Citat:
Ursprungligen postat av
Scott Daniels
Nåja, trots pessimismen här på FB är det idel glada miner när det vankas mångkultur och berikning. Se bara hur glada eleverna är på denna
bild och notera också hur journalisten vinklar rubriken och får det att framstå som att hela skolan välkommnar Ahmed och Yantan baserat på ett fåtal elevers PK-svar. Hittade journalisten inga SD-adepter den dagen?
Både du och jag befinner oss troligen i medelålderskrisen, där ungomar musiksmak börjat låta som skramlande tomburkar och där deras teknikintresse av oss mests ses som en "waste of resources".
Sanningen är att barn och ungdomar idag har en betydligt högre tolerans för mångkultur än många 30+ åringar. Jag har släktskap i åldrarna 5-14 och samtliga av dessa barn har inga problem med olikfärgade skolkamrater.
Jag är rädd att Din och Min uppfattning om hur saker och ting är, börjar bli lika förlegad som vi upplevde våra farföräldrars uppfattningar när vi var unga.
Barnen välkomnar detta. Gamla stofiler däremot, gör det inte.
Men, stofiler dör ut varvid barnen tar över samhället och framtiden.
Du orsakar raskrig.
Dina barnbarn orsakar Samförstånd.
I think it's time for us old-timers to die. I wreck the world just by being in it. My kids however, do not.