2018-10-16, 13:45
Medlem
Varfr sitter inte Jenny Ribsskog i kf?
Citera
2018-11-07, 14:55
Medlem
Lundellins avatar
Johan Tireland r numera politisk sekreterare i bde landstinget och stadshuset. Staden har ftt grepp om bunkerns tidigare maktbas i landstinget.
Citera
2018-11-07, 15:18
Medlem
Lundellins avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...r-kriminella-/

Citat:
SD-ledamoten Bengt Herke lmnar partiet och sin plats i Stockholms kommunfullmktige.
Det efter att partiet inlett ett personrende p honom, rapporterar Dagens Nyheter.
Jag accepterar inte att de inlett ett personrende mot mig och vljer drfr att avg. De r kriminella, sger Bengt Herke till DN.

Citat:
I tisdags fick SD-ledamoten Bengt Herke veta att Sverigedemokraterna inlett ett personrende p honom, skriver Dagens Nyheter.
Han valde d att sjlvmant avg.
Bengt Herke stller sin plats i kommunfullmktige till frfogande, och kommer inte bli politisk vilde.
Enligt Bengt Herke har han ppekat oegentligheter inom partiet. Beskedet om personrendet kom efter en tids konflikt med partitoppen i Stockholm, skriver DN.
De har tillskansat sig lner som de inte har rtt till. De beslutade om anstllningar under ett mte som de hvdat att jag nrvarat vid, men det har jag inte. Jag har inte ens blivit kallad. Jag har drfr ifrgasatt varfr mitt namn finns p nrvarolistan och ven meddelat detta fr personer p riksniv, sger Bengt Herke till Dagens Nyheter.
DN skriver att de tagit del av protokollet frn mtet. Det r daterat den 3 maj i r och det str att Bengt Herke r nrvarande, utver fyra andra personer. Bengt Herke har dock inte, till skillnad frn de andra, undertecknat protokollet, skriver DN.

Vad r det som hnder?
Citera
2018-11-07, 15:29
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Johan Tireland r numera politisk sekreterare i bde landstinget och stadshuset. Staden har ftt grepp om bunkerns tidigare maktbas i landstinget.

Johan Tireland tjnar numera mera n vad en riksdagsman gr.

50 000 som politisk sekreterare i Stadshuset.
18 000 som politisk sekreterare i Landstinget
68 000 per mnad.

Inget mot honom personligt. Men den hr trenden med att politiker sitter p dubbla stolar mste f ett slut. Ge ngon ungsvensk chansen att f blomma ut.
Citera
2018-11-07, 20:13
Moderator
Siegfrids avatar
mnesrubrik ndrad (original 'Nytt kuppfrsk i SD Stockholms stad')
/Mod.
Citera
2018-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Johan Tireland tjnar numera mera n vad en riksdagsman gr.

50 000 som politisk sekreterare i Stadshuset.
18 000 som politisk sekreterare i Landstinget
68 000 per mnad.

Nr jag lste detta blev jag riktigt frbannad, d jag tycker att det r en alldeles fr hg ln (ven om det r upp till partiets representanter i de parlamentariska frsamlingarna att avgra).

Nu har jag ringt respektive instans och begrt ut uppgifterna. Tireland fr 50 procent av ett arvode fr politisk sekreterare p 36 000 frn landstinget och 50 procent av ett arvode fr en politiskt sekreterare i stadshuset p 34 000. Han tjnar sledes 35 000, din jvla pajas.
Citera
2018-11-08, 14:15
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axiq
Nr jag lste detta blev jag riktigt frbannad, d jag tycker att det r en alldeles fr hg ln (ven om det r upp till partiets representanter i de parlamentariska frsamlingarna att avgra).

Nu har jag ringt respektive instans och begrt ut uppgifterna. Tireland fr 50 procent av ett arvode fr politisk sekreterare p 36 000 frn landstinget och 50 procent av ett arvode fr en politiskt sekreterare i stadshuset p 34 000. Han tjnar sledes 35 000, din jvla pajas.

Det kan vara som s att jag sitter p frstahandsinformation. Bengt Herke har sjlv sett lnerna.

Linnea Vinge har 30 000 fr en halvtidstjnst. Varfr r det rimligt?
Citera
2018-11-08, 14:39
Medlem
Lundellins avatar
Wallmarks har gjort s mycket bedrgligt och omoraliskt inom SD, att det skulle ta dagar att rkna upp det.
Dock det senaste som jag skrev om igr, kanske tarvar en liten noggrannare kartlggning.

