Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Ni gillar inte folk med frdomar allts?

Vi lter folk tycka och tnka vad de vill. Men att smutskasta en grupp du har noll koll om r inte bara larvigt utan vldigt omoget ocks.
Citera
2016-03-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoLittle83
Vi lter folk tycka och tnka vad de vill. Men att smutskasta en grupp du har noll koll om r inte bara larvigt utan vldigt omoget ocks.

Vad noll koll, du har ju frklarat vad ni gr?

Du frstr fortfarande inte att det om upphovsrttslagen bara var fr att retas och totalt oserist?

Det andra r helt serist. Behvs inga frdomar alls fr att smutskasta er det r ju bara fakta fr en normal person, men du r vl s dum att du tror att "vi nattvandrar fr allas trygghet" r ngonting som ngon utanfr er lilla grupp tror p?

Ni vill springa omkring och spnna er och kommer inte att gra ngon nytta verhuvudtaget, de polisresurser ni pstr saknas kommer att vara nnu frre d polisen ven mste markera er.

Polisen kommer allts att vara p samma plats som ni r, ska ni tvla vem som hinner stoppa brotten frst?
Citera
2016-03-16, 23:06
Medlem
Citat:
Vad noll koll, du har ju frklarat vad ni gr?

Du frstr fortfarande inte att det om upphovsrttslagen bara var fr att retas och totalt oserist?

Det andra r helt serist. Behvs inga frdomar alls fr att smutskasta er det r ju bara fakta fr en normal person, men du r vl s dum att du tror att "vi nattvandrar fr allas trygghet" r ngonting som ngon utanfr er lilla grupp tror p?

Ni vill springa omkring och spnna er och kommer inte att gra ngon nytta verhuvudtaget, de polisresurser ni pstr saknas kommer att vara nnu frre d polisen ven mste markera er.

Polisen kommer allts att vara p samma plats som ni r, ska ni tvla vem som hinner stoppa brotten frst?

Helt rligt s bryr jag mig inte vad du tror om oss. Jag bryr mig om att du smutskastar en grupp du inte vet ett skit om. Fr du knner ingen i gruppen, det du vet r det du lst i media som mlar upp en, ven fr mig, frmmande bild om S.O.O.
Flj med en dag, se med dina egna gon hur vi r. Om vi r de farliga och brkiga "Nassar" som du verkar tro

Vi vill inte springa runt och spnna oss. har du en klla p det eftersom du verkar veta s mycket. Eller ver lag. Vart fr du din information ifrn?
Vi vill synas ja, s de personer som faktiskt inte bygger upp frutfattade meningar frn vad de lser av media kan knna en trygghet i att det finns en grupp som r dr.

Du kan inte pst att det rder trygghet i stan (Dvs om du ens varit i tminstone Sthlmstad)
Att polisen fljer efter oss borde anses som bra d vi oftast vet vart buset fr hrja fritt och vandrar dr. D leder vi ju vgen t polisen som kan ingripa. Win Win
Citera
2016-03-16, 23:21
Medlem
editering

Citat:
Helt rligt s bryr jag mig inte vad du tror om oss. Jag bryr mig om att du smutskastar en grupp du inte vet ett skit om. Fr du knner ingen i gruppen, det du vet r det du lst i media som mlar upp en, ven fr mig, frmmande bild om S.O.O.
Flj med en dag, se med dina egna gon hur vi r. Om vi r de farliga och brkiga "Nassar" som du verkar tro

Vi vill inte springa runt och spnna oss. har du en klla p det eftersom du verkar veta s mycket. Eller ver lag. Vart fr du din information ifrn?
Vi vill synas ja, s de personer som faktiskt inte bygger upp frutfattade meningar frn vad de lser av media kan knna en trygghet i att det finns en grupp som r dr.

Du kan inte pst att det rder trygghet i stan (Dvs om du ens varit i tminstone Sthlmstad)
Att polisen fljer efter oss borde anses som bra d vi oftast vet vart buset fr hrja fritt och vandrar dr. D leder vi ju vgen t polisen som kan ingripa. Win Win

Har inte hrt talas om det hr i media, jag har sett facebooksidan frn lnk i trden och lst bland annat dina inlgg hr.

Det skulle inte spela ngon roll om alla i din grupp var kompisar till mig i det hr sammanhanget. Om ni inte vill att ngon har frdomar mot er varfr heter ni d Soldiers? Frklara fr mig varfr ni heter Soldiers of Odin om ni vill undvika frutfattade meningar, snlla frklara det.

