• 1
  • 2
2005-11-21, 02:08
Medlem
tja...

Citat:
Ursprungligen postat av arkanoid
lter som din kropp har blivit lite uttorkad bara... du ska absolut inte dusha flera gnger om dagen det r vansinne fr d blir du bara nnu torrare.. dusha max en gng om dagen och smrj in dig med ngon mild fuktgivande lotion eftert.. drick mycket vatten drimot. och framfr allt, ta en paus frn tjoet..

om det r s att din hud r torr kan jag kanske hlla med arkanoid.
men min hud var inte torr nr jag hade utslag. s det va inte mitt problem.
Om _Experience_ (som otacksamt nog inte gett ngra kommentarer p ett tag...) har torr hud, eller fr det av fr mycket vatten, s tar jag delvis tillbaka mitt rd.

verhuvudtaget str jag fast vid mitt huvudsakliga rd som ven bla catland verkar vara inne p: Sg nej till A:et ngra mnader och dra en slutsats utifrn det.

Jag r av helt motsatt sikt n auto100560; Det mest ger bieffekter, droger (alla droger!) i synnerhet. Och klarar man inte av bieffekterna s fr man vl helt enkelt leva "sundare"... knappast en uppoffring med verdrivet negativa konsekvenser i lngden...
Citera
2005-11-21, 04:06
Medlem
Jag tror nog att du kan bertta fr din lkare att du tagit amfetamin s att du fr veta om det r inblandat p ngot vis. Lkare har ju absolut tysdnadsplikt och det r inte speciellt troligt att han skulle gra ngot annat n konstatera om amfetamin kan ha ngon inverkan vad gller dina utslag.

Det r dock smart att tnka igenom hur man skall lgga sina ord angende illegala substanser men det frstr du ju sjlv hehe T.ex i och med att det verkar som om utslagen reagerar nstan direkt p ett enskilt tillflle med affe s kan man sga att ngon stoppade i ditt glas ev. att du bara provat ngon/ngra gnger eller liknande.

Jag berttade fr min(a) lkare att jag tagit amfetamin men smoothade sklart till historien osv men det var i samband med att jag diagnostiserades fr ADHD med mera + det kan skert variera emellan lkare osv men tror som sagt att det r ganska riskfritt.

Lycka till! hur du nu n gr tillvga
Citera
2005-11-21, 06:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitX
Jag berttade fr min(a) lkare att jag tagit amfetamin men smoothade sklart till historien osv men det var i samband med att jag diagnostiserades fr ADHD med mera + det kan skert variera emellan lkare osv men tror som sagt att det r ganska riskfritt.
Problemet r ju att just ADHD-mediciner har tjackliknande effekter, och om de vet att du anvnt tjack kan de f fr sig att du ven kommer att anvnda medicinen i russyfte... Generellt stt r det inte bra att bertta om drogbruk fr lkare, ven om du inte vill ha ngra roliga mediciner av just den lkaren s kan han skriva om droganvndningen i din journal, vilket gr det knepigt hos andra lkare...

Bortsett frn knepigheter med att f mediciner utskrivna s r det dock inga problem med att bertta frn lkare, de har tystnadsplikt och kommer inte att skicka polisen p dig... r du under 18 tror jag dock att de fr kontakta socialen, men jag r inte riktigt sker p den grejen...
Citera
2005-11-21, 06:23
Medlem
huden har en tendens att ta stryk av amfetamin.. finnar dyker alltid upp p mej efter att jag tagit. ter du tillrckligt med vitaminer? kanske kan vara ngotsdant.
Citera
2005-11-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Problemet r ju att just ADHD-mediciner har tjackliknande effekter, och om de vet att du anvnt tjack kan de f fr sig att du ven kommer att anvnda medicinen i russyfte... Generellt stt r det inte bra att bertta om drogbruk fr lkare, ven om du inte vill ha ngra roliga mediciner av just den lkaren s kan han skriva om droganvndningen i din journal, vilket gr det knepigt hos andra lkare...

Bortsett frn knepigheter med att f mediciner utskrivna s r det dock inga problem med att bertta frn lkare, de har tystnadsplikt och kommer inte att skicka polisen p dig... r du under 18 tror jag dock att de fr kontakta socialen, men jag r inte riktigt sker p den grejen...

