Citat:
Ursprungligen postat av
Jarnabo
Alltså, denna fantasivärld denna människa lever i... Alla dessa lögner och påståenden, som hon själv är så säker på är verklighet. Vilket de säkert är - i hennes värld.
I senaste blogginlägget skriver hon att hon och kommunen pratat om skuldsanering, att oavsett om hon får skuldsanering eller inte, så spelar det ingen roll hur mycket hon skulle jobba...
Nej, jag tror inte ett uns på något av allt som hon påstår. Allt hon skriver är för att håna och provocera.
Undrar hur länge till hon ska få hållas och komma undan med alla lögner? Snälla, kan inte någon skicka henne på psykiatrisk undersökning?
Så j-via frustrerande att människan fortfarande går fri och kan fortsätta förstöra så för andra! 😡
OBS! Använd
https://unvis.it/catrinhedlund.com/2.../vad-hander-nu om ni besöker hennes blogg, så räknas inte ditt besök. 😜
Jag är ju på intet sätt ett juridiskt proffs men har väl ändå något slags läshuvud. Jag har gått igenom ett par rättsfall. Jag förstår inte alla teknikaliteter men Catrin har ju inte ens försökt att fullgöra sina förpliktelser, vilket borde grusa skuldsanerings - drömmen, samt att brott normalt sett är ett hinder för att beviljas en sanering och återfall i brott (grovt) lär inte direkt hjälpa hennes sak;
"Av förarbetena till lagen om skuldsanering framgår att en fordran som grundar sig på brott normalt hindrar en skuldsanering. Anledningen är att det vore stötande för den som utsätts för ett brott, att skadeståndet blir nedsatt på grund av skuldsaneringen. Det finns undantagsfall där skuldsanering ändå ska beviljas, t.ex. när skadestånden är gamla, gäldenären försökt fullgöra sina förpliktelser eller skadeståndsbeloppen endast utgör en mindre del av gäldenärens samtliga skulder (jfr prop. 1993/94:123 s. 101 f.).
"
I det rättsfall jag tittade på hade det gått 8 år sedan fällande dom, utan återfall i brott, vilket ändå inte ansågs skäligt för att få igenom en skuldsanering;
"Vid en sammanvägd bedömning av det nu anförda och övriga omständigheter anser hovrätten att det inte är skäligt att nu bevilja NN. skuldsanering. Kronofogdemyndighetens beslut ska därför upphävas och NN:s ansökan lämnas utan bifall.
SLUT
Med ändring av tingsrättens beslut upphäver hovrätten Kronofogdemyndighetens beslut den 10 december 2013, diarienummer S-17160-12 , och avslår NN:s ansökan om skuldsanering."