I maj fanns i SD:s fullmktigegrupp endast tv ledamter kvar . Dan Kareliusson och Martin Westmont. Dan hade blivit s illa behandlad och utfryst av gnget runt Martin och Wallmark att han inte gick p ngra mten. Helt frstligt.
S i hans stlle skall kallas frste reserv, vilket r Lotta Nordfeldt.

Nr anstllning och lner skall diskuteras SKALL en skriftlig kallelse till mte sndas ut med dagordning i god tid.
Reserver skall ocks f kallelsen.

Kan inte ordinarie ledamot nrvara, kliver reserven in med full rstrtt.

Protokoll skall fras och justeras av utvalda justeringsmn.

N, vad hnde nu den 3 maj 2018?
Ingen kallelse snds ut verhuvudtaget. Martin Westmont r den ende ledamoten verhuvudtaget nrvarande p mtet och r allts inte beslutsbehrig. En ledamot fattas ju.

Gruppen som mts r Martin och de till fullmktige gruppen icke tillhrande, Peter Wallmark, Johan Tireland, Linna Vinge.

P mtet beslutas att Tireland, Wallmark, Westmont, Vinge skall f fortstta hmta ut ln frn stadshuset fr resten av 2018. Dessa tillsttningar har tidigare skett helt regelvidrigt. Dessutom anstlls Peter Wallmarks fru fr en ln p 50.000/mn.

Fr att fejka att detta mte gtt rtt till, lgger de till Bengt Herkes namn p nrvarolistan. Han r andre reserv och skall kallas in om Lotta Nordfeldt ej kan nrvara. Dock r det bara en lgn. Varken Lotta eller Bengt har ngonsin kallats till mtet.

Efter mtet r det allts olagligt fastslagit att fullmktigegruppen som bestr av en ordinarie medlem, skall ha fem politiska sekreterare.

Martin Westmont sjlv, 55.000/mn
Peter Wallmark, 50.000/mn.
Christina Wallmark, 50.000/mn.
Johan Tireland, 50.000/mn.
Linna Vinge, p halvtid och 30.000/mn.

Som sagt halvtid eller ej, ingen av dem jobbade fr kansliet i stadshuset.

Fem pol.sek. fr en ledamot. Det finns inga nmndeuppdrag eller styrelseuppdrag fr SD i stadshuset. Nada.

Efter maj, nr de eliminerat Per Ossmer, satte ven resandet igng. Arbetsresor till London, Amsterdam och Spanien fr dessa tjuvande rttor. Det r frgan om 100.000-tals kronor. Martin Westmonts representationskonto vgar man inte ens tnka p. Dock lr vl allt komma upp p bordet nu.

Detta ett rent bedrgeri och stld av skattemedel och ligger under allmnt tal. Detta r ett gng av bedragare och kriminella och de skall naturligtvis talas.

Korruptionsgruppen hos polisen kommer f ngot att bita i nr de tar sig an Wallmarks och co eskapader inom SD.

Detta r bara toppen p Wallmarks isberg.
Citera
2018-11-08, 18:21
Medlem
Partiledningen har frskt begrava det hr liket s att det inte skulle bli en skandal.

Ledningen har krvt att samtliga politiska sekreterare i Stadshuset skulle sgas upp d de varit vl medvetna om att tillsttningarna inte gtt korrekt till samt d det r direkt regelvidrigt att vara sin egna politiska sekreterare.

Motivet fr kommungruppen, dr ven flertalet ingr i SD Stockholm Stads distriktsstyrelse, har varit rent ekonomiska. Det finns pengar att hmta och d gr man det utan skrupler. Pengarna utgrs i grunden av skattemedel.

Samtliga sekreterare r uppsagda och anstllningarna upphr den 1 januari.

Det var vl lite otursamt att det hr kom fram i ljuset?

Anmrkningsvrt r att partiledningen vetat om att det p kommunal niv frekommit oegentligheter och att folk skor sig p skattemedel. r det frgan om bedrgeri s har partiledningen ett stort ansvar. De har medvetet frskt tysta ner det hela och skert hoppats p att problemet ska frsvinna.

...det frsvann inte och det kommer mer.
Citera
2018-11-08, 19:00
Medlem
Jag har sllan beskdat en s stor mngd skitsnack i ett och samma inlgg, "Lundellin".

Citat:
I maj fanns i SD:s fullmktigegrupp endast tv ledamter kvar . Dan Kareliusson och Martin Westmont. Dan hade blivit s illa behandlad och utfryst av gnget runt Martin och Wallmark att han inte gick p ngra mten. Helt frstligt.

Om du r s insatt som du vill verka s vet du varfr Kareliusson fick lmna.

