Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-11, 08:08
Medlem
Blir galen snart... Ingenting hjlper! Det knns inte som att jag sjlv laggar, utan bara att allt annat i spelet som rr sig laggar. Det konstigaste r dock att det kommer efter att jag har spelat en stund och sen kar det sakta men skert. Det hjlper inte heller att starta om datorn. Temperaturer har jag mtt med speedfan (r det ett ok program?). Starta om routern hjlper inte.

TL;DR: Spelet funkar fint precis nr jag startat datorn, men lagget frsvinner inte vid omstart. Allt som rr sig i CS (frutom jag) skakar/hackar.

Br jag testa formatera? Har testat att installera om cs och det hjlpte inte. Snlla hjlp mig!
Citera
2016-03-11, 08:25
Medlem
Prova att verifya game cache i "properties" i steam
Citera
2016-03-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombadom
Prova att verifya game cache i "properties" i steam

Det har jag gjort massa gnger, hjlper inte :/. Funderar p om felet kan ha ngot att gra med CPU throttling kanske..?
Citera
2016-03-11, 08:38
Medlem
askers avatar
Trdls anslutning till routern?
Citera
2016-03-11, 08:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanceHardwood
Det har jag gjort massa gnger, hjlper inte :/. Funderar p om felet kan ha ngot att gra med CPU throttling kanske..?
Du skriver ju sjlv i rubriken att det inte r "fps-relaterat", s vad menar du med det fetade?
Citera
2016-03-11, 08:59
Medlem
Har samma problem jag prova snka grafiken och allting men inget fungerar det som hackar till hela tiden det som fryser mnga gnger och min ping r bra och mitt grafikkort r allt det duger till men
det fryser till kan brja undra om det r frn sjlva CS
Citera
2016-03-11, 09:07
Medlem
askers avatar
Det r ju viktigt att ni frtydligar om det rr sig om FPS-drops eller om det r ntverkslagg. Om allt i spelet rycker men din spelare fortstter springa som vanligt s handlar det om ntverkslagg. Om allt fryser och din FPS-mtare dippar s r det FPS-drops. Anvnd net_graph 3 fr att se status som kan hjlpa.
Citera
2016-03-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Trdls anslutning till routern?
Anvnder ntverkskabel!
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du skriver ju sjlv i rubriken att det inte r "fps-relaterat", s vad menar du med det fetade?
Fpsen ligger stadigt p 150 (har valt det sjlv) men nd laggar jag. Pingen r normal 20-40 p mm-servrar.
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Det r ju viktigt att ni frtydligar om det rr sig om FPS-drops eller om det r ntverkslagg. Om allt i spelet rycker men din spelare fortstter springa som vanligt s handlar det om ntverkslagg. Om allt fryser och din FPS-mtare dippar s r det FPS-drops. Anvnd net_graph 3 fr att se status som kan hjlpa.
Det r inte fps-relaterat och jag tror inte heller att det r ntverksrelaterat. Men det r mjligt att det r det sistnmnda. Tycker dock det r skumt att det smyger sig p och att det inte hjlper att restarta routern..
Citera
2016-03-11, 13:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanceHardwood
Anvnder ntverkskabel!

Fpsen ligger stadigt p 150 (har valt det sjlv) men nd laggar jag. Pingen r normal 20-40 p mm-servrar.

Det r inte fps-relaterat och jag tror inte heller att det r ntverksrelaterat. Men det r mjligt att det r det sistnmnda. Tycker dock det r skumt att det smyger sig p och att det inte hjlper att restarta routern..
Du verkar frvirrad.

Om du har stabila 150fps, vad skulle cpu-throttling ha fr betydelse?

Det r inte fps-relaterat och inte heller ntverksrelaterat. Okej. D r det ju bra d. Lycka till.
Citera
2016-03-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du verkar frvirrad.

Om du har stabila 150fps, vad skulle cpu-throttling ha fr betydelse?

Det r inte fps-relaterat och inte heller ntverksrelaterat. Okej. D r det ju bra d. Lycka till.
Jag tror det r du som r frvirrad eftersom du inte inser att andra kan vara mindre plsta n du. Det var en gissning bara eftersom LatencyMon (ett program jag laddade ner) pstod att min dator hade just cpu throttling p.

Om du bara kommer hit fr att dryga r det ingen id att du kommenterar alls. Skrev inte att jag vet att det inte r ntverksrelaterat. Har dock lst massa trdar med folk som har lagg trots stabil fps och stabil lina.
Citera
2016-03-12, 02:32
Medlem
94jackars avatar
Har det alltid varit shr fr dig eller kom det nyligen? Samt, har det ven blivit s att CS startar lngsammare n vanligt etc?

Jag fick ett liknande problem fr ca 1 vecka sedan. Datorn r ''ny'' endast anvnd i ett halvr och r riktigt kraftfull.
Pltsligt s brjade jag f otroligt mnga olika problem med mitt CS. Cs tog 2-4 minuter att starta efter jag startat applikationen, fpsdrops, fryslagg och vac authentication error 3 gnger p 2 dagar.
Allt kom pltsligt efter att jag inte hade rrt varken CS eller datorn p 2 dagar.
Jag prvade att installera om Cs flera gnger, verifiera game cache etc men inget funkade.
Tillslut prvade jag att radera allt som har med steam att gra. Alla spel samt steam tog jag bort och installerade om. D blev att som vanligt igen. S jag antar att det hade blivit ngot fel med sjlva steam som gjorde att allting inte funkade som det skulle.
Prva detta om du har liknande problem som jag hade.
Citera
2016-03-12, 02:58
Medlem
Knns vl ntverksrelaterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här