stackare som verkligen av fri vilja/viljeslöst följer och läser vad denna patetiska ursäkt till liv maler på om, inte informationssökande flashback-detektiver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in