Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-01, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Åker du till Polen och demosterar mot en tidning som skrivit något ofördelaktigt om Sverige? Vad polackerna inte fattar är att vi har pressfrihet här. De uppträder respektlöst!

Tror du att de har åkt från Polen? Vi har mötesfrihet och rätt att demonstrera precis som pressfrihet, så vad är problemet?
Citera
2016-03-02, 09:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Tror du att de har åkt från Polen? Vi har mötesfrihet och rätt att demonstrera precis som pressfrihet, så vad är problemet?
Att det är utlänningar som gnäller och schåpar sig. Passar inte galoscherna så åk hem! Vi har pressfrihet i det här landet, och även om jag ogillar Aftonbladet tycker jag inte om utländska protester mot dessa våra rättigheter!!
Citera
2016-03-03, 00:13
Bannlyst
Citat:
Att det är utlänningar som gnäller och schåpar sig. Passar inte galoscherna så åk hem! Vi har pressfrihet i det här landet, och även om jag ogillar Aftonbladet tycker jag inte om utländska protester mot dessa våra rättigheter!!

Gnäller du lika mycket när "svenska" kurder demonstrerar och vill att de ska åka hem och visa tacksamhet? Länka gärna till ett av dina inlägg om det i sådant fall.
Citera
2016-03-03, 10:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Gnäller du lika mycket när "svenska" kurder demonstrerar och vill att de ska åka hem och visa tacksamhet? Länka gärna till ett av dina inlägg om det i sådant fall.
Just kurder vet jag inte, men det finns ett parrallelfall faktiskt, och det var när lokala muslimer demonstrerade mot att en Örebrotidning (tror jag) i ett nyhetsinslag publicerat ett foto på en Muhammedkarikatyr. Jag var - och är - rasande! Här kommer de hit som flyktingar och välkomnas och till stor del försörgs av det svenska samhället, och så börjar de bråka om att vi har yttrandefrihet i vårt land! Åk hem säger jag - det gäller både de gnällande islamisterna och polackerna.

(Ja, jag tror att jag kan ha skrivit på FB om detta, men orkar inte leta i gamla trådar - har bättre saker för mig.)
Senast redigerad av Clodius 2016-03-03 kl. 11:07.
Citera
2016-03-03, 11:08
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:

Polackerna protesterar mot Aftonbladets lögner och falska verklighetsbeskrivning inte mot att Aftonbladet har möjlighet att skriva vad för vad de vill.

Citat:
Vi har pressfrihet i det här landet, och även om jag ogillar Aftonbladet tycker jag inte om utländska protester mot dessa våra rättigheter!!
Du är en idiot. Aftonbladet använder sina "rättigheter" till att förstöra samhället via sin lögnaktiga verklighetsbeskrivning. Det är fullt rimligt att en media som använder sin yttrandefrihet till att sprida lögner blir utsatta för protester. Det är konstigt att svenskarna inte har protesterat på motsvarande sätt för länge sedan.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-03-03 kl. 11:27.
Citera
2016-03-03, 15:54
Medlem
Gas-pedals avatar
Citat:
Åker du till Polen och demosterar mot en tidning som skrivit något ofördelaktigt om Sverige? Vad polackerna inte fattar är att vi har pressfrihet här. De uppträder respektlöst!
Sätter du likhetstecken mellan Aftonhoran och press? Då tillhör du en liten inskränkt elit för majoriteten i denna nation sätter likhetstecken mellan Aftonhoran och propagandaorgan.
Citera
2016-03-03, 15:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Polackerna protesterar mot Aftonbladets lögner och falska verklighetsbeskrivning inte mot att Aftonbladet har möjlighet att skriva vad för vad de vill.

