Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2016-02-29, 12:05
Medlem
Än så länge är Sverige ett servicesamhälle och inte någon bananrepublik även om detta är något vi verkar eftersträva att uppnå genom alla fullständigt idiotiska beslut regeringen tar. Detta innebär att mycket av turismen kommer fortsätta flöda in så länge det finns företag, när dessa beslutar sig för att lämna Stockholm och arbetslösheten i den folkrika staden ökar markant blir det nog väldigt allvarligt väldigt fort. Malmö kommer förmodligen anses vara en fin och välfungerande stad i jämförelse när detta väl inträffar...

Att några asiater beslutar sig för att inte komma till Sverige eller rättare sagt Stockholm gör nog inte allt för mycket. Nedskärningar i välfärden och höjda skatter för att kompensera till att börja med, något jag tror alla svenskar är vana vid nu... När man når gränsen för vad man kan göra på den fronten lär nog utgifter som går till områden utanför Stockholm, t ex andra städer som det inte går allt för bra, avgifter till EU, bidrag till andra länder osv. tummas lite på och när inte det längre håller kommer allt gå åt helvete och det som blir kvar utav Stockholm blir "gated communities" som kommer att byggas utanför tullarna.

Bostadspriserna på Värmdö, Ekerö, Tyresö och andra platser där man kan spränga en bro och därmed isolera sig själv då invandrare inte verkar vara speciellt simkunniga lär öka lavinartat och vara de mest eftertraktade utav alla gated communities. Skulle jag spekulera i vilket område som skulle bli det dyraste / kvadratmetern skulle jag tippa på Ekerö då de har en historia med väldigt mycket främlingsfientlighet och lär vara först ut med att isolera sig själv på detta drastiska sätt.
Senast redigerad av LeavingLasVegas 2016-02-29 kl. 12:08.
Citera
2016-02-29, 12:36
Medlem
jabberwoks avatar
4000 bostäder i centrala Stockholm. Bland annat på Östermalm och på Djurgården.
Äntligen får pk-eliten med innerstadens journalister öppna sina hjärtan själva! Skål!
http://www.svd.se/brak-om-flyktingbo...m-s-har-morkat
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in