2022-06-14, 10:01
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Bill Gates har blivit den största privata ägaren av jordbruksmark i USA.

Jag antar att det finns en plan bakom detta.
Kan det vara stigande priser på mat? Skulle Gates själv kunna driva upp priser genom att låta sin egen mark ligga i träda?
Eller att han tänker på minskad konsumtion av kött?

Sorry för sent svar.

Bill Gates investerar i allt möjligt. Han har cirka 130 000 hektar. Det är en fjärt i jämförelse med världens agrala yta. Hans påverkan är således obefintlig för världens ekonomi i stort.

Anledningen till att denna information sprids är för att den är irrelevant och upptar hjärnkapacitet hos konspiratoriker som spenderar tid på det meningslösa. En mängd sådana nyheter florerar just nu:

T.ex:
  1. Elon Musk / Space X / Twitter / Tesla
  2. Russia vs Ukraine, China vs Taiwan, USA vs China, Nordkorea mot alla
  3. Corona / Monkeypox / Virus / Vaccin
  4. Biden vs Trump (och politik i allmänhet)
  5. Global uppvärmning
  6. Bioweapons / Biolab
  7. Bostadsbubbla / Stigande räntor

Don't fall for it.

Allt ovanstående är som små barkbåtar som villigt eller motvilligt flyter med strömmen.
INGET av det är intressant just nu då de inte är strömmen. De skapar inte virveln som vi är i just nu.

Stigande priser "på allt" väntar oss tills varorna helt upphör att existera eller blir sällsynta.
Citera
2022-09-10, 09:11
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag tror inte råvarupriserna är i närheten av det vi kommer att se och kommer troligen passera tidigare rekord, kanske >$150-$200. Priserna kommer att stabilisera sig något, men skadan kommer vara permanent eftersom reaktionen blir dramatisk.

...

Energikris är ytterligare MOSTÅND. Den är naturlig, för vi är extremt beroende av den. Syfte? Kontroll genom kaos.

Slutmål: GLOBAL RESET.

Jag återuppväcker denna tråd, då jag tycker den är mer aktuell än någonsin.

För ett år sedan skrev jag att energikrisen är nästa steg i den globala nollställningen. Vi är där nu.

Nästa steg är tyvärr - krig. Världsmakten vill ha detta krig för att ytterligare kontrollera oss att ta vaccin, att begränsa vår frihet, för att kontrollera handeln och ekonomin och syvendes och sist decimera oss.

Hur förbereder du dig?
Citera
2022-10-10, 15:46
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:

För ett år sedan skrev jag att energikrisen är nästa steg i den globala nollställningen. Vi är där nu.

Nästa steg är tyvärr - krig. Världsmakten vill ha detta krig för att ytterligare kontrollera oss att ta vaccin, att begränsa vår frihet, för att kontrollera handeln och ekonomin och syvendes och sist decimera oss.

Hur förbereder du dig?

Hej och tack för insiktsfulla inlägg. Då jag insett att någon form av off-grid-leverne inte är realistiskt för oss så förbereder jag mig endast genom att att säkra upp/preppa för de mest akuta praktiska problemen som lär uppstå när samhällets fundament börjar krackelera och ska rivas ned inför uppförandet av nya hårdare kontrollstrukturer. Ser nästan fram emot att kanske snart tvingas leva mer i nuet och släppa all flerårig planering som bara tenderar att dränera min energi, även om det ju antagligen sammanfaller med drastisk sänkning av komfortnivån.

I övrigt är det bara mental träning som gäller för att ha styrkan och stabiliteten att inte vara styrd av sina rädslor och inte heller böja sig för maktens övergrepp i första taget. Syltryggandet för att uppnå illusorisk personlig säkerhet är ju en stor del till att vi sitter i denna situationen till att börja med. Har ingen energi längre att försöka sätta mig in i alla diaboliska planer som smids för befolkningen, har inga stora resurser att göra någon direkt skillnad ändå. Vildmarksliv är något jag ägnar mig åt som har både goda effekter rent praktiskt/fysiskt men även mentalt för att bli mer grundad i sinnesupplevelser snarare än fantasier.

Kanske är lite defaitiskt tänkande men att acceptera situationen hur den än blir är ett mål snarare än att stånga sig blå mot någon luddigt definierad övermakt. Kan jag sedan göra något positivt för vanliga människor i svåra tider både praktiskt och själsligt så hoppas jag att man är tillräckligt förberedd för att kunna vara mer till nytta än till last ett tag åtminstone. Att själv överleva till varje pris ger jag inte så mycket för, vi dör ändå alla förr eller senare och att känna att man arbetar för något större än sig själv är viktigare. Hur det ska gå till mer rent praktiskt hoppas jag kunna få svar på under tiden som situationen börjar utkristallisera sig lite tydligare framåt, att vara förberedd på "allt" är inte realistiskt även om man hade haft stora materiella resurser.

Studerar gamla visdomstraditioner som Hermeticism, Gnosticism, Vedanta etc och försöker ta reda på så mycket som möjligt om vår icke-officiella historia för att kunna sätta saker i perspektiv på ett bättre sätt.

