Citat:
Ursprungligen postat av
LyingCat
Anledningen till att s mnga ateister ocks tror p Evolutionen och Big Bang r just det, bevisen visar t det hllet. Kan bara tala fr mig sjlv, men om det skulle komma en vetenskaplig teori si r bttre n dessa tv, s skulle jag slppa dem p samma stt som jag vergav religionen fr en massa r sen.
Sjlv har jag gtt ett steg lngre och redan anammat den nya vetenskapliga definitionen av pandemi. Alla vet att all vetenskap alltid r fri frn politik och drfr kan ingen definiera vad en kvinna r. Kom inte och sg att du r mer vetenskaplig n den amerikanska hgsta domstolen eller n
rets kvinna som r utbildad forskare inom nt mne eller annat.
Den bsta vetenskapen vi har idag pekar p att man kan via operation frndra en mnniskas knsorgan till raka motsatsen och inom ngra r kommer vi att kunna f de nya knsorganen att faktiskt fungera. Jag varnar dig, var inte en kvinnohatande vetenskapsfrnekare. Alla COVID-tgrder som kinesiska staten gnar sig t r baserade p vetenskap och r drfr helt korrekta.
Att kunna rkna till hundra r inget bevis p "vetenskap", det r bevis p en fungerande hjrnbalk. Mnga mnniskor har levt och dtt utan att kunna rkna. "Vetenskap" r inte lika viktigt som du vill tro.
Jag kan inte bevisa fr dig att det finns en Gud, utan det r nt jag tror p och om min tro gr att du tnker mindre om mig s fr jag leva med det. Jag r lika beroende av din sikt som du r beroende av kinesisk vetenskap. Jag tycker att sna som du r ndvndiga om vi ska ha mngfald. Det vrsta fr mig vore en vrld dr alla tnker som jag, ett strre bevis p att jag har fel kan jag inte ens frestlla mig. Enda sttet att bevisa fr mig att Gud inte finns r att bevisa att exakt alla mnniskor tror p Gud.
Ta inte min subjektiva verklighetsupplevelse som den slutgiltiga sanningen, jag sa att jag tror inte att jag vet.