2016-07-03, 13:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Expressen rapporterar om en 17-årig tjej som förföljdes och sextrakasserades av ett gäng under ett besök i den goa staden Göteborg.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/g...pa-sparvagnen/
Tidningen väljer att inte berätta att killarna pratade arabiska under trakasserierna. Det kan man läsa i offrets facebookmeddelande om attacken.

Nyheter24 tar i alla fall upp detta:

Citat:
– Vi har henne nu. Hon har ljusbrunt hår, stora läppar och fina ögon. Det känns som att vinna på lotto! sa mannen till någon i telefon på arabiska enligt Melissa.

Han hade ingen aning om att hon själv pratar arabiska och förstod varje ord. Nu blev hon riktigt rädd och tittade chockat på honom, varpå han sa på svenska att hon är väldigt vacker.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...on-varna-andra
Citera
2016-07-03, 14:02
Medlem
Fy fan så illa jag mår när jag läser det här. Äckliga svin....
Citera
2016-07-03, 16:17
Medlem
JumpingJacks avatar
Tafsanden på Stadsfesten i Skellefteå i helgen.

Citat:
Det har kommit in flera anmälningar om sexuellt ofredande under helgens ”Stadsfesten” i Skellefteå. En av de som drabbades är Moa Hedström, 25. – Han höll fast min hand och kysste mig på halsen och i örat, säger Moa.

Citat:
Totalt har det inkommit sex anmälningar under Stadsfesten från onsdagen till söndagen. Under lördagen greps en man som misstänkts ha ofredat en kvinna sexuellt på ett dansgolv.

– Han har gjort sexuellt närmande som jag inte vill gå in på detaljer. Det uppmärksammades av människor på dansgolvet, säger polisens Bo Sandström.

Polisen grep sedan mannen, och under söndagen hölls förhör men åklagaren beslutade att mannen skulle släppas.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...-pa-festivalen
Citera
2016-07-03, 18:20
Medlem
Sextrakasserierna är tyvärr något vi får leva med i framtiden. Vi har nu 100 000 tals
nya invånare i landet som inte på långa vägar delar den svenska synen på jämnställdhet
mellan könen. Att det till stora delar är ensamkommande män gör inte saken lättare.
Var e brudarna ? Jo i hemländerna och tar hand om barn, sköter djur ,odlar mat, tar hand om gamla
och sjuka. Allt detta under mycket hårda förhållanden som råder i deras hemländer, där har ni
hjältarna , Svenska kvinnor har nu att ställa politikerna mot väggen som är ansvariga för detta.
Var är Fi förresten?
Citera
2016-07-03, 18:23
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
De hade väl inget #TafsaInte-armband.

Från SVD:

Citat:
Lisen Andréasson Florman är verksamhetschef för Nattskiftet, ett ideellt trygghetsskapande initiativ som har varit på plats på Bråvallafestivalen med minst 50 volontärer varje kväll.
...
Under festivalen blev Lisen Andréasson Florman själv omringad av tre män som hon beskriver betedde sig "riktigt vidrigt", trots att hon var klädd i arbetskläder.

– Och de tre männen har de där tafsa inte-armbanden på sig. Det var så surrealistiskt, säger hon.

Så dessa armband verkar inte bara vara ineffektiva, det verkar t.om som de får motsatt effekt! Det syns tydligt hur de naivas godhetsbubbla börjar pricka. När ska de börja prata om elefanten i rummet, kan man fråga sig.
Citera
2016-07-03, 21:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Tafsanden på Stadsfesten i Skellefteå i helgen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...-pa-festivalen

Tänkte skriva om just det då jag inte hittade någon tråd om ämnet.

Här är en artikel om detsamma för de som inte vill stödja msm:

http://www.friatider.se/sexofredande...l-i-skelleftea

Edit:

Lokalblaskans artikel gick inte att kommentera. Av någon underlig anledning.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...nu-fler-616437
Citera
2016-07-03, 21:42
Medlem
NietzschesHorses avatar
Det man sår får man skörda. Så har det varit i alla tider, på alla platser, och så kommer det alltid att vara.

Det svenska folket valde att liberalisera kriminalpolitiken, det svenska folket valde massinvandring, det svenska folket valde mångkultur och undfallenhet. Det svenska folket valde att tro på att det var ensamkommande barn. Det svenska folket välkomnade tiggande lösdrivare. Det svenska folket svalde rasist-skräcken. De kan inte skylla på politiker, inte på medier, ja faktiskt inte på någon annan än sig själva.

Det man sår får man skörda.
Citera
2016-07-03, 22:20
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Sextrakasserierna är tyvärr något vi får leva med i framtiden. Vi har nu 100 000 tals
nya invånare i landet som inte på långa vägar delar den svenska synen på jämnställdhet
mellan könen. Att det till stora delar är ensamkommande män gör inte saken lättare.
Var e brudarna ? Jo i hemländerna och tar hand om barn, sköter djur ,odlar mat, tar hand om gamla
och sjuka. Allt detta under mycket hårda förhållanden som råder i deras hemländer, där har ni
hjältarna , Svenska kvinnor har nu att ställa politikerna mot väggen som är ansvariga för detta.
Var är Fi förresten?

Precis.
Även Gudrun & co borde se hur deras medsystrar trakasseras av idioter .
För det är väl inte så att unga kvinnor ska offras för mångkulturen ?

Det har i årtionden i det här landet kämpats för kvinnors rättigheter, nu är det verkligen dax för kvinnoorganisationer att visa var skåpet ska stå . För så här får det fanimej inte gå till !
Citera
2016-07-03, 22:42
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Från SVD:

Så dessa armband verkar inte bara vara ineffektiva, det verkar t.om som de får motsatt effekt! Det syns tydligt hur de naivas godhetsbubbla börjar pricka. När ska de börja prata om elefanten i rummet, kan man fråga sig.

Jag har läst spekulationer att armbanden kommer att tas som troféer istället. Ju fler armand, desto fler tjejer har man antastat. Jag vet inte om det kommer att bli så men jag håller det kanske inte för helt otroligt.
Citera
2016-07-03, 22:47
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Det man sår får man skörda. Så har det varit i alla tider, på alla platser, och så kommer det alltid att vara.

Det svenska folket valde att liberalisera kriminalpolitiken, det svenska folket valde massinvandring, det svenska folket valde mångkultur och undfallenhet. Det svenska folket valde att tro på att det var ensamkommande barn. Det svenska folket välkomnade tiggande lösdrivare. Det svenska folket svalde rasist-skräcken. De kan inte skylla på politiker, inte på medier, ja faktiskt inte på någon annan än sig själva.

Det man sår får man skörda.

Ja och det är värt att understryka att speciellt Svenska kvinnor valde det här du beskriver.
Citera
2016-07-03, 22:49
Medlem
Det ser ut som du får rätt, tyvärr var det lågt odds på den..
Citera
2016-07-04, 00:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
De hade väl inget #TafsaInte-armband.

Jag antar att de inte var #inteerkvinna, då de har anmält?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in