Citat:
Ursprungligen postat av
Westerner
Jag undrar om vi framöver inte kommer se en invandringskritisk allians bildas av de invandrargrupper som kom hit innan år 2000. Dvs finnar, italienare, greker, ungrare, juggar, polacker, balter, ryssar osv.
Det hade kunnat bli rätt många om man slår ihop alla. Blir tufft för svensk media att plocka fram rasistkortet också.
Eftersom jag stött på invandringskritiska albaner, bosnier (iofs typ alla slags juggar när jag tänker efter..), libaneser, somalier, finnar, polacker och igår en pakistansk advokat så skulle det inte förvåna mig. Jargongen lyder: "Jag/mina föräldrar kom hit på 60-90-talet och slet arslet av mig/sig för att skapa en dräglig tillvaro och nu kommer flyktingar som får allt serverat och visar ingen respekt alls.", alternativt: "Jag flydde islamiseringen av mitt hemland och nu ser jag samma sak hända här".
I USA golar ju lagliga mexikanare ner sina tattare till landsmän som jobbar svart i landet utan visum. Samma tendenser skapas nog här också nu när t.ex. integrerade och tokdrivna somalier börjat klaga på sina lata landsmän.