Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-14, 17:02
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Testar kabel nu.

Fungerar och kolla. Men finns ingen EPG. Kvalitén på "SVT HD" är mer som en 480P video på youtube. Vissa kanaler ser ut som HD medan resten ser ut som skit... T.ex vissa Discovery kanaler fungerar mycket bra, med text o grejer, o andra gör inte.

Får just nu sitta i bläddra kanaler en i taget. Trycker man EPG knappen så kommer alla kanaler upp utan programinfo, bläddrar man då till kanal man vill och trycker OK så händer ingenting.

Blir o testa camdserver.

Rapid hade epg innan den stora kraschen, så det kommer nog tillbaka snart.
Själv har jag löst det med en tablå sida som allatvkanaler.se eller tv.nu
Lite manuell epg till det funkar igen.
2017-02-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagal
Jag valde iptv enbart för porr o allsvenskan dem andra kanalerna skiter jag i

Allsvenskan ja, porr finns i massor ändå
Det kan vara värt några hundringar för svensk fotboll och hockey istället för fulstream.
2017-02-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Fungerar det om du kör med VLC? Om inte så är det nog något fel på länken du använder.

Tja, har fått igång det nu det va nämligen att min IP var blockerad så de blockerade av den. Lite skumt för jag testade innan via 4G nätet (annan IP) utan framgång. Men skönt att det fungerar nu
2017-02-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden01
Nu äntligen har det börjat fungera, IP adress var blockerat skumt för jag testade även via 4G men utan framgång men skönt att det fungerar nu
Jag fick svar av rapid. Starta om routern och sen lägga in m3u länken igen. Funkade då för mig
2017-02-14, 18:54
Medlem
deadhead.s avatar
Har rapid stängt ner sitt forum?
2017-02-14, 18:58
Medlem
Alltså vafan!

Jag har rapid på siptv men det fungerar fortfarande inte sedan i söndags. Har startat om router, försökt ändra länken i mylist men står fortfarande "check playlist URL".

Någon som har något annat tips eller förslag på vad man kan prova göra?

Någon som har koll på om rapids forum är på G upp igen?
2017-02-14, 19:07
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Använder det inte så ofta men testade slå på det på VLC nu, klicka på några random turk-kanaler som fungerade.
Sökte på adult och klickade högst upp, den bara hoppar till nästa sen nästa sen nästa, stoppar på en och säger fel på sändningen sen hoppar den till nästa genom hela adult-listan.

Har det något med söndagens strul att göra?
Porrkanalerna nere för alla, eller bara för mig?
2017-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Använder det inte så ofta men testade slå på det på VLC nu, klicka på några random turk-kanaler som fungerade.
Sökte på adult och klickade högst upp, den bara hoppar till nästa sen nästa sen nästa, stoppar på en och säger fel på sändningen sen hoppar den till nästa genom hela adult-listan.

Har det något med söndagens strul att göra?
Porrkanalerna nere för alla, eller bara för mig?
Dagens tips: Hela internet är fullt med porr
2017-02-14, 20:33
Medlem
Har kodi på min Apple tv, haft i ca en vecka men nu står det "Kodi" är inte tillgängligt. Någon som vet vad det kan vara ?
2017-02-14, 20:57
Medlem
Börjar bli mer och mer fundersam till Camdserver.
Har kollat på totalt 3st SHL matcher och 2 av gångerna har streamen gått ner under matchen.
Känns inte superstabilt tyvärr.
2017-02-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Börjar bli mer och mer fundersam till Camdserver.
Har kollat på totalt 3st SHL matcher och 2 av gångerna har streamen gått ner under matchen.
Känns inte superstabilt tyvärr.
Det gick ner för Cmore, dom verkar ha mkt problem när de är shl så kan ju bero på det?
2017-02-14, 21:22
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Dagens tips: Hela internet är fullt med porr
Ska det vara så förbannat svårt att hålla fingrarna i styr när man inte klarar av att svara på frågan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in