Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 00:04
Medlem
Nu gäller hela debatten här huruvida vem som är ond och vem som är god. Jag tror inte vi ska fastna i det för det vi ställer mot varandra är

Brottsoffer, som skyddar tjejer mot sextrakasserier från mördaren, men som verkar vara en mobbare.

Gärningsman som kallblodigt dödar den person som anklagas för att vara en mobbare, visar sig vara en person som sextrakasserar tjejer.

Ingen kan väl påstå att någon av de här personerna är något som vi vill lyfta fram som ett föredöme?

Detta är istället en skithistoria där alla parter är typer som vi inte vill se i vårt samhälle.
Citera
2016-01-13, 00:05
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Har inte trollat för fem öre, allt jag har skrivit är sant. Varsågod, försvara en kille som i grupp har gett sig på en mycket klenare individ, en helt onödig handling att örfila den andra pojken.

Han hade möjlighet att gå till lärare, höra av sig till rektorn men nej, han örfilade den andra killen i ansiktet och jagade honom.

Med tanke på tidigare händelser jag sett utav Arminas så är jag inte förvånad. En kille som gav sig på fysiskt underlägsna individer.

Jag tror att du får svårt att få gehör för din smutskastning av en död pojke.
Det är nog bättre att du lägger ner.

Fö så har jag försökt översätta fb sidan med filmen som hade en massa kommentarer på arabiska och de ibland svårtolkade googleöversatta raderna visar faktiskt en väldigt sympatisk inställning.

De talar om föräldrars ansvar osv och jag får inte intryck av att de är så hatiska som vissa här vill framställa.
Citera
2016-01-13, 00:08
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
AB-reporter som verkar valt sida?
GMs farsas story var ju helt OK att tro på och printa ut i tidningen
https://i.imgur.com/BHDlhZJ.jpg
Att man väljer att inte hänga ut barn har jag full förståelse för. Men hade GM och BO varit 18+ så hade man nog ändå tagit samma ställning. Såvida det inte var ombytta roller dvs. Då hade man hängt ut GM direkt och ropat hatbrott.
Citera
2016-01-13, 00:09
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nu rapporterade TV4 att skolan redan var i blickpunkten för skolinspektionen, som hade bokat in ett besök pga rapporter om "otrygghet" på skolan. Någon som har kunskap vari denna otrygghet bestod i? Uppenbarligen kom i alla fall inte denna händelse som en blixt från klar himmel.

Det var lugnt vid senaste inspektionen 2012. Efter det kom massinvandringen som kommunledning stolt välkomnade. Efter det blev det kaos på skolan där mördaren och hans vän bland annat skickade kukbilder och misshandlade en tjej vilket är anledningen till att Arminas tillrättavisade Ahmed och örfilade honom. När aftonhoran intervjuade pappan till mördaren Ahmed hävdade han att Ahmed fick uppsöka sjukhus efter örfilen. Om du har sett videon på örfilen så är det snarare en knuff i ansiktet med fingrarna varpå Ahmed slår tillbaka.

https://www.facebook.com/alkompis/vi...c_location=ufi

Pappan till mördaren ljuger alltså om att örfilen var hård och krävde sjukhusvård.
Citera
2016-01-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Citat:
Steffani szandtner
Stämmer korrekt! Dock var det bara som dom sa att dom var på sjukhus för att få någon slags ersättning för denna örfilen som gjordes på honom. Jag är hon du kallar "tjejen", och ni kan mer än gärna komma till mig om ni har frågor ist för att skriva ut saker som inte är sanning (som väldigt måna gjort) var med under hela incidenten. #prayforarminaspileckas alltid älskad, aldrig glömd 💝💕

Citat:
Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤
Det är alltså detta som avses antar jag.
Jag känner inte till personerna så vad som är sant och om personerna kände BO samt om det verkligen är de det utger sig för att vara har jag ingen aning om.
https://www.facebook.com/Sverigetjejer/photos/a.378761865628550.1073741828.378734098964660/492595147578554/?type=3&comment_id=492618417576227&comment_trackin g={%22tn%22%3A%22R2%22}
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Citat:
Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤

En elev blir inte avstängd från skolan för att ha blivit tafsad på och visat rektorn snuskbilder. Det ligger en hund begraven här.
https://www.facebook.com/Sverigetjejer/photos/a.378761865628550.1073741828.378734098964660/492595147578554/?type=3&comment_id=492617774242958&comment_trackin g={%22tn%22%3A%22R9%22}
Jag förstår inte att det alltid ska vara så svårt att länka sin källor.
Senast redigerad av Jahvet 2016-01-13 kl. 00:23.
Citera
2016-01-13, 00:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ok, det lutar åt att Arminas inte var någon mönstergosse, men att han ändå ibland spred lite "rough justice" när han gick runt och spände sig på skolgården.

Det jag grunnar på är hur man kan ruva på ett mord i flera veckor och sedan utföra det tekniskt korrekt och i kallt blod. De flesta som viftar med kniven skadar sig själva också, men GM verkar ha gått därifrån med intakt högerhand?

