Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Jag tänker inte ge mig in i en diskussion eftersom du inte är värd att diskutera med. Jag ska dock klargöra några saker där du brister i argumentation.
Du säger att det finns en gräns. Du har då i uppgift att bevisa detta. De som inte håller med dig borde lägga fram sina bevisa också. Dock har det framställts saker som du betts kommentera, antingen genom att ändra dig eller förkasta det - men då med att du måste lägga fram bevis hur det då förhåller sig. Du ignorerar detta helt.
Jag vet inte om du förstår vad empiri är. Det går naturligtvis inte att bevisa vart denna gränsen finns, och den är med största sannolik inte fix heller utan skiljer sig mellan olika människor och olika levnadsmönster. Dock är det
med empiri (i mitt tycke bevisat) att det är osant att säga att det inte finns en gräns. Alla verkar relativt överens om att den praktiska gränsen ligger på 40-70 kcal/kg/dag.
Nu vill ju du inte diskutera, men det är ingenting jag skrivit som är konstigt. Jag har hela tiden poängterat att det är osant att säga att det inte finns en gräns, och att alla exempel man kan se indikerar att gränsen bör ligga vid nämnt intervall. Bevisbördan ligger som du säger även hos de som hävdar att gränsen inte finns, men de kommer ju inte med ett skit. Inte ett enda exempel kan tas upp, och det tycker jag är tillräckligt för att anta att de har fel.