Citat:
Fr att fejka att detta mte gtt rtt till, lgger de till Bengt Herkes namn p nrvarolistan. Han r andre reserv och skall kallas in om Lotta Nordfeldt ej kan nrvara. Dock r det bara en lgn. Varken Lotta eller Bengt har ngonsin kallats till mtet.

Detta har redan diskuterats varvid personer i riksorganisationen konsulterats att agera en granskande instans. Det gick inte att finna ngra som helst oegentligheter och det hela har godknts. Likas har Herke sjlv ftt granska sin signatur av protokollet och har infr hgre instans verifierat att han nrvarat p mtet och att det r hans originalsignatur p pappret. Att Herke ftt en stroke efter detta tillflle r det svrt att skylla Wallmark fr.

Citat:

Fem pol.sek. fr en ledamot. Det finns inga nmndeuppdrag eller styrelseuppdrag fr SD i stadshuset. Nada. .

Lnesttningarna har du helt ftt om bakfoten. Exempelvis har bde Tireland och Vinge enligt det till handlingarna frda protokoll betydligt lgre lner n de du anger. Dessa personer har sedan i hgsta grad deltagit i arbetet i stadshuset och bland annat skrivit partiets budget.
Citera
2018-11-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axiq

Blah blah blah...

Nej det r du som r okunnig och uppenbarligen saknar du lsfrmga.

Det framgr klart at DN och Expressens artiklar att de tagit del av rapporten och den enda pskrift som saknas r Bengt Herkes.

Dan Kareliusson fick inte lmna utan satt kvar i kommunfullmktige till den 14 oktober d hans frordnande gick ut. Att han inte gtt till Stadshuset fr att han mtt allmnt dligt ver att behva se och vistas med patrasket som huserat dr r en helt annan sak.

Lneniverna ska jag inte uttala mig allt fr mycket om men kan sga s mycket att jag tror fullt och fast att de stmmer och har vissa belgg att frankra min tro p, utan att ha sagt fr mycket. Vad du sedan tror r helt upp till dig.
Citera
2018-11-08, 20:02
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Wallmarks har gjort s mycket bedrgligt och omoraliskt inom SD, att det skulle ta dagar att rkna upp det.
Dock det senaste som jag skrev om igr, kanske tarvar en liten noggrannare kartlggning.

S i hans stlle skall kallas frste reserv, vilket r Lotta Nordfeldt.

Nr anstllning och lner skall diskuteras SKALL en skriftlig kallelse till mte sndas ut med dagordning i god tid.
Reserver skall ocks f kallelsen.

Kan inte ordinarie ledamot nrvara, kliver reserven in med full rstrtt.

Protokoll skall fras och justeras av utvalda justeringsmn.

N, vad hnde nu den 3 maj 2018?
Ingen kallelse snds ut verhuvudtaget. Martin Westmont r den ende ledamoten verhuvudtaget nrvarande p mtet och r allts inte beslutsbehrig. En ledamot fattas ju.

Gruppen som mts r Martin och de till fullmktige gruppen icke tillhrande, Peter Wallmark, Johan Tireland, Linna Vinge.

P mtet beslutas att Tireland, Wallmark, Westmont, Vinge skall f fortstta hmta ut ln frn stadshuset fr resten av 2018. Dessa tillsttningar har tidigare skett helt regelvidrigt. Dessutom anstlls Peter Wallmarks fru fr en ln p 50.000/mn.

Efter mtet r det allts olagligt fastslagit att fullmktigegruppen som bestr av en ordinarie medlem, skall ha fem politiska sekreterare.

Martin Westmont sjlv, 55.000/mn
Peter Wallmark, 50.000/mn.
Christina Wallmark, 50.000/mn.
Johan Tireland, 50.000/mn.
Linna Vinge, p halvtid och 30.000/mn.

Fem pol.sek. fr en ledamot. Det finns inga nmndeuppdrag eller styrelseuppdrag fr SD i stadshuset. Nada.

Efter maj, nr de eliminerat Per Ossmer, satte ven resandet igng. Arbetsresor till London, Amsterdam och Spanien fr dessa tjuvande rttor. Det r frgan om 100.000-tals kronor. Martin Westmonts representationskonto vgar man inte ens tnka p. Dock lr vl allt komma upp p bordet nu.

Detta ett rent bedrgeri och stld av skattemedel och ligger under allmnt tal. Detta r ett gng av bedragare och kriminella och de skall naturligtvis talas.

Korruptionsgruppen hos polisen kommer f ngot att bita i nr de tar sig an Wallmarks och co eskapader inom SD.

Detta r bara toppen p Wallmarks isberg.

Hittade p Maggi Haglunds FB. Delade detta fr diskussionsunderlag.
Senast redigerad av Lundellin 2018-11-08 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in