Säkert tänker alla mobbade på att ge igen, men då mest för att få slut på det hela. Så planerat och iskallt tyder på en allvarlig personlighetsstörning hos GM.

Det ligger nog väldigt nära sanningen. Arminas behöver inte alls vara den mönstergosse han nu utmålas som. Han kan mycket väl varit tuff mot andra.. Däremot är det extremt olämpligt av Aftonbladet att trycka sin artikel som de nu gjorde. Hans föräldrar är i djup chock och då ska de inte behöva läsa i Sveriges största kvällstidning att deras son är en mobbare (även om det kanske är sant, jag vet inte).

Det är fel tidpunkt att skriva det i tidningen och de borde reportrarna förstå. Sedan är det ruskigt att GM funderat på detta i flera veckor och dessutom genomför det. Det var uppenbarligen inte plötslig ilska och det gör det förbannat kusligt.
Citera
2016-01-13, 00:14
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo86
Alltså din dumma jävel vad har muslimer och araber med det ? glöm inte att Sveriges värsta elev mördare är Anton Petterson och Sveriges största pedofil mördare är Anders Eklund och Sveriges värsta våldtäktsmannen är hagamannen Kurt Nicklas och alla de 3 är svenskar. jag är arab och tycker absolut det han gjorde är fel och han borde fan sitta inlåst resten av sitt liv. Kan tänka mig att han är CP i huvudet och kunde döda tack vare hans uppfostring alltså menar inte föräldrar men vad han har gått genom innan han kom till Sverige. Det finns 36 länder som är talar arabiska och alla är inte mördare eller pedfiler osv, det finns äckliga araber och "muslimer" som gör att vi blir hatade men som sagt alla är inte som du tror.

Haha som hade sig visad nyligen polisen har mörkad mycket som gör invandrarna i Sverige, så man kan inte säga att Sveriges värsta mördare osv. är svensk. Det är medier som stötsar invandrarna och gör värsta människor av svenska GMän.
Men du är rätt. Det är inte så att alla muslimer, araber är dålig. Men kanske det är nån kulturell koppling till händelse. Det är inte typiskt i Sverige, att en elev dödar en annan i skolan, med kniv. Det kommer många flyktningar som är traumatiserad, och tycker att agression är det bästa lösning. Det är också dålig att skolan visste om konflikter och gjorde ingenting.
Citera
2016-01-13, 00:17
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Haha som hade sig visad nyligen polisen har mörkad mycket som gör invandrarna i Sverige, så man kan inte säga att Sveriges värsta mördare osv. är svensk. Det är medier som stötsar invandrarna och gör värsta människor av svenska GMän.
Men du är rätt. Det är inte så att alla muslimer, araber är dålig. Men kanske det är nån kulturell koppling till händelse. Det är inte typiskt i Sverige, att en elev dödar en annan i skolan, med kniv. Det kommer många flyktningar som är traumatiserad, och tycker att agression är det bästa lösning. Det är också dålig att skolan visste om konflikter och gjorde ingenting.

De vill inte prata om konflikter som följer i mångkulturens spår eftersom det är deras ansvar. De mörkar inte för att de älskar araber, de mörkar därför att det är deras ansvar och de vill inte bli anklagade när människor skadas och dör på grund av deras tro.
Citera
2016-01-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan.

Om följande är sant, då har vi ett huvud som rullar....
Citera
2016-01-13, 00:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Om följande är sant, då har vi ett huvud som rullar....

Men det är givetvis inte sant.
Citera
2016-01-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Bra inlägg och teorier.

Tjejer kan också mobba, en ung kille kanske inte har något annat sätt att få stopp på det än att fysiskt markera att det får vara nog.

Alla dessa idioter som försvarar mobbing nu pga att GM är arab och BO vit borde skämmas. Man ser klart och tydligt att det är mobbing på videon. BO hade gjort upp med sin kompis att filma när han ska "förnedra den lilla arabjäveln med en fet jävla örfil på käften". Ser ut som att BO blir tagen på sängen av att GM försvarar sig till en början.

Hade GM varit svensk och BO arab så hade alla idioter som nu försvarar mobbaren hyllat GM som mobboffret som äntligen slog tillbaka, han skulle då ha legendförklarats som den "modige vikingen som hämnades på sin mobbare"...

Grattis du vann titel som årets mupp.. Mörda är okej som lösning på ett problem? I min värld kommer det aldrig bli det oavsett om du är apa eller elefant
Citera
2016-01-13, 00:31
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
älskade gumman skriv ett inlägg (som Sara Klasson sa) om vad som egentligen hände så sanningen når ut till alla.. Arminas var en fantastiskt fin människa med ett hjärta av guld! Han fanns alltid vid din sida och han skyddade dig mot allt ont! Media är rätt så duktiga på att mörklägga saker så förhoppningsvis når sanningen ut här! Tycker du ska göra det! Älskar dig sis
Kan själv bekräfta att systern är en riktig person som kände BO.
Senast redigerad av Faceback 2016-01-13 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in