Det kan ven vara en hjlp p vgen emot diagnos och/eller eventuell medicinering d lkarna r vl insatta i sjlvmedicinering och allt vad det innebr. Dock s beror det p hur man lgger fram det som sagt..
jag sa ju inte direkt att jag tar ngra droger NU, utan att jag har gjort tidigare och blev utfrgad hur jag upplevde tjackruset.
D sa jag ju sklart att jag blir lugn, koncentrerad bla bla vid mindre doser vilket jag inte behvda ljuga om. Det r ju ett ganska idiotskert stt fr dem att f veta om centralstimulerande preparat r vad som behvs.

Det var en liknande affr nr jag blev diagnostiserad som Bi-Polr (manodepressiv) d de frgade hur mnga l jag drack, periodicitet p upp och ner kurvorna och s vidare fr att p samma stt f ett frhandsbesked hur t.ex Lamictal skulle fungera p mig.

Den springande punkten r helt enkelt att INTE bertta vad man eventuellt anvnder fr preparat NU och om man skall ta risken verhuvudtaget s skall det vara i syfte t.ex som ovanstende
Citera
2005-11-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulv3r
huden har en tendens att ta stryk av amfetamin.. finnar dyker alltid upp p mej efter att jag tagit. ter du tillrckligt med vitaminer? kanske kan vara ngotsdant.

Ja man kan ju bli rtt flottig av amfetamin men jag brukar frska hlla mig till en max tv duschar om dagen, annars hamnar man ltt i en ond cirkel om man anvnder tvl flera gnger dagligen s kroppen brjar producera mer fett/flott alternativt huden blir torr/fnasig.

Vitaminer r ett bra tips ocks... Vanlig multivitamin r bra p lite lngre sikt.. veckan/veckorna efter man tnt av d det kan vara svrt att fylla p de mer obskyra vitaminerna om man inte har en extremt varierad och balanserad kost. C vitamin r i princip direktverkande d det r en avgrande komponent i nedbrytningen av gifter (ls: amfetamin) och r enklast att inmundiga i apelsinsaft, brustabletter, blbrssoppa, apelsiner etc etc
Det brukar kunna korta ner min eventuella avtndning med 25-50% av tiden
Citera
2005-12-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Experience_
Kan man vara allergisk mot tjack?!

Undrar det, fr jag har nmligen haft utslag en tid (var vldigt lite i brjan, och har sakta saaakta under ett par mnaders tid blivit mer och mer) och nu r utslagen s hemska att jag hller p att bli galen!

Det r sm sm sm prickar verallt, mest p mage, rygg, rumpa, ben, armar osv, som kliar som fan! Kliar ju hl s det blder..

Har varit hos lkare ett antal gnger och alla sagt det r nsselutlslag. Har ftt mediciner som ej hjlpt. Dom har ej gjort allergitest d vet ju inte vad det beror p..

Mste sklart gra allergitest s jag vet vad det kan bero p, har funderat ver tvttmedel eftersom det mste vara ngot jag "r i nrheten" av ofta/hela tiden eftersom det inte frsvinner, utan blir bara vrre och vrre.. *lider*

Men! Kan det vara droger? Tar ju absolut inte tjack varje dag, men det har kanske varit en gng i veckan.. Men nu sist nr jag tog tjack, frra helgen, och sen nsta dag var utslagen myyyycket vrre.. Kan det vara en tillfllighet att utslagen bara blev *BOOM* vrre sdr ver en natt, nr man tagit tjack just d? Hm

Orkar inte mer, mr fruktanstvrt dligt av detta, obeskrivligt hemskt r det att ha utslag ver hela kroppen som man kliar snder s det blder och blir skorpor.. och att inte kunna somna normalt en natt utan att grta sig till smns av kldan..

Ngon som varit med om, eller hrt talas om allergi mot tjack?

Tror verkligen inte att det beror p tjacket.. Antagligen r det nsselutslag eller ngot liknande, som du sa. Men det r klart att det blir vrre efter att du har tjackat, tjack gr ju en massa skumt med kroppen (som r individuellt) och framfr allt, stressar upp den. Vilket bara gr dina utslag vrre.. ta det lugnt med tjackandet tills du har ftt bukt med utslagen r mitt tips!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in