Nej, ska väl inte bli alltför långrandig och navelskådande när man dessutom inte ens kommer med någon direkt konstruktiv input i tråden. Hur håller du själv balansen mellan externt och internt preppande och ser du några realistiska praktiska alternativ för hur vanliga halvfattiga knegare kan vara mänskigheten till nytta på bästa sätt? Försöker mest hjälpa släkt och familj att bli mer medvetna om den prekära situationen vi befinner oss i så det inte blir för stor chock när verkligheten knackar på filterbubblan. Fast utan att vara alarmistisk och påminna om att uppskatta allt det vi ändå har just nu, fin balansgång det där.

De instinktiva negativa känsloreaktionerna och totalhaveriet av ens kritiska tankeförmåga som verkar följa automatiskt om man bara litar blint på MSM-narrativet och ständigt agerar utifrån rädsloreaktionerna som triggas p.ga. det har åtminstone minskat hos mig och bland folk i min närhet, alltid något
Citera
2022-10-11, 09:59
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Hej och tack för insiktsfulla inlägg. Då jag insett att någon form av off-grid-leverne inte är realistiskt för oss så förbereder jag mig endast genom att att säkra upp/preppa för de mest akuta praktiska problemen som lär uppstå när samhällets fundament börjar krackelera och ska rivas ned inför uppförandet av nya hårdare kontrollstrukturer. Ser nästan fram emot att kanske snart tvingas leva mer i nuet och släppa all flerårig planering som bara tenderar att dränera min energi, även om det ju antagligen sammanfaller med drastisk sänkning av komfortnivån. ...

Tack för ett välskrivet inlägg!

Ser också fram mot vad som är och komma skall. Människor förstår inte men en ny paradigm väntar, en ny "standard". Allt blir otroligt nog bättre.

Den mentala biten, som du förstått, är det viktigaste - Det går inte att preppa sig mot en cancer i samhället, det måste förstås och förändras inombords. Sedan förstår jag de som köper solpaneler och en extra vedhög, why not.

Defaitiskt - tack, har lärt mig ett nytt ord idag!

Omvälvningen vi ser nu och dit vi är på väg, har givetvis praktiska effekter, vi lever trots allt materiellt. Men allt som strävar efter det motsatta är till nytta - särskilt de som lever i storstadslägenheter, vilket givetvis har en komisk underton då de är minst villiga att flytta. Att bli mindre beroende av det materiella har således starka fördelar och ska sanningen fram har även jag allt för mycket "material" som borde försakas.

All strävan som på något sätt frigör från beroendeskap av det nuvarande samhällets logistiska funktioner är positivt. Och görs det inte frivilligt, blir det tvingande. Man kan välja. Men du gillar ju naturen och har säkert redan de tankebanorna.

Vill man ta ett steg till, bli en ambassadör för den nya världen, bör man låta kärleken leda ens väg. Först till dig själv - Sedan - sprida din glädje och positivitet, vart du än går. Ge den extra uppmuntran till någon du inte känner. Att ge bort när det minst anas. Att göra vän av fienden.

För vi vet vad DE vill. Vi vet vad DE vill att du ska göra. Gör bara det omvända
Citera
2023-10-23, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag håller med i det du skriver men jag vill ge en andlig bild också.

Känner du till historien om Atlantis? En fiktion sägs det av platon. Jämför den med vår tid idag.

Historien om Atlantis handlar om ett gäng människor som levde i en väldigt högteknologisk och utvecklande civilisation. Atlantis var en stor kontinent men människorna utvecklade ett mycket stort ego som tillslut tog över allt. Den tekniska utvecklingen tog överhand och den själsliga utvecklingen kom i skymumdan. Girigheten tog över all moral ju bättre människorna fick det. De lät huvudet styra istället för hjärtat.

Vad hände? Gudarna blev så arga att de orsakade en jordbävning så att landmassorna delade sig och sjönk. Civilisationen gick under och så fick människorna börja om igen med att bygga upp allting. En läxa att lära sig när vi ser dagens giriga utveckling. Folk bryr sig bara om pengar och materialism. Vi behandlar våra medmänniskor, djur och växtliv som skit. Människan har tappat det.

Energikris, klimatförändringar, uteblivna matskördar, hungersnöd, klimatflyktingar, fattigdom, länder som är bankrutt. Ingen gud eller pengar kommer att kunna rädda oss. Bankerna kommer att krossas och folk göra revolutioner! Andligt är vi på väg in i vattumannens tid. Revolutionens individ. Detta är också en tid där vi kommer att gå från religion till andlighet. Detta skifte kommer att bli STORT.

Dagens människor är otroligt vilsna, saknar framtidsutsikter och mening i livet. Detta är vad som händer när man överger religionen. Det nya är spiritualitet och andlighet. Vi kommer att börja söka svaren inombords. När dagens vilsna individer som befinner sig i ett ingenmansland börjar söka svaren inombords och vilka de verkligen är, så kommer pusselbitarna att sakta falla på plats. 2000 år av religion kommer inte att försvinna av sig själv. Det kommer att ta tid men förändringen är redan igång.

Allting kommer att raseras och vi kommer att få bygga upp allting igen. Först då kommer vi kunna lära oss det vi har tappat idag.

Här är Atlantis.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...-greater-adria

Citat:

Hur förbereder du dig?

Krig kommer att komma och andliga förändringar kommer också att komma när religionen kommer att förpassas till det förflutna när allting är över. När världen står inför problem kommer ingen gud att kunna rädda dem. Man tvingas gå in i sig själv och söka svaren inombords. Pengar kommer att få mindre värde och mänsklighet lite mer då vi börjar se oss själva som kollektiv igen och inte som individualister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in