Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-02, 09:35
  #13
Medlem
Jag har använt ASMR nu i 4 år för att slappna av och somna. Jag upplever "tingles" som en rysning längs med hela kroppen. Tycker det är helt otroligt att det faktiskt fungerar. Personligen föredrar jag visual triggers och mina favoritkanaler är ASMRDarling och SophieMichelleASMR.

PS. Tycker det är bra att den här tråden inte hamnat under någon form av porr / erotik kategori då jag märkt att andra ASMR-diskussioner har gjort det nu för tiden när det börjar uppmärksammas av andra utanför ASMR Communityn.
Citera
2020-04-02, 17:39
  #14
Medlem
Analfababetens avatar
Bluewhisper är den enda som jag tycker är bra. Resten är taskiga kopior på det hon gör. En åsikt.
Ett sånt där fenomen som jag kännt i kroppen just inför ett fåtal som börjar prata, lärare, eller vem som helst egentligen, nån som sitter och pillar försiktigt i detalj med nåt som man rör vid på ett speciellt vis som gör att just den där konstiga känslan infinner sig då man känner sig...
Det är inte sexuellt va? Ja det händer inget i nedre regionerna när detta sker så det förutsätter jag att det inte är.
Utan bara att man suger in varje detalj i det personen gör och säger hänfört liksom, åsså känner jag mig väldigt lugn till nästan sömnig själv. Intressant bara det.

Lite snusk är det kanske?
Sa puritanen i mig....

Var en person på Maria beroende när man låg inne för så kallad avgiftning. Jag ligger i min säng och stirrar i taket typ, jäkla kul bara det.
En äldre alkis som eventuellt var hemlös hade ett GÄNG påsar som han började inventera vid sin säng.
Prassel, prassel prassel och attans vad han kunde pyssla med påsarna?
Rangordna dom och inspektera innehållet för att noooooga vika ihop var och en och in i en låda tror jag på sitt speciella vis, ihopvikt snyggt och fint och....

Ja, jag låg och lyssnade på hans pyssel och det var JÄKLIGT välbehövligt när man annars har en tendens till att klättra på väggarna av tung alkoholabstinens. Verkliga alkisar vet hur det kan kännas och det blir en kontrast till det istället. Man suckar och kan somna in och vara i Nirvana istället.
Jag kanske pratade för mycket som vanligt nu men jag kände fört.

Kunde ha skickat ett tackkort till han för att ha pysslat med sina påsar, typ.
__________________
Senast redigerad av Analfababeten 2020-04-02 kl. 17:55.
Citera
2020-06-11, 00:19
  #15
Medlem
carminaburanas avatar
Jag gillar led gentlewhisperer, tycker inte om när jag kan urtyda vad de säger, föredrar rappakalja. Tips på andra språk än engelska?
Citera
2020-12-05, 02:37
  #16
Medlem
searchfunctions avatar
Brukar få gåshud - eller vad det nu kallas i ASMR kontext.

Saker som kan trigga det är viss musik eller saker i filmer , samt såklart vanliga "triggers" som viskningar, knaster och annat.
Även visuella saker kan trigga detta. Ofta är det då estetiskt fina kvinnokroppar.
Även beröring. Brukade få det när jag gick till frissören. Men även självberöring, genom att extremt lätt smeka min egen hud, främst överarmarna, axlarna, bröstet och sidorna på kroppen.

Så 3 sinnen kan trigga ASMR på mig. Jag undrar om någon har fått ASMR från lukt eller smak? Eller kanske genom att fantisera?

Vanligast är det i armar, ben, rygg och axlar.
Men när det sker på skalpen så är det riktigt skönt men inte riktigt lika vanligt.
Något som har hänt endast två gånger är en impuls som började från svanskotan och färdades upp till nacken något fort, och sedan ner igen lite långsammare, sedan upp igen något fort 4-5 gånger. Vill uppleva det igen för det var nog det bästa jag upplevt, men det var under en period då jag tog antidepressiva så min kroniska depression var lägre än vanligt.
En av impulserna skedde när jag kollade på en camgirl som stoppade in en isbit i sin vagina. Den halkade ut ett par gånger, men sen så stannade den inne och då skedde det.



Kan rekommendera Maimy på Twitch.
Citera
2021-08-09, 14:10
  #17
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Så 3 sinnen kan trigga ASMR på mig. Jag undrar om någon har fått ASMR från lukt eller smak? Eller kanske genom att fantisera?

Vanligast är det i armar, ben, rygg och axlar.
Men när det sker på skalpen så är det riktigt skönt men inte riktigt lika vanligt.
.


Från lukt är det främst tändstickor som tänds och nyklippt gräs.

beröring är det konstigt nog när en fluga går på min hud, ingen annan inskt.

smak har jag inte upplevt ännu. tycker detta är intressant.
Citera
2021-09-29, 07:16
  #18
Medlem
mdlbs avatar
Har använt ASMR i några år nu. Främst när jag har ångest eller är stressad. Några artister jag gillar extra mycket är Gibi, Karuna Satori, Isabel Imagination, Whispers Red och HeatheredEffect.

Generellt svag för sånt här: https://youtu.be/Hvt825RBHEc
Citera
2022-04-11, 15:25
  #19
Medlem
dragon31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myxomati
Gillade aldrig henne men i stil med viiskandet kan du ju kolla AsmrUK, kolla speciellt hennes sleep clinics, fungerar utmärkt för mig. Har annars lite svårt för rollspelsklippen med tjejer. Känns lite överspelat ibland...

Kolla också hennes close up whispering, fallar för dialekten.
Skulle rekomendera josefin asmr eller danieles perspektiv men såg att du inte gillade manliga asmr artister men daniele är sjukt bra med sin norrländska dialekt
Citera
2022-04-13, 20:37
  #20
Medlem
Gentle whispering ASMR's tidigare videos, med handrörelser primärt, ujujuj vad bra dom är
Citera
2022-04-13, 21:46
  #21
Medlem
Raffytaphy är den enda jag orkar lyssna på. Han är den enda som inte skriker/gapar för högt i micken.
Citera
2024-02-22, 17:13
  #22
Medlem
diseuses avatar
Apple TV+ släpper imorgon Earthsounds, en naturdokumentärserie som till skillnad från övriga fokuserar på olika slags ljud i naturen.

https://youtu.be/LLiZR1zzxfk

ASMR för friluftsfantaster?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback