2025-01-30, 00:44
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Nu heter det hos nationella, precis som hos "vanliga" mnniskor, att sdant som annekteringsplaner r en presidents egna ider och att det handlar om "imperialism". P Nordfront har allt det hr med Kanada, Grnland ftt etiketten "imperialism", Follin beskriver det p samma vis och prisar trumpen fr initiativet, som han tror r Trumps eget.

Initiativet liknar ju dock realiseringen av den nordamerikanska unionen som eliten efterstrvat med NAFTA-avtalet (North American Free Trade Agreement). Som bekant har detta varit mlet att dela upp vrlden p det hr viset och detta skulle ju kunna vara ett steg i att frverkliga de nskemlen.
Nationella verkar dock ha frbisett de mjligheterna.

Makten leker med nationella.
Citera
2025-01-30, 09:59
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Nu heter det hos nationella, precis som hos "vanliga" mnniskor, att sdant som annekteringsplaner r en presidents egna ider och att det handlar om "imperialism". P Nordfront har allt det hr med Kanada, Grnland ftt etiketten "imperialism", Follin beskriver det p samma vis och prisar trumpen fr initiativet, som han tror r Trumps eget.

Initiativet liknar ju dock realiseringen av den nordamerikanska unionen som eliten efterstrvat med NAFTA-avtalet (North American Free Trade Agreement). Som bekant har detta varit mlet att dela upp vrlden p det hr viset och detta skulle ju kunna vara ett steg i att frverkliga de nskemlen.
Nationella verkar dock ha frbisett de mjligheterna.

Makten leker med nationella.

Jag vet inte vilka "nationella" du fljer men fr mig och en del andra s r det allra frsta man tnker p just "North American Union" m.m.

Trump har ju dock tidigare torpederat flera internationella globalistavtal som "TPP".
Citera
2025-02-01, 06:33
Medlem
baggebo1s avatar
Magdalena Andersson har nu brjat kalla Trump:

https://x.com/simonwakter/status/1885290321149325394

Men eliten hatar honom nog.
Citera
2025-02-07, 08:32
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Den hr ledarartikeln i RT om Trump r lsvrd. Kontentan r att den liberala vrldsordningen nu frsvinner.

What sets Trump apart is his focus on results rather than ideals. He doesnt aim to prove himself right; he simply wants to achieve his objectives. This approach often manifests in his willingness to speak disrespectfully about other countries and leaders. While such behavior shocks some, its clear that Trumps disregard for diplomatic etiquette reflects a broader trend: the shift from the United States acting as a benign hegemon to a more self-interested, transactional power.

In this context, Trumps bluntness acts as a reset button. By stripping away the pretense, he forces discussions to focus on tangible interests rather than vague value-based rhetoric. His preference for reducing complex issues to material terms may oversimplify the worlds intricacies, but it also makes conversations more concrete and, paradoxically, more meaningful.

https://www.rt.com/news/611977-trump...l-world-order/
Citera
2025-02-08, 00:21
Medlem
Trump r ingenting.
En vit ledare skulle ha i medvetandet det bsta fr vita mnniskor. Detta kommer inte hnda fr att nuvarande elit vill ha det det smsta fr vita mnniskor.

Trump med alla sina miljarder r inget annat n vrdels mnniska.

Alla ledare i den vita vrlden r direkta skojare. Nr tminstone den skandinaviska mnniskan vgar erknna detta s kan vi ndra detta.

En vit begvad Svensk r ondligt mer vrdefull n en framskjuten amerikansk miljardr.
Citera
2025-02-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasism
Trump r ingenting.
En vit ledare skulle ha i medvetandet det bsta fr vita mnniskor. Detta kommer inte hnda fr att nuvarande elit vill ha det det smsta fr vita mnniskor.

Trump med alla sina miljarder r inget annat n vrdels mnniska.

Alla ledare i den vita vrlden r direkta skojare. Nr tminstone den skandinaviska mnniskan vgar erknna detta s kan vi ndra detta.

En vit begvad Svensk r ondligt mer vrdefull n en framskjuten amerikansk miljardr.

Jag lste frsta meningen i detta inlgg och jag brjade direkt tnka p Dan Eriksson! r jag ensam om det?

Ett mycket bra inlgg hr som belyser Dan Erikssons oerhrda vrde och det ofattbara resultat han skapat... men... vissa anser att han ocks r en skojare.
Citera
2025-02-13, 09:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Constantin von Hoffmeister, chefredaktr fr Arktos Publishing, har en intressant artikel i RT. Artikeln hrleder Trumps ansprk p Grnland, Kanada och Panamakanalen till en vision frn tidigt 1900-tal som benmns Technate.

The roots of this idea, known as the Technate, lie in a vision of a society governed not by politicians or financiers but by scientists and engineers, guided by the principles of efficiency, technological mastery, and resource optimization. In the worldview of early technocrats, economic systems based on arbitrary currencies and speculative markets were seen as chaotic relics of the past. Instead, they proposed that energy itself measurable and quantifiable should serve as the basis for all economic transactions. The Technate would thus become a self-contained and self-sustaining entity, where wealth is defined by the availability of natural resources, the expertise of its inhabitants, and the seamless integration of technology with governance.

https://www.rt.com/news/612509-trump...ng-special-us/
Citera
2025-02-13, 10:08
Medlem
Redivivuss avatar
Undrar hur sdana som exempelvis gamle David Duke som varit en ihrdig Trump-supporter knner nu d Trump kommit ut som super-sionist.
Citera
2025-02-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Undrar hur sdana som exempelvis gamle David Duke som varit en ihrdig Trump-supporter knner nu d Trump kommit ut som super-sionist.

Bra frga faktiskt. Doktor Duke rstade ju p den judiska vnsterkvinnan Jill Stein i presidentvalet.

Hr har vi en fem timmar lng intervju med den gode doktorn. Jag har hoppat runt lite i sndningen men jag hittar ingenting om Trump.
https://odysee.com/@eternalextrapola...HT-LucasGage:3

En never-Trump-taktik kan vara att helt och hllet ignorera Trump och det som hnder politiskt. Kanske r det vad doktorn hller p med?
Citera
2025-02-14, 17:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Nu krossar Trump en annan subversiv amerikansk organisation, NED, som i decennier gnat sig t att underminera och strta regimer vrlden ver som ogillas av Washingtonmaffian.

Den halvofficiella amerikanska organisationen National Endowment for Democracy, NED, har i ver 40 r anvnts fr att starta frgrevolutioner och "sprida demokrati" i olika delar av vrlden. Men nu har den statliga finansieringen stoppats av Donald Trump vilket uppges leda till ett "blodbad" i organisationen.

https://www.friatider.se/blodbad-nar...ment-democracy
Citera
2025-02-19, 07:07
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Bra frga faktiskt. Doktor Duke rstade ju p den judiska vnsterkvinnan Jill Stein i presidentvalet.

Hr har vi en fem timmar lng intervju med den gode doktorn. Jag har hoppat runt lite i sndningen men jag hittar ingenting om Trump.
https://odysee.com/@eternalextrapola...HT-LucasGage:3

En never-Trump-taktik kan vara att helt och hllet ignorera Trump och det som hnder politiskt. Kanske r det vad doktorn hller p med?
Tack fr denna heads up! Visste ingenting om att Duke stdde Jill. Verkligen bland det mesta radikala han gjort. Minns att en vn till mig avfrdade vr tids Duke pga att han var p muslimernas sida. En annan vn anser att han r kontrollerad opposition. Kanske det kan ligga ngot i. Skall kolla intervjun vid tillflle.
Senast redigerad av Redivivus 2025-02-19 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in