Vidare ven om ni var dom snllaste trevligaste personerna i stan s r det fakta att ni tar ifrn resurserna som finns och tillfr ingenting alls.

Som ngon redan skrivit i trden s knner sig de allra flesta vanliga mnniskor sig inte alls trygga nr ett gng ultranationella soldater patrullerar gatorna, snarare tvrtom.

Du tror allts att ni vet bttre var "buset" hller till n polisen sjlva och eran metod fr att hjlpa polisen r att dra p er bevakning s att ni kan "guida" dom till rtt plats? Du tror allts p det hr sjlv?

Jag bor i Stockholm och jag vet hur det r jag sger inte att det r bra, har jag sagt det? Nej jag sger att ni gr det smre. Jag bryr mig om att det r tryggt, du bryr dig om att knna dig mrkvrdig och ha matchande klder som dina kompisar.
Senast redigerad av TheMonopolyOfForce 2016-03-16 kl. 23:30.
Citera
2016-03-16, 23:32
Medlem
Citat:
Har inte hrt talas om det hr i media, jag har sett facebooksidan frn lnk i trden och lst bland annat dina inlgg hr.

Det skulle inte spela ngon roll om alla i din grupp var kompisar till mig i det hr sammanhanget. Om ni inte vill att ngon har frdomar mot er varfr heter ni d Soldiers? Frklara fr mig varfr ni heter Soldiers of Odin om ni vill undvika frutfattade meningar, snlla frklara det.

Vidare ven om ni var dom snllaste trevligaste personerna i stan s r det fakta att ni tar ifrn resurserna som finns och tillfr ingenting alls.

Som ngon redan skrivit i trden s knner sig de allra flesta vanliga mnniskor sig inte alls trygga nr ett gng ultrarationella soldater patrullerar gatorna, snarare tvrtom.

Du tror allts att ni vet bttre var "buset" hller till n polisen sjlva och eran metod fr att hjlpa polisen r att dra p er bevakning s att ni kan "guida" dom till rtt plats? Du tror allts p det hr sjlv?

S du drar dina meningar frn vran facebook sida. Dr om ngonstans borde du ju d se sanningen. Vi har regler, vi har riktlinjer. Bara lsa.

Soldiers of Odin lter faktiskt i mina ron bttre n exempelvis "Bjrns nattvandrare". Jag tror inte personer som inte r av din dmande kaliber knner sig srskillt provocerade. Sen varfr just det namnet fr du frga de som startade organisationen i Finland.
Men ven dr r du vldigt frdomsfull. Du dmer efter ett namn och inte efter vad gruppen gjort fr saker. Jag skulle vilja att du grna berttar allt negativt vi gjort.
Hr kan jag ge dig det senaste positiva:
ett exempel: http://speisa.com/modules/articles/i...m-groping.html

Nej jag tror inte vi vet bttre n polisen, men jag tror polisen (hgre isntancerna) vljer att blunda fr att det faktiskt r otryggt i Sverige idag och drfr stter de inte in resurser dr. Du vet rasist stmpel eller andra PK ord som kastas ut hej vilt. Men om polisen hller sig runt oss s r de ven tvungna att ingripa dr brott begs. S kan vi hindra ett brott s r det en person mindre som fr mn fr resten av livet.
Citera
2016-03-16, 23:39
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Jag tror du ser ut som ett troll . Ett femirasistiskt sdant. Med tanke p hur du uttrycker dig s br alla mn g lnga omvgar runt dig. Du borde sttas i samma cell som Breivik fr du r ocks en typ av terrorist.

Ha! Du skulle bli frvnad eftersom jag aldrig skulle ta ordet feminism i min mun med tanke p vad alla feminazis gjort med det begreppet, vad nu det skulle ha med saken att gra. Du r uppenbarligen fr dum fr att frst vad jag menar.

Citat:
Du behver inte oroa dig. Vi fljer inte efter tjejer. Ser vi att en tjej eller kille (oavsett lder eller etnicitet) far illa av ngon (ven hr oavsett etnicitet) s ingriper vi. Att flja efter ngon tjej fr att frga om vi ska flja med dem hem r ngot fr din egen fantasi och inget ngon i gruppen skulle gra. Erbjuda ngon hjlp gr vi sjlvklart om det ser ut som att denne inte klarar sig sjlv. Tackar man nej till det s r det upp till var och en. Men frsk inte mla ut oss som ngon form av sliskiga snubbar och tjejer fr att din personliga sikt och frutfattade mening fr dig att tro ngot.

