Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2003-11-15, 21:32
  #61
Medlem
[quote=drinkmilk]Om jag rent hypotetiskt tillverkade fyrverkerier så skulle jag aldrig säga det i ett offentligt diskussionsforum där det loggas ip-nummer. Jag har bara berättat lite om tester men inte vem som hade tillverkat. Du kan däremot hitta massor av information som jag har skrivit här. Dock inga regelrätta recept. Sånt vågar jag inte säga ens i PM eftersom jag inte vet hur det kommer att hanteras. Jag kommenterar bara en massa andra recept.
QUOTE]


Helt rätt av dig Drinkmilk, jag inser nu såhär i efterhand att fråga någon om sånt ska man inte göra och det ska jag också försöka undvika i framtiden.

For the record så ställer jag mig själv helt utanför saker som har med pyrokemi, fyrverkerier, ja rättare allt som i dags datum är olagligt.
Måste dock erkänna att jag i 15-årsåldern hittade en partypopper på bussen, självklart rörde jag den aldrig eftersom det medför så stora risker.
Jag gjorde det jag tyckte (och tycker) var det enda rätta en man kan göra. Jag tog och klippte av snöret så poppern inte gick att utlösa, la den i en brandsäker låda och lämnade in den för destruktion på ett tillförlitligt ställe där jag visste att partypoppern fick det bra och inte "hamnade i orätta händer".

Drinkmilk du tog upp det här med licenser..och utan att fråga dig om ev licenser du har så frågar jag (dig) om man kan köpa till sig tillstånd där man får lov att skjuta av fyrverkeri året om?
Citera
2003-11-17, 20:55
  #62
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro Injection
Måste dock erkänna att jag i 15-årsåldern hittade en partypopper på bussen, självklart rörde jag den aldrig eftersom det medför så stora risker.
Jag gjorde det jag tyckte (och tycker) var det enda rätta en man kan göra. Jag tog och klippte av snöret så poppern inte gick att utlösa, la den i en brandsäker låda och lämnade in den för destruktion på ett tillförlitligt ställe där jag visste att partypoppern fick det bra och inte "hamnade i orätta händer".

hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Nitro Injection
Drinkmilk du tog upp det här med licenser..och utan att fråga dig om ev licenser du har så frågar jag (dig) om man kan köpa till sig tillstånd där man får lov att skjuta av fyrverkeri året om?

Kolla in pyro smålands krutbruks hemsida. Där står det mesta om tillstånd. Direktlänk till tillståndssektionen: http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/sv/tillstand.htm
Citera
2004-03-29, 22:30
  #63
Banned
Klorex55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoA
Var köper man svavel?

Måste man förklara vad man ska ha det till? Vad svarar man då?



köp det på apoteket Sulfur medicinale heter det kostar 500 g 166,50 kr
kanska dyrt men vill man så vill man
Citera
2004-03-30, 18:29
  #64
Banned
Strixzs avatar
Lite OT kankse:
Om man eldar svavel i en ekolv som är halvfull med vatten. Bildades det svavelsyra då?
För att när man eldar svavel bildas det svaveloxid och när man blandar svaveloxid med vatten bildas det svavelsyra.
Inte bra på kemi men: SO+H2O->H2SO4
Har jag rätt?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback