Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Problemet r ju att just ADHD-mediciner har tjackliknande effekter, och om de vet att du anvnt tjack kan de f fr sig att du ven kommer att anvnda medicinen i russyfte... Generellt stt r det inte bra att bertta om drogbruk fr lkare, ven om du inte vill ha ngra roliga mediciner av just den lkaren s kan han skriva om droganvndningen i din journal, vilket gr det knepigt hos andra lkare...
Bortsett frn knepigheter med att f mediciner utskrivna s r det dock inga problem med att bertta frn lkare, de har tystnadsplikt och kommer inte att skicka polisen p dig... r du under 18 tror jag dock att de fr kontakta socialen, men jag r inte riktigt sker p den grejen...
Det kan ven vara en hjlp p vgen emot diagnos och/eller eventuell medicinering d lkarna r vl insatta i sjlvmedicinering och allt vad det innebr. Dock s beror det p hur man lgger fram det som sagt..
jag sa ju inte direkt att jag tar ngra droger NU, utan att jag har gjort tidigare och blev utfrgad hur jag upplevde tjackruset.
D sa jag ju sklart att jag blir lugn, koncentrerad bla bla vid mindre doser vilket jag inte behvda ljuga om. Det r ju ett ganska idiotskert stt fr dem att f veta om centralstimulerande preparat r vad som behvs.
Det var en liknande affr nr jag blev diagnostiserad som Bi-Polr (manodepressiv) d de frgade hur mnga l jag drack, periodicitet p upp och ner kurvorna och s vidare fr att p samma stt f ett frhandsbesked hur t.ex Lamictal skulle fungera p mig.
Den springande punkten r helt enkelt att
INTE bertta vad man eventuellt anvnder fr preparat
NU och om man skall ta risken verhuvudtaget s skall det vara i syfte t.ex som ovanstende