Personer oavsett etnicitet kan vara lugna. Vi kollar inte snett eller argt p ngon, varken svart eller vit, hger eller vnster. I helgen s vart folk varken krnkta (frutom de som frskte provocera oss, som syns p filmen) eller oroliga fr oss nr vi gick. Personer gick genom gruppen utan att tveka. Vissa var trevliga andra sa inte mycket. Men ingen var rdd eller orolig, vilket kndes vldigt bra.

Sedan lste jag ven att man klagar p ngons stavning i gruppen. Personer kan lida av dyslexi vilket gr det svrt att hlla kolla p stavningen och ven srskriver. Men det r tur att S.O.O inte r dmande. Tyvrr kan jag inte sga det samma om vissa av er som hakar upp sig p en sdan liten obetydlig bagatell.

Alla i S.O.O har olika bakgrund, vissa har haft ett dligt frflutet, vissa r straffade ja. De har avtjnat sitt straff och vill gra en frndring. Vi ser inte bakt p vad personer gjort. Vi blickar framt och ser vad personer gr. Vill man gra en skillnad spelar bakgrunden ingen roll d S.O.O har regler som mste fljas av varje enskild medlem. Bryter man reglerna s riskerar man att ka ut.

Resten av er tackar jag fr de fina orden och stdet.

Och du ocks. Jag har aldrig psttt att ni fljer efter tjejer utan att man gissningsvis inte knner sig srskilt mer trygg om man ser ett gng med frcka tryck p jackan. Ls om mina inlgg om du fortfarande inte frstr, eller skit i det fr det hjlper nog inte nd.
Citera
2016-03-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Ha! Du skulle bli frvnad eftersom jag aldrig skulle ta ordet feminism i min mun med tanke p vad alla feminazis gjort med det begreppet, vad nu det skulle ha med saken att gra. Du r uppenbarligen fr dum fr att frst vad jag menar.

Och du ocks. Jag har aldrig psttt att ni fljer efter tjejer utan att man gissningsvis inte knner sig srskilt mer trygg om man ser ett gng med frcka tryck p jackan. Ls om mina inlgg om du fortfarande inte frstr, eller skit i det fr det hjlper nog inte nd.

"Fr att inte tala om hur rdd i alla fall jag hade blivit om detta gnget hade gtt ikapp mig och frgat om de ska flja mig hem. Jag hade petat ur gonen p dem med mina nycklar p nolltid"

Dr sa du det. Och nej vi hade inte gtt ikapp dig och frgat om vi ska flja dig hem.
Ser vi dig bli utsatt fr ett vergrepp s hade vi sjlvklart hjlpt dig ut ur situationen. Sen om du knner dig trygg med att g hem sjlv efter det eller med hjlp av polis r upp till dig.

Vi r helt vanliga mnniskor med barn, flickvnner/fruar, Pojkvnner/mn som frsker skapa en trygghet. och som jag skrev tidigare i trden s r det sorligt att vissa dmer efter hur vi klr oss.
Citera
2016-03-16, 23:58
Medlem
Citat:
S du drar dina meningar frn vran facebook sida. Dr om ngonstans borde du ju d se sanningen. Vi har regler, vi har riktlinjer. Bara lsa.

Soldiers of Odin lter faktiskt i mina ron bttre n exempelvis "Bjrns nattvandrare". Jag tror inte personer som inte r av din dmande kaliber knner sig srskillt provocerade. Sen varfr just det namnet fr du frga de som startade organisationen i Finland.
Men ven dr r du vldigt frdomsfull. Du dmer efter ett namn och inte efter vad gruppen gjort fr saker. Jag skulle vilja att du grna berttar allt negativt vi gjort.
Hr kan jag ge dig det senaste positiva:
ett exempel: http://speisa.com/modules/articles/i...m-groping.html

Nej jag tror inte vi vet bttre n polisen, men jag tror polisen (hgre isntancerna) vljer att blunda fr att det faktiskt r otryggt i Sverige idag och drfr stter de inte in resurser dr. Du vet rasist stmpel eller andra PK ord som kastas ut hej vilt. Men om polisen hller sig runt oss s r de ven tvungna att ingripa dr brott begs. S kan vi hindra ett brott s r det en person mindre som fr mn fr resten av livet.

Har redan tydligt frklarat vad jag anser om era egna "frklaringar" om vad ert syfte m vara. Jag r inte dum i huvudet det r uppenbart vad agendan r och som vanligt vgar man inte st fr det utan frsker frkl sig med "nattvandring" eller "soppkk fr svenskar" eller "trygghetsvrd p badhus"

Du tror att polisen blundar? Fr att det r otryggt i Sverige och inte stter in resurserna dr? var stts dom d in, i Norge?

Ditt argument om att ledsaga poliserna till rtt omrde r ju bara patetiskt. Men du tror uppenbarligen p det hr och det r inte dig jag r ute efter att pverka, jag vill belysa hur dumt det hr faktiskt r.
Citera
2016-03-17, 00:11
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
"Fr att inte tala om hur rdd i alla fall jag hade blivit om detta gnget hade gtt ikapp mig och frgat om de ska flja mig hem. Jag hade petat ur gonen p dem med mina nycklar p nolltid"

Dr sa du det. Och nej vi hade inte gtt ikapp dig och frgat om vi ska flja dig hem.
Ser vi dig bli utsatt fr ett vergrepp s hade vi sjlvklart hjlpt dig ut ur situationen. Sen om du knner dig trygg med att g hem sjlv efter det eller med hjlp av polis r upp till dig.

Vi r helt vanliga mnniskor med barn, flickvnner/fruar, Pojkvnner/mn som frsker skapa en trygghet. och som jag skrev tidigare i trden s r det sorligt att vissa dmer efter hur vi klr oss.

Och om du hade fortsatt och lst de tidigare inlggen s hade du frsttt att det var just det som diskuterades.
Ni fr kl er exakt hur ni vill, men har man valt ett namn som Soldiers of Odin och gr med jackor med sna tryck som ni gr s r det inte srskilt konstigt att tankarna drar t ett visst hll. Klassisk betingning skulle man kunna sga. Hade ni hetat Vnner p stan som ngon tidigare i trden nmnde och med Alfons berg p ryggen istllet fr en viking (eller r det bara finnarna?) hade det mjligtvis sett annorlunda ut.
Oavsett vad s fr man ju ha sna hr saker i tanke. Som att detta http://imgur.com/Lgr0Y5l har vissa likheter med detta http://imgur.com/5ZtVPcN och inte minst detta http://imgur.com/m1ru2s4 till exempel. Var det ngon som frvntade sig att man inte skulle dra den parallellen?
Citera
2016-03-17, 02:03
Medlem
Jag tycker det r ett bra gjort av dessa S.O.O att g ut p gatorna mot buset.
Politikerna verkar ju handlings frlamade och inte vara sa intresserade av att hlla ordning.
Hoppas det bildas mer S.O.O i fler stder. Lter tryggt i mina ron.
Polisen r inte mycket att rkna med i dessa dagar, de vgar varken gra bu eller b eller har resurser. Bra gjort Soldiers of Odin att ta detta insiativ.
Citera
2016-03-17, 04:11
Medlem
SpunkyKnights avatar
Det ingen verkar bry sig om r att nr Soldiers of Odin dk upp i Oslo s beslutade ver Imamen fr de religisa samlingen att utrusta sina Egna soldater, nmligen "Allah's Soldater" att ox patrullera Oslos gator fr att "Vrna folket mot "Ondskans Soldater" och se till att Sedlighet och rtt skall rda..." (frmodligen d Sharia och knappast skydda oskyldiga kvinnor / tjejer som klr sig som dom vill.)

Nu kan inte ja arabiska eller ngot annat mysko korpsprk men det r liiiiiite nra ett Revolutions Garde / IS i deras flaggor

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...er/a/23624528/
Citera
2016-03-17, 08:34
Medlem
Citat:
Har redan tydligt frklarat vad jag anser om era egna "frklaringar" om vad ert syfte m vara. Jag r inte dum i huvudet det r uppenbart vad agendan r och som vanligt vgar man inte st fr det utan frsker frkl sig med "nattvandring" eller "soppkk fr svenskar" eller "trygghetsvrd p badhus"

Du tror att polisen blundar? Fr att det r otryggt i Sverige och inte stter in resurserna dr? var stts dom d in, i Norge?

Ditt argument om att ledsaga poliserna till rtt omrde r ju bara patetiskt. Men du tror uppenbarligen p det hr och det r inte dig jag r ute efter att pverka, jag vill belysa hur dumt det hr faktiskt r.

Det r du som uppenbarligen r dum i huvudet. Du fr svaret svart p vitt men vgrar acceptera det utan ska frska snirkla runt allt.

Det r dig man inte kan fra vettiga argument med, fr hur man n pratar s har du redan en frutfattad mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in