• 2
  • 3
2012-03-21, 22:19
Medlem
Det är en myt i mina ögon, dekadens finns självklart inom droger men det finns även mycket utan att droger är inblandade. Tror det kommer från den felaktiga skräckpropagandan som skolan försökte lära ut. Och för dom som inte är insatta i verkligheten med droger så är det ju såklart lätt att ha fördomar i.o.m detta. Tror förövrigt att skräckpropaganda med lika mycket myter som fakta gör mer skada än nytta.

Men droger är ju såklart dåligt för vissa personer, medans det även kan vara bra för vissa personer.
Citera
2012-03-21, 23:34
Moderator
kvm3s avatar
CS > Övriga droger

/Mod
Citera
2012-03-22, 00:11
Medlem
En del spenderar åratal på att skaffa sig den utbildning man "ska" ha, för att sedan jobba med det man "ska" jobba med.

Eller som en 16 årig elev sa i ett nyhetsinslag "jag ska bli läkare eller advokat". Har han en passion för både rättsväsende, lag, moral och ansvar tillsammans med en passion och facination för att hjälpa sjuka, vårda, bota och därmed också djupt intresserad av anatomi och hur kropp och sinne fungerar?

Eller väljer han det här, och kommer ägna sitt liv åt det här bara för att det är högt ansett i samhället.
Kommer han klä sig efter detsamma, köpa bil efter detsamma, köpa hus, båt och fru efter detsamma.
Kommer han välja semestrar efter platser han genuint är intresserade av, eller dom platser som låter bäst när man berättar för vänner om vart man rest?

I nazi tyskland hade den människan strävat efter att komma så nära Hitler som möjligt, och stå för och handla efter det det samhället värderade.

Det är en jakt på bekräftelse, beundran, ett behov av att ses som lyckad av andra, och först då kunna ge sig själv.ett värde.

Det är i min värld en människas själs dekadens, man överger sin egen väg för att vandra den andra kommer beundra en för, ett tecken på låg självkänsla, dåligt egenvärde, därmed också självförtroende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in