Du är en idiot. Aftonbladet använder sina "rättigheter" till att förstöra samhället via sin lögnaktiga verklighetsbeskrivning. Det är fullt rimligt att en media som använder sin yttrandefrihet till att sprida lögner blir utsatta för protester. Det är konstigt att svenskarna inte har protesterat på motsvarande sätt för länge sedan.
Nej du... Det civiliserade sättet att reagera på om man ser något skrivet man inte håller med om är att göra det jag gör just nu - skriva ett genmäle - inte att stå och skräna som de aktuella polackerna, och absolut inte det som du verkar förodra(?) att någon skall hindras från att yttra sig. Så min uppfattning står kvar - passar inte galoscherna i Sverige för de polska gnällspikarna, så ÅK HEM!!!
Citera
2016-03-03, 16:18
Medlem
Citat:
Nej du... Det civiliserade sättet att reagera på om man ser något skrivet man inte håller med om är att göra det jag gör just nu - skriva ett genmäle - inte att stå och skräna som de aktuella polackerna, och absolut inte det som du verkar förodra(?) att någon skall hindras från att yttra sig. Så min uppfattning står kvar - passar inte galoscherna i Sverige för de polska gnällspikarna, så ÅK HEM!!!
-Du menar passar det inte att bli våldtagen av negrerna i Sverige så åk hem? Hade Afrosvenskarna gjort denna demo hade dom fått sitta i alla tv-soffor och blivit avsugna av dej och Malou.
Citera
2016-03-03, 16:32
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Det "civiliserade sättet" att vara på har lett svensken till randen av undergången och misär. Svensken hade mått bättre och existerat längre om han inte låtit sig luras till att vara "civiliserad" och fegt och "civiliserat" knyta näven i fickan istället för att säga sin mening.

Det är poänglöst att skriva "genmäle" till folk som själva vet att de ljuger och helt skiter i vad man har att säga. Protester, skrik och argsinthet fungerar däremot bra det får de ta del av på vare sig de vill eller inte.

Framtiden i denna världen har alltid tillhört starka, modiga och livskraftiga inte för "civiliserade", hunsade fittor som civiliserat kryper stoftet mot undergången.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-03-03 kl. 16:42.
Citera
2016-03-03, 16:38
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Just kurder vet jag inte, men det finns ett parrallelfall faktiskt, och det var när lokala muslimer demonstrerade mot att en Örebrotidning (tror jag) i ett nyhetsinslag publicerat ett foto på en Muhammedkarikatyr.

Nej, i det ena fallet ville ett gäng muslimer inskränka yttrandefriheten genom att visa sitt ogillande gentemot en tidning som publicerat en karikatyr. I det andra fallet så protesterade man mot att en tidning ljög öppet om ett brott som hade begåtts, big difference.

Citat:
Nej du... Det civiliserade sättet att reagera på om man ser något skrivet man inte håller med om är att göra det jag gör just nu - skriva ett genmäle

Hur hade du tänkt att det skulle gå till i Sverige? Var ska man skriva sitt genmäle? I samband med tidningsartiklar? Nej, det går ju inte eftersom media har plockat bort möjligheten för folket att kommentera. I ett styrt debattprogram i TV? Nej, inte ens den möjligheten finns numera.
Det är väl Flashback som återstår, ironiskt nog med servrar i USA då hela forumet förbjöds i Sverige.
Så tyvärr, det enda sättet att uppmärksamma ljugandet (i det här fallet) är att stå och skräna utanför Aftonbladets redaktion.
Citera
2016-03-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gas-pedal
Sätter du likhetstecken mellan Aftonhoran och press? Då tillhör du en liten inskränkt elit för majoriteten i denna nation sätter likhetstecken mellan Aftonhoran och propagandaorgan.

Och en majoritet tar gladeligen del av vad som står i Aftonbladet. Kanske inte polackerna som demonstrerade. De borde kanske läsa Aftonbladet lite oftare så att de vet vad de talar om.
Citera
2016-03-03, 18:10
Bannlyst
Citat:

När kommunisterna har infiltrerat alla institutioner så finns det bara utomparlamentarisk kamp kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in