Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-12, 08:42
Medlem
Greateds avatar
Vet inte vad som hnt men p senaste tiden nr jag spelar har jag sjukt svrt att fokusera blicken p skrmen nr jag spelar csgo, som att jag blivit halvt blind och mste kisa med gonen fr att kunna spela. Har tidigare alltid lirat med 1080x1920 men nr jag gr ner till 4:3 800x600 blir det mycket mer vnligare fr gonen.

Har inte testat att spela ngot annat spel men antar att detta har med min syn att gra, och verkar bara hnda nr saker och ting kommer fr nra, s nu till min frga finns det ngot sett att zooma ut spelet s att endast en liten del av skrmen blir 'spelet' och black bars runtom, ven ovanfr spelrutan?

Har jag brjat f smre syn efter alla rs spelande, eller vad r det som hnder? Jag kan verkligen inte spela 1080x1920 lngre, allt blir 'vervldigande'.
Senast redigerad av Greated 2016-02-12 kl. 09:03.
Citera
2016-02-12, 12:42
Medlem
link71s avatar
Om du ser bra p 800x600 prova kr 1028,960? Kr de mycket bttre fr gonen , sen ser inte spelet s kasst ut . Kr du med 144 Hz skrm eller 60 ? Fr det r mycket sknare fr gonen d dom inte behver koncentrera sig s mycket .
Citera
2016-02-12, 14:45
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Om du ser bra p 800x600 prova kr 1028,960? Kr de mycket bttre fr gonen , sen ser inte spelet s kasst ut . Kr du med 144 Hz skrm eller 60 ? Fr det r mycket sknare fr gonen d dom inte behver koncentrera sig s mycket .

Jag kr med 144 Hz skrm och aldrig haft ngot problem innan, verkar som att jag anstrnger gonen fr mycket nr jag lirar CSGO nu fr tiden (Mjligtvis andra spel ocks).

Kan vara fr att jag sitter fr nra skrmen men har inte mjlighet att flytta lngre bak, s finns det ngot program som gr sjlva spelet mindre 'zooma ut'. Nr man ndrar upplsning s blir bara sidorna mindre och inte sjlva hjden.
Citera
2016-02-13, 13:38
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Jag kr med 144 Hz skrm och aldrig haft ngot problem innan, verkar som att jag anstrnger gonen fr mycket nr jag lirar CSGO nu fr tiden (Mjligtvis andra spel ocks).

Kan vara fr att jag sitter fr nra skrmen men har inte mjlighet att flytta lngre bak, s finns det ngot program som gr sjlva spelet mindre 'zooma ut'. Nr man ndrar upplsning s blir bara sidorna mindre och inte sjlva hjden.

ndra FOV samt viewmodel i config kanske? Kommer ej ihg commandsen men de lr du kunna googla dig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in