• 6
  • 7
2016-02-29, 23:31
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2016-02-29, 23:41
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det är en oerhört intressant skillnad i vinkling mellan den brittiska artikeln i TS, här, och artiklarna i de svenska Aftonbladet, Expressen, etc. Britterna vågar beskriva det egentliga problemet.

De som har fördomar om svensk media får dem lätt bekräftade i detta fall.
Sedan skandalen om nedtystningen av rapporteringen från fjortisfestivalen i Stockholm har det varit massvis med rapporter i media om hur ensamkommande "flyktingar" utsätter flickor för sextrakasserier och annat skit som du knappast kan ha missat om du läst någon tidning.
Men det passar ju er agenda att låtsas att ni "sanningsägare" motarbetas och att sanningen inte kommer ut trots att det rapporteras i all riksmedia.
T.o.m polisen säger att dom inte klarar av att hantera läget med unga vuxna som påstår sig vara barn och det kan du som sagt inte missat.

Annars får du gärna citera några artiklar från brittisk media och jämföra det med motsvarande artikel från svensk media och visa mig så att du kan bevisa att jag har fel???
Citera
2016-03-01, 09:14
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Sedan skandalen om nedtystningen av rapporteringen från fjortisfestivalen i Stockholm har det varit massvis med rapporter i media om hur ensamkommande "flyktingar" utsätter flickor för sextrakasserier och annat skit som du knappast kan ha missat om du läst någon tidning.
Men det passar ju er agenda att låtsas att ni "sanningsägare" motarbetas och att sanningen inte kommer ut trots att det rapporteras i all riksmedia.
T.o.m polisen säger att dom inte klarar av att hantera läget med unga vuxna som påstår sig vara barn och det kan du som sagt inte missat.

Annars får du gärna citera några artiklar från brittisk media och jämföra det med motsvarande artikel från svensk media och visa mig så att du kan bevisa att jag har fel???
Min fetning.

Käre vän, du har ganska så rejält blandat ihop mig med någon annan. Vare sig det är så att du av artighet tilltallar mig med "er" eller du tror dig veta att jag är en del av någon grupp så har du trampat rejält i klaveret när du försöker foga in mig i någon grupp som har en "agenda".

Det som jag gjorde var att, helt torrt, konstatera att de som har fördomar om svensk media lätt får dem bekräftade om de jämför artikeln i inlägg #70 i denna tråd, efter att mod nu flyttat in den i en annan tråd efter att den tidigare varit TS, med motsvarande artiklar i svensk press.
Citera
2016-03-01, 12:37
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Min fetning.

Käre vän, du har ganska så rejält blandat ihop mig med någon annan. Vare sig det är så att du av artighet tilltallar mig med "er" eller du tror dig veta att jag är en del av någon grupp så har du trampat rejält i klaveret när du försöker foga in mig i någon grupp som har en "agenda".

Det som jag gjorde var att, helt torrt, konstatera att de som har fördomar om svensk media lätt får dem bekräftade om de jämför artikeln i inlägg #70 i denna tråd, efter att mod nu flyttat in den i en annan tråd efter att den tidigare varit TS, med motsvarande artiklar i svensk press.
Tyvärr så har jag inte blandat ihop dig med någon annan såvitt jag vet men däremot lät jag kanske mina fördomar om FB-medlemmar som beskriver verkligheten i ett vi mot dom perspektiv där all media, polis och politiker är emot dom.

Eftersom du inte tydliggjorde vilka fördomar du menar vi skulle fått bekräftade genom att jämföra artikeln så är det ju svårt att veta säkert vad du menade men jag tolkade det som att du ansåg att brittisk media är mer objektiv än svensk och att då en nämnda artikeln skulle bevisa detta.

Något jag inte tycker stämmer, har jag missuppfattat vilka fördomar du hänvisar till så får du gärna rätta mig.
Citera
2016-03-01, 17:10
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Tyvärr så har jag inte blandat ihop dig med någon annan såvitt jag vet men däremot lät jag kanske mina fördomar om FB-medlemmar som beskriver verkligheten i ett vi mot dom perspektiv där all media, polis och politiker är emot dom.

Eftersom du inte tydliggjorde vilka fördomar du menar vi skulle fått bekräftade genom att jämföra artikeln så är det ju svårt att veta säkert vad du menade men jag tolkade det som att du ansåg att brittisk media är mer objektiv än svensk och att då en nämnda artikeln skulle bevisa detta.

Något jag inte tycker stämmer, har jag missuppfattat vilka fördomar du hänvisar till så får du gärna rätta mig.

Jag har redan svarat på detta men tydligen tyckte mod att svaret var alltför koncist och tog bort det.
Hur som helst:
Det fetade, det är inte en fråga om objektivitet. Resten av ditt inlägg är så virrigt att det knappt går att förstå vad du menar.
Citera
2016-06-08, 16:44
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på detta men tydligen tyckte mod att svaret var alltför koncist och tog bort det.
Hur som helst:
Det fetade, det är inte en fråga om objektivitet. Resten av ditt inlägg är så virrigt att det knappt går att förstå vad du menar.

Har Tafsvakter runnit ut i sanden? Lilla Siri hur många gånger syntes hon till i badhuset.
Citera
2016-06-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
Har Tafsvakter runnit ut i sanden? Lilla Siri hur många gånger syntes hon till i badhuset.

Hon var bara där för att bli fotograferad, sedan återkom hon aldrig

http://www.barometern.se/kalmar/tafs...rittisk-press/
Citera
2016-06-08, 19:07
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
Det verkar som att Siri kom ihop sig med lokalpressen, givetvis föga förvånande med tanke på hur svenska media brukar vinkla saker. Yttrandefriheten i politiskt känsliga frågor brukar ju bli hårt beskuren och dessutom censurerad om den inte är vinklad på rätt sätt.

Siri verkar hänvisa till sin Facebook:
http://ekuriren.se/asikter/replik/1....-ar-uppskattad

Någon som kan läsa vad hon skrivit där kanske kan återkomma hit med uppgifter?
Citera
2016-07-14, 04:00
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23167821.ab "Två småflickor misstänks ha blivit sexuellt antastade på simhallen i Kalmar.
Nu återvänder Tafsvakterna för att göra badet tryggare." Jag gillar henne. Åker till Polen och super med sin moster, vaktar småtjejer på badhuset. You go girl!
Citera
2016-07-14, 10:36
Medlem
Jag tycker att Siri passade bättre i mörkt hår.

På ämnet: man kan fråga sig varför inte ALLA reko badhusbesökare tar på sig rollen av "tafsvakt"? Oaktat hur bra Siris idé funkar, så skulle jag önska mig en rent generell uppskärpning hos vanliga besökare. Håll koll! Om den genomsnittlige tafsaren lär sig att han möts av ett "VAD FAN GÖR DU?" (och gärna en rak höger), så finns det kanske hopp om att ordningen kan återställas.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Från feministisk tafsvakt till att köra Onlyfans med Linda Skugge. Det svänger fort i bandy.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in