2016-01-26, 18:32
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Hur kan det ens vara tillåtet att en tjej på 22 bast som saknar all form av utbildning gällande krissituationer, psykologi och våld ensam ska ha ansvar för ett sånt här boende under ett nattskift?? Det är helt mongo ju.
Har någon kandidatexamen i psykologi kan man väl inte säga att vederbörande saknar "all form av utbildning gällande psykolgi?" Nu vet jag inte hur relevant denna utbildning var för personens arbetsuppgifter, men i alla fall.
Citera
2016-01-26, 18:33
Medlem
Eduards avatar
Stefans händer dryper av blod och karln väljer att än en gång plocka fram tvålen, denna gång med lite attityd.

Ser vi ljuset i tunneln eller är det ännu ett tåg?
Citera
2016-01-26, 18:35
Bannlyst
Varför gnäller och kritiserar ni att en ung kvinna arbetade på hemmet? Hade hon inte arbetat utan gått på massor med bidrag så hade ni klagat på det. Här har vi en ambitiös tjej som vill arbeta och göra rätt för sig. Säkert jobbade hon skift nattetid för att kunna plugga samtidigt. Det spelar ingen roll att hon såg söt ut eller att hon valde att arbeta med att ta hand om andra människor. Hon valde att arbeta och tog ett jobb som hon fick.
Citera
2016-01-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Vad säjs om andra meningen i artiklen? Sitter knallkorken och tycker synd om mördaren???

http://www.molndalsposten.se/marie-o...et-och-stottar

Hur djupt kan egentligen en människa sjunka undrar jag.

Edit: Har mejlat marie.osth@molndal.se och uttryckt mitt förakt för henne. Gör det du också.

Tydligen kan man sjunka hur lågt som helst bara man är "godhjärtad"
Citera
2016-01-26, 18:36
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
Har någon kandidatexamen i psykologi kan man väl inte säga att vederbörande saknar "all form av utbildning gällande psykolgi?" Nu vet jag inte hur relevant denna utbildning var för personens arbetsuppgifter, men i alla fall.

Ja men behärskade hon 15 olika språk också så att hon kunde terapeuta lite.
Citera
2016-01-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jo det gör dem. De får komma in nån natt här och där på just hvb för att äta och sova.

Näe, dom får inte det förstår du. Det är fel.
Citera
2016-01-26, 18:38
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html
Man är ju böjd att hålla med, eftersom svensk rutin på dessa förvaringar inte ens har varit att låsa in skarpa tillhyggen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....var-pa-hvb-hem

Förklarar ju lite varför dessa händelser varit vanligt förekommande senaste halvåret-året...
Citera
2016-01-26, 18:40
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Vad säjs om andra meningen i artiklen? Sitter knallkorken och tycker synd om mördaren???

http://www.molndalsposten.se/marie-o...et-och-stottar

Hur djupt kan egentligen en människa sjunka undrar jag.

Edit: Har mejlat marie.osth@molndal.se och uttryckt mitt förakt för henne. Gör det du också.

Tänker inte politiker (på de anhöriga) alls nuförtiden? Försöka flytta fokus från en 22-årig tjej som blivit mördad!
Är det så viktigt att framstå som PK idag.. jag mår illa.
Citera
2016-01-26, 18:43
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp

Det skulle ju kunna hjälpa henne att läsa av individen och se vad som är på väg att hända kanske eller något, fan vet jag. Precis som du säger hade det nog inte hjälp mycket. På ett sånt här ställe måste det ju dygnet runt finnas minst två män med fysisk kapacitet. Antalet borde ju variera beroende på antalet boende, men minst två hade varit lämpligt på det där stället. Men att låta en ensam tjej på 20 bast låta sköta allt själv är helt åt helvete såklart.
Citera
2016-01-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Marockanska gatubarn bor inte på HVB-HEM för ensamkommande, glöm det. Afghanska killar i den här ålder bor inte i familjehem, finns inga platser. Att tro att risken är LÄGRE är naivt. Dom kan, tro mig.

Jag har vetskap om att gatubarn visst kan bo på hvb-hem.
Citera
2016-01-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Men de flesta ensamkommande är ju från Afghanistan?
Eller är de afghaner som bor i Iran menar du? Är de inte sunni i Afghanistan?
Det här låter väldigt konstigt det du säger.

Dom flesta afghaner som kommer hit kan farsi och har bott och jobbat i Iran. Iranska ambassaden har uttalat missnöje över att svenska staten sätter dem i flyktingboenden då de egentligen har ett vanligt liv i Iran. ca 4 miljoner afghaner bor i Iran enligt uppgift.
Citera
2016-01-26, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av Eduard
Stefans händer dryper av blod och karln väljer att än en gång plocka fram tvålen, denna gång med lite attityd.

Ser vi ljuset i tunneln eller är det ännu ett tåg?

Jag tycker han får ta väl mycket skit för en politik som förts i flera år.
Man kan lika bra säga att Reinfelts önskan om ett mer spännande Sverige nu gått i uppfyllelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in